Конспект заняття: Подорож до країни сенсорики
(Сенсорний розвиток)
Програмовий зміст:закріплювати знання дітей у називанні основних кольорів, у розрізненні форм (круг, квадрат, трикутник), у диференціюванні однорідних предметів за формою, у називанні ознак предметів за дотиковим відчуттям, у збиранні образу з трьох частин; закріплювати поняття один – багато та великий – маленький; розвивати мислення, пам’ять, уважність, чуттєве пізнання; виховувати позитивні емоції, самостійність, доброзичливість.
Матеріал:великі геометричні фігури різного кольору (круг, квадрат, трикутник), Маленькі різнокольорові геометричні фігури, казкові герої – іграшковий Незнайко, Карлсон, Колобок, Гномик, 2 чайники з теплою та холодною водою, запис пісні «Колобок».
Хід заняття
– Доброго дня, дітки, сьогодні ми вирушаємо в цікаву подорож, але щоб сісти в потяг вам потрібні квитки. (роздати дітям квитки – геометричні фігури різного кольору.
Дидактична вправа: «Вгадай і назви» – закріплювати та удосконалювати знання про кольори та геометричні фігури.
– Молодці, дітки, тепер ви всі можете рушати в подорож (діти стають паровозиком і їдуть).
Перша зупинка – зустріли Незнайка, йому треба допомогти розкласти геометричні фігури.
Дидактична гра: «Розклади фігури» – закріплювати вміння диференціювати предмети за формою. Діти розкладають квадратики на квадрат, кружечки на круг, трикутнички на трикутник.
– Це який квадрат (круг, трикутник)? (великий).
– А скільки великих квадратів? (один). – А маленьких? (багато).
– Дякую, вам за допомогу, можна вирушати далі.
Друга зупинка– зустріч з Карлсоном. Він хоче випити чаю з улюбленим варенням, але не знає з якого чайника брати воду.
– Допоможемо!
Дидактична гра «Веселі чайники» – закріплювати вміння називати ознаки предметів за дотиком (холодний – теплий)
Третя зупинка – зустріли Колобка, йому сумно, немає з ким потанцювати.
Гра-танок «Колобок»рухова активність, повторення рухів за вихователем.
Четверта зупинка – зустріч з Гномом, у нього є багато геометричних фігур. – Що можна зробити з них? (Показати дітям, як з трьох трикутників можна зробити ялинку, з кружечків – снігову бабу, з квадратиків – башточку). Запропонувати дітям зробити це самостійно за столами.
– Подивіться, як гарно у нас вийшло. Ви всі великі молодці, чудово попрацювали. Карлсон залишив вам за це бубликів до чаю.