Заняття "Знайомство з повітрям"

Про матеріал
Інтегроване заняття для дітей середнього дшкільного віку з використанням пошуково-дослідницької та зображувальної діяльності.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття для дітей середнього дошкільного віку

«Знайомство з повітрям»

 

Завдання: виховувати в дітей любов до рідної природи. Вчити дітей знаходити повітря в різних речах, предметах та виявляти його властивості, зокрема вміння малювати. Забезпечувати зв'язок нової інформації з особистою практикою дітей та їхніми знаннями. Підтримувати стійкий інтерес до проведення елементарних дослідів та експериментів. Навчити новому технічному прийому «роздування ляпки». Закріпити вміння виконувати підмальовок - гілок - за допомогою дерев'яних паличок. Розвивати мовне дихання. Активізувати словник дітей словами: повітря, бульбашки, зимовий, повітряний.

 

Хід:

Діти, ми зараз з вами відправимось в подорож у казку. Отже, сідайте на килим і уважно слухайте.

Приїхала з міста дівчинка Катруся погостювати до діда і баби. Дідусь з бабусею зібралися в ліс по дрова, почала проситися з ними і Катруся: «Візьміть мене з собою, я буду допомагати гіллячки збирати.» І взяли вони онучку до лісу. Краса зимового лісу зачарувала дівчинку. Дерева в білому одязі були, як казкові, лише на білому фоні зеленіли сосни і ялини.

Аж раптом вона побачила білку, яка сиділа на гілці ялини. Катруся ніколи не бачила живої білки і підійшла ближче, щоб її роздивитися, а білка перестрибнула на іншу ялинку. Так вона стрибала все далі і далі. Ялинка за ялинку   так і відійшла Катруся далеко від діда з бабою. Ходила, блукала дівчинка лісом, доки не натрапила на хатинку.

- Хто жив у цій хатинці, як ви думаєте?

А жили в цій хатинці троє друзі: Вогонь, Вода і Повітря. Жили вони дружно, всім допомагали. Вогонь Катрусеньку зігрів, їсти приготував.

Вода дівчинку вмила, напоїла.

А от повітря Катруся не бачила, не чула і допомоги не відчувала. Відпочила дівчинка в будиночку, а вранці відшукала вона стежину, яка і привела її до бабусі й дідуся.

Потім, повернувшись до мами і тата, Катруся відразу захотіла до дитячого садочку, бо дуже хотіла дізнатися, для чого потрібне повітря, і де воно ховається.

  • Хто скаже: чому дівчинка не бачила повітря? (Бо воно невидиме, прозоре.)
  •       А як ви вважаєте, для чого нам потрібне повітря? Де є повітря?

Давайте звернемося за допомогою до нашої чарівної скриньки. (Відкриваю і дістаю повітряну кульку.)

I. -   Що це? Чому вона називається повітряною? (Надуваю кульку,
підкидаю вгору.)

  • Як кулька опускається?
  • Так, вона опускається плавно, бо повітря дуже легке.
  • А тепер я розв'яжу ниточку і випущу повітря. Якою кулька стала?
  • Для чого потрібне повітря? (Для надування кульки, колеса, м яча...)

II. - Що ще є в нашій скрині чарівній? (Дістаю гумову іграшку.)

  • Що це? Що вона вміє робити? (Пищати.)
  • Чому вона пищить? (З неї виходить повітря і створює такий звук).
  • В яких предметах повітря створює звуки? Отже, повітря ще й може створювати звуки.

III.       - Що я дістала зі скрині? (Свічку, сірники, склянку.)

- Для чого потрібна свічка?

А зараз проведемо такий дослід: запалимо свічку. Вона горітиме скільки? Доти, поки ми її не погасимо, або поки не згорить вся. Та варто її накрити ось так склянкою - що відбувається? (Гасне.)

- Чому погасла свічка?

Коли я накрила її склянкою, припинився доступ повітря і свічка трохи погоріла і згасла.

Отже, свічка горить доти, поки до неї є доступ повітря. Повітря допомагає горінню.

Зараз ми сядемо за столи і і станемо дослідниками.

У кожного з вас на столі стоять склянки з водою. Подивіться уважно, що ви помітили на стінках склянки? Так, малесенькі бульбашки. Це повітря, яке є у воді і зібралося на стінках склянки. Ним у воді дихають. Хто? (Риби, молюски, водорості.)

Отже, повітря є у воді.

- А в землі повітря є? Давайте перевіримо.

І дослід: - Вкиньте у склянку грудочку землі. Що відбувається? (Ідуть

бульбашки.) Значить і в землі є повітря. А хто ж ним у землі дихає? (Жучки, черв'ячки, кроти.)

II дослід: - Ось у мене ще є шматочки цукру. Як ви думаєте, в цукрі є повітря?

Перевіримо. Покладіть цукор у склянку з водою. Що ви помітили? (Бульбашки.) Як ви гадаєте, що в них? (Повітря.) Отже, і в цукрі, і у всій їжі є повітря.

III дослід: - Як ви думаєте, а в нас з вами є повітря? Перевіримо. Візьміть

трубочки, встроміть їх у склянку з водою і цукром і подуйте в них. Що відбувається? (Утворюються бульки.) Чому? Бо з себе ви видуваєте через трубочки повітря, яке і утворює ось ці бульки.

А ще наша чарівна скринька приготувала вам сюрприз. Подивіться що це? (Мильні бульки.) Ви любите гратися мильними бульками? Давайте з вами позмагаємось, хто надуне найбільшу бульку. Але для того, щоб надути велику бульку потрібно набрати багато повітря.

Гра «Найбільша булька».

  •       Молодці! Ви вмієте надувати великі бульки.
  •       Але скажіть мені, чому ваші бульки лопались? Не знаєте? В мильній краплинці стає дуже багато повітря, через що оболонка бульки рветься.
  •       А ще я хочу відкрити вам таємницю: повітря ще вміє малювати.

- Чи хочете дізнатися як? Тоді підходьте до мене і ставайте навколо стола, дивіться уважно. А малювати ми будемо казкові зимові, сніжні дерева, які Катруся бачила в лісі. Малювати  нам допоможе чарівна краплинка. Ось так я її ставлю на аркуші паперу і за допомогою трубочки буду дути на неї.

  •                         Потрібно відхилити аркуш від себе, щоб зручніше було дмухати на нього, набрати повітря (ніби зіграти вовка з казки «Троє поросят») і видихнути - ось так - в трубочку.
  •                         Видмухуємо спочатку стовбур, потім гілки. Ось яке дерево вийшло.
  •                         Але чого не вистачає нашому дереву? (Маленьких і великих гілочок.) Беремо паличку, лише кінчик занурюємо в фарбу і домальовуємо гілочки більші і менші. Куди тягнуться гілочки? (Вгору, до сонечка.)
  •                         Старайтеся малювати дуже акуратно.
  •                         Самостійна діяльність дітей
  •                         Тепер з ваших дерев зробимо гарний зимовий ліс. Давайте на мить закриємо очі і уявимо себе в зимовому лісі, відчуємо його морозну свіжість.
  •                         Що допомогло вам намалювати такі гарні дерева? (Повітря.).

Підсумок заняття. Де живе повітря? Що вміє робити повітря? (відповіді дітей)

 

docx
Додано
17 листопада 2020
Переглядів
1098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку