Навчання елементів грамоти Конспект заняття «Петрик П´яточкин в гостях у дітей»

Про матеріал


Програмові завдання:

Корекційно – розвиваючі завдання: формувати узгодженість мови з рухом,розвивати слухову увагу,фонематичний слух та сприйняття,розвивати мислення, уяву, візуально – просторовий гнозис.

Корекційно – навчальні завдання: закріпити уявлення про те, що звуки бувають голосні та приголосні, закріплювати їх умовні позначення, формувати поняття «звук» та «буква», закріплювати вміння виділяти перший звук в словах, познайомити дітей зі звуком [с] його артікулярно – акустичними характеристиками, графічним зображенням букви Сс.

Корекційно – мовні завдання: вправляти в слуховій диференціації голосних та приголосних звуків, тренувати вимову звука [с],вправляти в підборі слів зі звуком [с] на початку слова.

Корекційно – виховні завдання: виховувати самостійність в роботі з друкованим зошитом, виховувати інтерес до пізнавальних завдань.

Перегляд файлу

                             Конспект фронтального заняття

в різновіковій групі

 

Про матеріал

Вікова група: старша,середня

Розділ програми: звукова культура мовлення + елементи грамоти

Вид заняття: комплексне

Тип заняття: фронтальне

Тема: «Петрик П´яточкин в гостях у дітей»

Провів: вихователь Новохацька А.С.

Програмові завдання:

Корекційно – розвиваючі завдання: формувати узгодженість мови з рухом,розвивати слухову увагу,фонематичний слух та сприйняття,розвивати мислення, уяву, візуально – просторовий гнозис.

Корекційно – навчальні завдання: закріпити уявлення про те, що звуки бувають голосні та приголосні, закріплювати їх умовні позначення, формувати поняття «звук» та «буква», закріплювати вміння виділяти перший звук в словах, познайомити дітей зі звуком [с] його артікулярно – акустичними характеристиками, графічним зображенням букви Сс.

Корекційно – мовні завдання: вправляти в слуховій диференціації голосних та приголосних звуків, тренувати вимову звука [с],вправляти в підборі слів зі звуком [с] на початку слова.

Корекційно – виховні завдання: виховувати самостійність в роботі з друкованим зошитом, виховувати інтерес до пізнавальних завдань.

Матеріал та обладнання:

Розвиваюче середовище: навчальна зона.

Демонстраційна наочність: картинки схеми голосні та приголосні звуки, картинки для позначення мовленнєвих звуків та не мовленнєвих звуків, картки «Звуковички», картинки зображення тварин, хатинки з віконечками для визначення кількість складів у слові, графічне зображення букви Сс, капелюх,аудіо запис звуків, фрагмент м/ф «Петрик П'яточкин»

Роздатковий матеріал: фішки голосні та приголосні звуки, картки з малюнками для визначення першого звука в слові, друковані зошити 365 днів до НУШ (старші) картки з буквою С для розмальовування (середня),олівці, камінці в тарілочках, картки для викладення букви С з камінців.

Художнє слово: попередньо вивчений вірш про звуки та букви

Хід заняття

1 Організаційний момент

Діти стають в коло з вихователем співають пісню привітання «Добрий день!»

Вихователь: Усміхніться любі діти.

Одне одному шліть привіти.

Час заняття розпочати.

І сумлінно працювати.

Щоб почути у кінці, що усі ви Молодці!

Вихователь: Діти, а який у вас сьогодні настрій?Добрий чи поганий?

Діти: відповідають. 

Вихователь: Сьогодні з вами ми малята будем Грамоту вивчати.

 А щоб настрій був чудовий хай кожен скаже слово добре.

 Гра «Слово добре»

Діти стоять в колі повертаються по черзі одне до одного і промовляють гарні слова (Наприклад: Аріна ти красива, Єгор ти працьовитий)

Вихователь: Молодці! Запрошую всіх за столи.

Вихователь: Діти, я знаю що ви дуже любите дивитися мультфільми. Я теж дуже люблю один чудовий мультик,давайте разом переглянемо.

Включає фрагмент м\ф «Петрик П'яточкин». Заходить герой з мультфільму.

Вихователь: Діти, дивіться це ж Петрик П'яточкин з мультфільму, справжній.

