Конспект Заняття "Терем-теремок"

Про матеріал
Представлено конспект логопедичного заняття на тему: "Терем-теремок" для дітей середнього дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення. Заняття містить артикуляційні вправи, дихальні вправи, вправи на розвиток дрібної моторики, вправи на розвиток зв'язного мовлення у дітей та фонематичного слуху. Може використовуватись вчителями-логопедами та вихователями ЗДО.
Перегляд файлу

ТЕРЕМ-ТЕРЕМОК

Логопедичне заняття

0d4ec40c9c35b287bf1c4910fae51d7bдля дітей середнього дошкільного віку з ЗНМ

Підготувала:

вчитель-логопед

Попільнянського ЗДО «Чебурашка»

Лісова Тетяна Василівна

Мета:

Корекційно-навчальна:

  • закріпити  і систематизувати знання дітей про  зиму, вивчати її основні ознаки;
  • розширювати, збагачувати і активізувати словник по темі;
  • удосконалювати навички зв’язного мовлення.

Корекційно-розвивальна:

  • розвивати артикуляційну моторику, мовленнєве дихання;
  • розвивати  загальну  і дрібну  моторику;
  • розвивати  спритність, швидку  реакцію, координацію  рухів, просторові  уявлення;
  • розвивати виразність  мовлення  і виразність  рухів;
  • розвивати фонематичне сприймання, просодичну сторону мовлення;
  • розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.

Корекційно-виховна:

  • виховувати вміння уважно слухати педагога і однолітків;
  • виховувати дбайливе ставлення до природи.

C:\Users\Tanya\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\1613715710869.jpgХід заняття

І Організаційний момент

Вчитель-логопед: Доброго дня, дітки!

Діти: Доброго дня!

Вчитель-логопед: Сьогодні до нас на заняття завітали гості. Давайте привітаємось із ними.

         Ми вітаєм щиро вас і запрошуєм ласкаво на заняття всіх до нас.

Діти: Добрий день!

Вчитель-логопед: А, щоб настрій був чудовий, треба підзарядитись позитивом.

Психологічний прийом «Долоньки-зарядки»

ІІ Основна частина

Діти, а яка пора року зараз?

Діти: Зима!

Вчитель-логопед: Правильно, діти. Взимку йде сніг, тріщить мороз і часто віє сильний вітер.(аудіо запис із звуком завірюхи)

Спокою вітер взимку не знає:

Віхоли крутить, шляхи замітає,

Інколи ввечері виє за тином.

(Діти імітують гудіння вітру з різною висотою голосу та силою видиху. Вдих через ніс, затримка дихання – сильний тривалий видих: «У-у-у-ууу»).

Може проситься в теплу хатину,

Тільки під ранок вітер спочине,

Вляжеться тихо на сніжну перину.

C:\Users\Tanya\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\1613715710860 (1).jpgКоли вітер лютує взимку, надворі здіймається завірюха.

Дихальна вправа «Завірюха»

Мета: формувати повітряну струю. Матеріал: картинка із зображенням сніговика, пластиковий стакан з пінопластом та трубочки для коктейлю. Виконувати  3 рази в межах 6 секунд.

Дихальна вправа із сніжинками

C:\Users\Tanya\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\1613715283826.jpgМета: вчитись робити тривалий сильний вдих. Матеріал: сніжинки, вирізані з паперу, трубочки для коктейлю, стакан.

Вчитель-логопед: Дорогою в садочок я пригадала казочку, в яку сьогодні хотіла б вас запросити. Це казка «Теремок». Проте, казочка у нас не звична, казочка – логопедична. Уявімо, що ми опинилися  у казковому  лісі і дихаємо лісовим, цілющим повітрям. Ой, послухайте у лісі чути якісь звуки, а ну відгадайте, що це звучить.

Гра «Звуки лісу» (розвиток фонематичного сприймання)

А зараз  ми розпочинаємо нашу казку. Раз-два-три – Казочка оживи!!! (на екрані з`являється теремок).

1613739620372Вчитель-логопед: Стоїть у лісі теремок. Біжить повз теремочка  мишка-норушка, побачила теремок і питає: «Терем-теремок! Пусти мене до себе жити?» «Пущу, якщо діти виконають веселу зарядку із солодкою соломкою».

Що тут, діти? Діставайте !

Паличка. Мерщій ламайте !

А тепер масаж собі

Гарно нею ви робіть.

Полоскочте собі губи,

Потім щічки тут усюди.

І поколемо легенько,

Мов колючкою гостренькою,

Ще їх собі покачайте ,

Гарно щічки розтирайте.

1613739620367Артикуляційна гімнастика з солодкою соломкою

Вправа 1      «В зубах»

Вправа 2      «В губах»

Вправа 3     «Трубочка»

1613648346491      Вправа 4       «Годинник»

Вправа 5     «Гойдалка»

Вчитель-логопед: Увійшла мишка і стала там жити.

16137396203781613715740744Прискакала до теремка жабка-скрекотушка. Побачила Теремок і проквакала: «Ква-ква-ква. Хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити». «Пущу, якщо діти зможуть у чарівному лабіринті віднайти всі ознаки зими, і про них розкажуть».

Гра - лабіринт «Ознаки зими» (з липучками та іграшками KINDER)

Вчитель-логопед:  Увійшла жабка-скрекотушка і стала там жити.

1613715283810Біжить повз  теремок зайчик-побігайчик, зупинився і питає: «Хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити» «Пущу, якщо всі звірі весело виконають веселу рухавку»

Фізкультхвилинка «Весела рухавка»

1613648346466Вчитель-логопед: Біжить повз теремок лисичка-сестричка, зупинилася і запитує: «Хто в теремі живе? Пусти мене, теремок, до себе жити» «Пущу, якщо діти розкажуть про зимові розваги і прикрасять ялинку».

Гра  «Зимові розваги» (із шнурками)

Вчитель-логопед: Увійшла лисичка і стала там жити.

1613715966124Вчитель-логопед: Біжить повз теремок вовчик-братик, зупинився і питає: «Хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити» «Пущу, якщо ви разом пограєте в гарну музично-ритмічну гру»

1613715966118Музично-ритмічна гра «Тук-тук-тук» (з цеглинками LEGO)

Пальчик-пальчик:  тук-тук-тук                   

По цеглиночці стук-стук-стук                   

Плесь-плесь: раз-два-три 

Ти цеглиночку бери

Її другу передай

Гру з початку починай.

Логопед: Тепер сідаймо тихше-тихше –

Притихнем в нірках, наче миші.

Ходив ведмідь по лісу,

Топтався і гарчав.

Хотів він дуже меду

А де шукать - не знав.

Побачив теремок і прогарчав: «Хто в теремі живе? Пустіть мене до себе»

1613715710865Вчитель-логопед: впущу, якщо всі діти виконають останнє завдання – потренуємо пальчики (вправа на графомоторику).

Всі діти молодці. Стали звірі в теремку жити-поживати та добра наживати.

Вчитель-логопед: цікава у нас казочка вийшла?Давайте,  пригадаємо які герої вам зустрілись в казці ? Діти, а кому найбільше сьогодні вам сподобалося допомагати? А що вам було складно виконати? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Лісова Тетяна
Додано
7 липня 2021
Переглядів
1197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку