План роботи з організації літературно-театралізованої діяльності середня група
Вересень
Тема |
Мета |
Ознайомлення з театром |
Ознайомити дітей із театром. Вчити дітей впізнавати казку або казкового героя за загадкою. Розвивати діалогічну та монологічну мову, логічне мислення, пам’ять, фантазію, уяву, слухову увагу, інтерес до сценічного мистецтва. Виховувати інтерес до театралізованої діяльності. |
Ознайомлення дітей з казкою І. Франка «Ріпка» |
Вчити дітей розповідати казку за допомогою настільного театру. Розвивати творчі здібності, запам‘ятовувати сценічну послідовність. Виховувати любов до театру. |
Гра-драматизація казки І.Франка «Ріпка» |
Вчити дітей дотримуватися правил колективної поведінки під час гри- драматизації казки. Розвивати здатність до перетворення у сценічний образ. Виховувати інтерес до театру. |
Ознайомлення дітей з текстом української народної пісні «Ходить гарбуз по городу» |
Ознайомити дітей з текстом пісні, вчити дітей діалогу між гарбузом та його «родичами» (овочами). Формувати художньо-мовленнєві виконавські уміння. Розвивати пам’ять. Виховувати інтерес до фольклору. |
Жовтень
Тема |
Мета |
Гра-драматизація української народної пісні «Ходять гарбуз по городу» |
Розвивати вміння входити в образ, знаходитися в ньому до кінця театралізованого дійства. Продовжувати формувати художньо-мовленнєві виконавські уміння. Розвивати пам'ять, мислення. Виховувати інтерес до театру. |
«Як рід гарбузовий ріпку рвав» (за мотивами казки І.Франка «Ріпка» та української народної пісні «Ходять гарбуз по городу» |
Заохочувати до театралізації знайомих творів та самостійно придуманих казок за допомогою різних видів театру (настільного, пальчикового тощо). Надати дітям можливість самостійно обирати вид театралізованої діяльності для розвитку їх індивідуальних творчих нахилів, потреб та здібностей. Виховувати любов до театру, бажання борати участь у спільній театралізованій діяльності. |
Театр іграшок. Діалог |
Вчити дітей перетворювати звичайну іграшку в іграшку-героя театру за допомогою одягу. Розвивати уміння малят погоджувати свої дії з діями інших дітей - героями казки. Розвивати діалогічне мовлення. Виховувати любов до театру. |
Осінь-чарівниця. Листя |
Дати можливість дітям перетворюватися у кленове листя. Вчити дітей оволодівати пластикою рухів, виразною мімікою, жестами. Поповнювати і активізувати словник іменниками, дієсловами, прикметниками для означення дій листя. Розвивати пам’ять, увагу, мислення. Виховувати в дітей інтерес до театрально-ігрової діяльності. |
Листопад
Тема |
Мета |
Осінні подарунки |
Заохочувати до театралізації знайомих творів та самостійно придуманих діалог звірів із осінню за допомогою пальчикового театру. Розвивати діалогічне мовлення. Виховувати любов до театру, бажання борати участь у спільній театралізованій діяльності. |
Українська народна казка «Солом’яний бичок». (Діалог діда із звірами) |
Розвивати у дітей виразність інтонації, міміки рухів; діалогічне мовлення. Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги. |
Українська народна казка «Солом’яний бичок». (гра-драматизація) |
Розвивати уміння малят погоджувати свої дії з діями інших дітей – героями казки; вміння використовувати в грі предмети-замінники, уявні предмети, входити в образ, знаходитися в ньому до кінця театралізованого дійства. Виховувати у дошкільників доброзичливість, бажання прийти на допомогу один одному. |
Осінь, до побачення! |
Перевірити вміння дітей вступати в розмову з дорослим (осінню), входити у відповідний образ – згідно наголівника-звіра (вміння передавати емоції, міміку, жести). Розвивати артистичні здібності. Формувати креативність. |
Грудень
Тема |
Мета |
Ознайомлення із українською народною казкою “Рукавичка» |
Вчити запам’ятовувати і вимовляти слова казки відповідно до обраної ролі. Розвивати уміння малят погоджувати свої дії з діями інших дітей – героями казки. Розвивати координацію рухів, спонукати дітей до активної участі в театралізованій грі. Виховувати у дошкільників доброзичливість, бажання прийти на допомогу. |
Площинні зображення героїв української народної казки «Рукавичка» |
Сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою. Вчити дітей оздоблювати площинні зображення гуашшю. Розіграти за допомогою площинних зображень сюжет «Всі герої в рукавичці». Виховувати у дошкільнят дружні взаємини. |
Гра-драматизація української народної казки «Рукавичка» |
Вчити дітей оволодівати пластикою рухів, виразною мімікою, жестами. Поповнювати і активізувати словник обарзними виразами. Розвивати пам’ять, увагу, мислення. Формувати уявлення про моральні якості людини. Виховувати в дітей інтерес до театрально-ігрової діяльності. |
Святий Миколай на святі у казкових звірів |
Сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою. Продовжувати навчати дітей брати участь у театралізованій діяльності; управляти в інтонаційному мовленні, передаванні образу героїв казки за допомогою експресивних засобів (мовлення, міміка, жести, рухи, музика); викликати радісний, емоційний настрій; формувати креативність; виховувати чуйність, доброту. |
Січень
Тема |
Мета |
Гра-імпровізація «В зимовому лісі» |
Творчо розігрувати тему, створювати образи; управляти в інтонаційному мовленні. Розвивати діалогічну та монологічну мову, логічне мислення, пам’ять, фантазію, уяву, слухову увагу, інтерес до сценічного мистецтва. Формувати креативність; виховувати чуйність, доброту. |
Колядки. Щедрівки |
Вчити дітей розігрувати сценку відповідно до тематики. Вчити запам’ятовувати і вимовляти слова відповідно до обраної ролі. Сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою. |
Показ настільного театру української народної казки «Котик і Півник» |
Вчити дітей уважно слухати казку, розуміти її зміст, відповідати на запитання за її змістом, давати оцінку героям. Викликати інтерес до спектаклів та бажання розігрувати їх самим. Розвивати діалогічне мислення, його виразність. Виховувати почуття дружби. |
Настільний театр української народної казки «Котик і Півник» |
Закріпити вміння дітей самостійно показувати настільний театр іграшок. Розвивати вміння за допомогою голосу та дій передавати хитрість, радість, переляк, горе. Формувати креативність. Виховувати інтерес до театралізованої діяльності. |
Лютий
Тема |
Мета |
Імпровізація твору І.Кренкової «Принесли мені машину» |
Продовжити вчити дітей належно виконувати свою роль, налагоджувати комунікативні зв’язки з партнерами. Розвивати артистичні здібності. Виховувати інтерес до театралізованої діяльності. |
Вправа на розвиток інтонації «Чий голосок» (підготовка до розповіді української народної пісні «Бім-бом») |
Вчити дітей брати участь у театралізованій діяльності; управляти в інтонаційному мовленні; викликати радісний, емоційний настрій у дітей; розвивати творчі здібності; формувати знання про те, що в казках завжди добро перемагає зло. Виховувати повагу до народної творчості. |
Розповідь української народної пісні «Бім- бом» (фланелеграф) |
Продовжувати навчати дітей брати участь у театралізованій діяльності; управляти в інтонаційному мовленні, передаванні образу героїв казки за допомогою експресивних засобів (мовлення, міміка, жести, рухи, музика); викликати радісний, емоційний настрій у дітей; розвивати творчі здібності; виховувати чуйність, доброту. |
Вправа «Хто як рухається?» Передача характерних рухів дідуся та бабусі |
Пригадати українські народні казки, в яких героями є дідусь та бабуся. Імпровізація рухів людей в уривках казок. Розвивати творчі здібності, уяву. Виховувати інтерес до театралізованої діяльності. |
Березень
Тема |
Мета |
Дидактична гра «Професії моїх батьків» |
Вчити дітей за допомогою пантоміми зображати трудові дії професії своїх батьків, вміло використовувати предмети та предмети-замінники. Формувати креативність. Виховувати гуманні почуття. |
«Іди, іди, дощику» (закличка) |
Продовжувати навчати дітей брати участь у театралізованій діяльності; вчити входити в образ крапельок, передавати його за допомогою пантоміми; розвивати творчі здібності; виховувати інтерес до фольклору. |
Театр квітів |
Продовжувати навчати дітей брати участь у театралізованій діяльності; вчити входити в образ квітів, передавати його за допомогою пантоміми та ритму музики; розвивати творчі здібності; виховувати інтерес до фольклору. |
«Пташок викликаю із рідного краю…» |
Вчити дітей імітувати рухи птахів, створювати журавлиного ключа. Продовжувати вчити добирати до гри предмети-замінники, предмети, входити в образ, знаходитися в ньому до кінця театралізованого дійства. Виховувати любов до пернатих друзів. |
Квітень
Тема |
Мета |
Імпровізація промовки «Верба б’є, я не б’ю» |
Продовжити творчо відноситися до імпровізації художніх творів. Формувати креативність. Виховувати інтерес до звичаїв та традиції українського народу. |
Писанка |
Сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою. Вчити дітей оздоблювати площинні зображення, розвивати естетичне сприймання. Розіграти за допомогою площинних зображень сюжет «Подарую писанку». Виховувати у дошкільнят дружні взаємини. |
Лялькова вистава «Кицин дім» (за мотивами твору С.Маршака « Кицин дім», української народної пісеньки «Бім- бом» та творів Т.Коломієць «Козенята та вовк» і Я. Верховинця «Бім-бом»). |
Розширити знання малят про протипожежну безпеку, вивчити головні правила дії дітей під час виникнення пожежі; розвивати мислення уяву, артистичні творчі здібності; формувати знання про те, що в казках завжди добро перемагає зло; виховувати бережне відношення до власного життя та здоров’я. |
Інсценізація за твором В.Сухомлинського «Як горобчик захотів дізнатися, куди заходить сонце» |
Продовжити творчо відноситися до інсценізації художніх творів. Формувати креативність. Виховувати інтерес до небесних світил. |
Травень
Тема |
Мета |
Концерт звірят (гра на музичних інструментах) |
Закріпити і поглибити знання дітей про українські народні казки; вчити за жестами, мімікою та повадками відгадувати персонажі казок, виконувати рухи під музику музичних інструментів. Формувати креативність. Виховувати гуманні почуття. |
В гостях у казки |
Вдосконалювати уміння характеризувати особливості різноманітних персонажів гри, знаходити для них відповідну міміку, інтонацію, пантоміму. Закріпити і поглибити знання дітей про українські народні казки; вчити за жестами, мімікою та повадками відгадувати персонажі казок. Виховувати вміння уважно слухати свого товариша, проявляти інтерес й любов до українських народних казок. |
Інсценування твору В. Сухомлинського «Фіалка і бджілка» |
Залучати дітей до інсценування твору, інтонаційно передавати мовлення героїв оповідання, імітувати їх рухи, розвивати зв’язне мовлення, артистичні здібності, виховувати любов до природи. |
В гостях у друзів (концерт) |
Стимулювати прагнення дитини самореалізуватися, самоствердитися, показати себе з кращого боку. Розвивати творчі здібності. Виховувати доброзичливість, повагу один до одного |