Петрик: Добрий день малята!

Любі хлопчики й дівчата!

Друзі допоможіть, мене Грамоти навчіть!

Вихователь: Нехвилюйся, Петрик, сідай будь ласка. Але будь слухняним та старанним.

2. Основна частина

Вихователь: А зараз діти я пропоную вам прослухати різні звуки. (діти прослуховують різні  природні та побутові звуки)

Вихователь: Петрик, що ти почув.

Петрик: Нічого не зрозумів

Вихователь: Діти це ми з вами прослухали мовні чи немовні звуки. (показує картки з малюнками мовні та немовні звуки)

Діти: Немовні

Вихователь: А що ви почули?

Діти: Я почув(ла) звук (дощу,голос киці, ричання собаки, папір як мнеться і т.д).

Вихователь: а тепер піднімайтеся на ніжки і пригадаймо, які ми звуки знаємо.

Левенятко як ричить? – р-р-р

Як вода в струмку біжить? – з-з-з

Як комарик наш дзижчить? – дз-дз-дз

Як змія в траві сичить? – с-с-с

Як шумлять вітрила? –ш-ш-ш

І ми трошки пошуміли і тихесенько присіли.

Вихователь: Діти, а  які це звуки мовленнєві?

Діти: Мовленнєві звуки це ті які вимовляє людина.

Вихователь: А які звуки мовленнєві бувають?

Діти: голосні та приголосні.

Вихователь показує схематичне зображення звуків(голосні приголосні тверді та  приголосні м’які)

Вихователь: Які це звуки голосні? За допомогою чого вони вимовляються?Скільки голосних звуків ви знаєте?

Вихователь: А як вимовляються приголосні? Що нам заважає їх вимовити?

Петрик: А я все зрозумів. Ви знаєте є у мене такі друзі Звуковички Голосний, Приголосний твердий та м’який. (показує чоловічків Звуковички).

Вони постійно сваряться за іграшки, допоможіть мені розподілити хто якою іграшкою буде грати

Д/Г «Голосний – Приголосний»

Діти отримують по картці та розподіляють за першим звуком в слові голосний чи приголосний?

Вихователь: От ми й допомогли нашим друзям. Тепер вони не будуть сваритися.

 

Фізкультхвилинка «Набридло  вже сидіти»

Вихователь: Поки ми грали Петрик залишив нам завдання. Треба зробити звуковий аналіз слів. А допоможуть нам фішки чоловічки.

Сад, сік, (по черзі )

сир (самостійно викладають за допомогою фішок)

Вихователь: Молодці! А ми переходемо до наступного завдання.

Вихователь : Що таке склад? З чого складаються слова? А речення з чого складаються?

Діти: Склад це частина слова. Слова складаються із звуків. Речення складаються із слів.

Д/Г «Поділіть слова на склади»

Петрик: Діти, подивіться! Ось я знайшов якусь картку,тут на ній якесь зображення. А що воно значить я не розумію.

1.Знайомство з буквою Сс та звуком [с].

2.На що схожа?

3. Які слова знаєте які починаються на з букву С?

Вихователь: А щоб краще вимовляти цей звук  треба виконати вправу.

Мімічна гімнастика

4. Намалювати в повітрі

5.Викласти з камінчиків

6.Розфарбуйте букву Сс. Робота в друкованому зошиті

Вихователь: Петрику ти зрозумів? Ми познайомились з звуком [с]  та

буквою Сс.

Петрик: Але все рівно не розумію чим звук відрізняється від букви?

Вихователь: А зараз наші діти розкажуть вірш про букви та звуки.

Вірш «Звуки та букви»

Петрик: Дякую вам діти от тепер мені все зрозуміло. Але мені вже час повертатися до своєї казки. Допобачення!

Вихователь: Діти, ми сьогодні з вами зробили добру справу,навчили Петрика Грамоти.

3.Заключна частина

Рефлексія:

А ми зараз з вами спробуємо оцінити ваші старання.

Гра «Капелюх»

Раз,два,три в капелюсі будеш ти… (діти розповідають чи сподобалося заняття? Чи було важко? З якою буквою познайомилися?)

Вихователь: На цьому наше заняття закінчується, всі старалися, всі молодці.

 

 

doc
Додано
23 березня 2020
Переглядів
4875
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку