ТЕРЕМ-ТЕРЕМОК
Логопедичне заняття
для дітей середнього дошкільного віку з ЗНМ
Підготувала:
вчитель-логопед
Попільнянського ЗДО «Чебурашка»
Лісова Тетяна Василівна
Мета:
Корекційно-навчальна:
Корекційно-розвивальна:
Корекційно-виховна:
Хід заняття
І Організаційний момент
Вчитель-логопед: Доброго дня, дітки!
Діти: Доброго дня!
Вчитель-логопед: Сьогодні до нас на заняття завітали гості. Давайте привітаємось із ними.
Ми вітаєм щиро вас і запрошуєм ласкаво на заняття всіх до нас.
Діти: Добрий день!
Вчитель-логопед: А, щоб настрій був чудовий, треба підзарядитись позитивом.
Психологічний прийом «Долоньки-зарядки»
ІІ Основна частина
Діти, а яка пора року зараз?
Діти: Зима!
Вчитель-логопед: Правильно, діти. Взимку йде сніг, тріщить мороз і часто віє сильний вітер.(аудіо запис із звуком завірюхи)
Спокою вітер взимку не знає:
Віхоли крутить, шляхи замітає,
Інколи ввечері виє за тином.
(Діти імітують гудіння вітру з різною висотою голосу та силою видиху. Вдих через ніс, затримка дихання – сильний тривалий видих: «У-у-у-ууу»).
Може проситься в теплу хатину,
Тільки під ранок вітер спочине,
Вляжеться тихо на сніжну перину.
Коли вітер лютує взимку, надворі здіймається завірюха.
Дихальна вправа «Завірюха»
Мета: формувати повітряну струю. Матеріал: картинка із зображенням сніговика, пластиковий стакан з пінопластом та трубочки для коктейлю. Виконувати 3 рази в межах 6 секунд.
Дихальна вправа із сніжинками
Мета: вчитись робити тривалий сильний вдих. Матеріал: сніжинки, вирізані з паперу, трубочки для коктейлю, стакан.
Вчитель-логопед: Дорогою в садочок я пригадала казочку, в яку сьогодні хотіла б вас запросити. Це казка «Теремок». Проте, казочка у нас не звична, казочка – логопедична. Уявімо, що ми опинилися у казковому лісі і дихаємо лісовим, цілющим повітрям. Ой, послухайте у лісі чути якісь звуки, а ну відгадайте, що це звучить.
Гра «Звуки лісу» (розвиток фонематичного сприймання)
А зараз ми розпочинаємо нашу казку. Раз-два-три – Казочка оживи!!! (на екрані з`являється теремок).
Вчитель-логопед: Стоїть у лісі теремок. Біжить повз теремочка мишка-норушка, побачила теремок і питає: «Терем-теремок! Пусти мене до себе жити?» «Пущу, якщо діти виконають веселу зарядку із солодкою соломкою».
Що тут, діти? Діставайте !
Паличка. Мерщій ламайте !
А тепер масаж собі
Гарно нею ви робіть.
Полоскочте собі губи,
Потім щічки тут усюди.
І поколемо легенько,
Мов колючкою гостренькою,
Ще їх собі покачайте ,
Гарно щічки розтирайте.
Артикуляційна гімнастика з солодкою соломкою
Вправа 1 «В зубах»
Вправа 2 «В губах»
Вправа 3 «Трубочка»
Вправа 4 «Годинник»
Вправа 5 «Гойдалка»
Вчитель-логопед: Увійшла мишка і стала там жити.
Прискакала до теремка жабка-скрекотушка. Побачила Теремок і проквакала: «Ква-ква-ква. Хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити». «Пущу, якщо діти зможуть у чарівному лабіринті віднайти всі ознаки зими, і про них розкажуть».
Гра - лабіринт «Ознаки зими» (з липучками та іграшками KINDER)
Вчитель-логопед: Увійшла жабка-скрекотушка і стала там жити.
Біжить повз теремок зайчик-побігайчик, зупинився і питає: «Хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити» «Пущу, якщо всі звірі весело виконають веселу рухавку»
Фізкультхвилинка «Весела рухавка»
Вчитель-логопед: Біжить повз теремок лисичка-сестричка, зупинилася і запитує: «Хто в теремі живе? Пусти мене, теремок, до себе жити» «Пущу, якщо діти розкажуть про зимові розваги і прикрасять ялинку».
Гра «Зимові розваги» (із шнурками)
Вчитель-логопед: Увійшла лисичка і стала там жити.
Вчитель-логопед: Біжить повз теремок вовчик-братик, зупинився і питає: «Хто в теремі живе? Пусти мене теремок до себе жити» «Пущу, якщо ви разом пограєте в гарну музично-ритмічну гру»
Музично-ритмічна гра «Тук-тук-тук» (з цеглинками LEGO)
Пальчик-пальчик: тук-тук-тук
По цеглиночці стук-стук-стук
Плесь-плесь: раз-два-три
Ти цеглиночку бери
Її другу передай
Гру з початку починай.
Логопед: Тепер сідаймо тихше-тихше –
Притихнем в нірках, наче миші.
Ходив ведмідь по лісу,
Топтався і гарчав.
Хотів він дуже меду
А де шукать - не знав.
Побачив теремок і прогарчав: «Хто в теремі живе? Пустіть мене до себе»
Вчитель-логопед: впущу, якщо всі діти виконають останнє завдання – потренуємо пальчики (вправа на графомоторику).
Всі діти молодці. Стали звірі в теремку жити-поживати та добра наживати.
Вчитель-логопед: цікава у нас казочка вийшла?Давайте, пригадаємо які герої вам зустрілись в казці ? Діти, а кому найбільше сьогодні вам сподобалося допомагати? А що вам було складно виконати? Чому?