Конспект заняття “Український народна іграшка”

Про матеріал
Конспект заняття “Український народна іграшка” для дітей середнього дошкільного віку (5 – й рік життя)
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: Ніщета В.А.

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття “Український народна іграшка”

для дітей середнього дошкільного віку

(5 – й рік життя)

 

 Програмовий зміст: показати дітям красу народної глиняної іграшки із Опішні. Вчити прикрашати форму іграшки візерунком із крапок, ліній, мазків, варюючи їх за кольором. Викликати почуття естетичної насолоди від декоративного малювання.  Розвивати творчість, акуратність. Виховувати любов та повагу до виробів українського прикладного мистецтва.

 Матеріал: глиняні іграшки із Опішні, гуаш червоного, коричневого, зеленого, жовтого кольорів, пензлі, тоновані форми іграшок для розписування.

 Попередня робота:  знайомство з українськими народними іграшками, розгляд ілюстрацій.

 

 

Хід заняття

 Вихователь звертає увагу дітей на виставку глиняних іграшок.

-                     Що ви бачите перед собою?

-                     Чим ці іграшки відрізняються від звичайних іграшок?

-                     Як ще можна назвати прикрашену розписом іграшку?

Вихователь:

Ці іграшки надійшли на цю виставку із чудового міста – Опішні, що на Полтавщині. Народились іграшки в руках чудових майстрів, які розуміють мову рослин, тварин і кольорів. Бережно бере опішнянський майстер шматок глини у долоні і дарує йому свою любов і фантазію. Від цього шматочок перетворюється у дивну фігурку тварини: коника, півника, поросятко…а коли майстер торкається іграшки пензликом, вона починає співати квітами, листям, колоссям, ягодами.

       Вихователь пропонує дітям помилуватися красою іграшок, розглянути рослинний орнамент, палітру розпису.

-                     Які кольори бачать діти?

      Так, в опішнянській іграшці зустрічаються червоний і коричневий, жовтий і зелений кольори.

      Вихователь пропонує дітям вибрати для розпису форму за бажанням (коник, півник, свинка, баранчик, качка, собака, ведмедик).

     Разом з дітьми розглядають форму, обстежують її. Вихователь пропонує покласти долоню на середину форми – тулуб, тут можна розмістити основний візерунок. Пригадують з дітьми знайомі технічні елементи декоративного розпису (лінія, крапка, мазок). Показує дітям, як із цих елементів можна скласти «кривульку з накапуванням» (хвиляста лінія, що в’ється між крапками), «гілку» (пряма лінія, мазки).

     Пропонує дітям прикрасити форму іграшки візерунком. У кінці заняття викладають прикрашені форми іграшок на виставку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку