Конспект заняття в старшій групі, дослідницька діяльність

Про матеріал
Програмовий зміст. розширювати уявлення дітей про значення води, про стан води, властивості води – рідини (текуча, не має форми, розширюється під час нагрівання, стискається під час охолодження); формувати досвід ухвалення екологічно правильних рішень, екологічної культури та свідомості; формувати уявлення про кругообіг води в природі та способи її охорони і збереження, про цінність води для людей; формувати вміння планувати способи виконання окремих дослідів за зразком, виконувати безпечні досліди, узагальнювати і робити висновки про способи виконання дослідів; виховувати пізнавальний інтерес, самостійність,прагнення берегти й охороняти природу, зокрема воду.
Перегляд файлу

        Ватер –тур

Програмовий зміст.

  • розширювати уявлення дітей про значення води, про стан води, властивості води – рідини (текуча, не має форми, розширюється під час нагрівання, стискається під час охолодження);
  • формувати досвід ухвалення екологічно правильних рішень, екологічної культури та свідомості;
  • формувати уявлення про кругообіг води в природі та способи її охорони і збереження, про цінність води для людей;
  • формувати вміння планувати способи виконання окремих дослідів за зразком, виконувати безпечні досліди, узагальнювати і робити висновки про способи виконання дослідів;
  • виховувати пізнавальний інтерес, самостійність,прагнення берегти й охороняти природу, зокрема воду.

 

З’являється Інопланетянин Яша,( з глобусом) з планети  Гоо. (голос інопланетянина)

-Куди це я потрапив, що це за планета? Чому вона блакитна

(відповіді дітей), (води на планеті більше ніж суші).

-Діти у мене послання від мешканців нашої планети, допоможіть мені його прочитати. (в руках інопланетянина чистий аркуш паперу).

       І. Дослід. Опускаємо лист-послання у воду, читаємо завдання.

А тепер давайте розберемось куди ж нам далі прямувати?

 

 

Що ж нам робити, куди мандрувати, і яку роль в житті людини відіграє вода , давайте будемо дізнаватися разом.            Інсценування.

 

 (дівчинка з хлопчиком біжать і пускають човника у воду, човник пливе, але на його шляху  перетинає гребля).

   Дівчинка:

 -Ой, що трапилось з нашим човником, чому він не пливе?

   Хлопчик:

-Не хвилюйся зараз ми його достанемо. А  що це таке?

  Д. – Це гребля- споруда, яка перекриває течію води в річці і  піднімає рівень води.

   Х. –Так, я знаю, її будують бобри.

   Д. –Вони використовують силу води в своїх інтересах.

 

 

    -Діти сьогодні я буду експертом в області води і розкажу вам детальніше як це працює.

   Експерт: - Це хатки, будиночки з хмизу , в яких і живуть бобри. Щоб хижаки не залізли до хатинки, бобри і роблять греблі, затоплюють вхід,  в зв’язку  з цим рівень води в річці підіймається.

  Д.- А бобрам вода не страшна, вони себе в ній  чудово почувають.

Пішли далі.

  Д. –Люди також використовують силу природи, а  особливо силу води.

  Х. –Експерте, розкажи, будь ласка.

   Е.- Люди давно використовують силу води , наприклад, водяний млин- це механізм з колесом, який обертається за рахунок течії води.

   ДОСЛІД.

(У нас є макет млина, ллємо на колесо воду і спостерігаємо, як працює млин, робимо висновок з дітьми: течія води обертає колесо, а   механізм який подрібнює,  перемелює зерно на муку.)

  Е. –Енергія води- безмежна, тому її можна використовувати як постійне джерело енергії.

  Д. – Так, джерело  чистої енергії, бо використання води не загрожує природі, а це головне.

  Х.- Але течія буває різною, сильну течію  води використати не  можливо, бо вода може змити все на своєму шляху. Це треба враховувати.

  Дослід. (Направити сильну течію  води на човника і зробити висновок.)

  Е.-А контролювати силу течії, можна  тією самою знахідкою бобрів, тобто, побудовою греблі. Гребля перекриває основну  течію  води, створюючи необхідний потік води в одному місці, це принцип пляшкового горлечка. Там де побудована гребля, дуже швидко  утворюється водосховище.

   Дослід. Торнадо.

   Е. –Водосховище- штучна водойма, створена для накопичення і збереження води.

А ось ми і дісталися до гідроелектростанції (на екрані гідроелектростанція).

   Х. – Оце  так, таке бобрам не побудувати.

   Д.-Так це ж гідроелектростанція- яка перетворює течію води на електрику.

   Е.-Ось дивіться : постійна течія води приводить в дію генератор, який і виробляє  енергію.

Генератор- перетворює механічні рухи в енергію, наприклад в електричний струм.

  Х.- Виявляється  що, гідроелектростанція, працює так, як і млин.

  Е.- Так, так,  необхідна течія води , утворюється, завдяки  нашій греблі. Потужна течія води обертає гідротурбіну із великою  швидкістю,  а турбіна  приводить в дію генератор, який перетворює  енергію води в електрику. Для отримання нам електричного світла, потрібна постійна наявність води. Для цього використовують великі водойми і річки. У нас на Україні є така річка? (відповіді дітей). Так, вірно, це наше Дніпро  і на ньому побудована ГЕС, називається вона Дніпрогес, яка постачає електроенергію для нашого населення.

  Д.- Електростанції використовують силу води , не руйнуючи її.

  Х.- Це на користь не тільки людям, а й екології.

  Д.-За всі сучасні знання потрібно дякувати природі, тобто бобрам.

  Е.- Населення Землі з кожним днем зростає, і  потреба у воді збільшується, тому нам потрібно берегти воду. Ви, скажете, що води багато на планеті, он, яка вона блакитна. Але придатної води для пиття лише один відсоток. Якщо ми не навчимося споживати ресурси води  розумно, то очистні споруди не будуть справлятися з очищенням води для населення, вода буде  коштувати все дорожче і дорожче.

А ми з вами знаємо, на практиці, що без води не можуть жити живі істоти на Землі, всім потрібна вода.

Природа-це невичерпне джерело мудрості ,як і вода -невичерпне джерело чистої енергії.

Релаксація (журчання струмка, спів пташок)

Вправи на релаксацію:

  • «Задуй свічку»- набрати повітря – видихнути зі звуком «у».
  • «Лінива кішечка»- руки вгору, вперед, потянутися, різко опустити зі звуком «А».
  • «Рот на замок»- сильно зжати губи,порахувати до 5.
  • «Любопитна Варвара»-ногт на ширині плечей, руки опущені, голова прямо-повороти голови вліво- вправо, вгору- вниз(повільно).
  • «Палуба»-перенесення тіла з правої на ліву ногу (вдтх-видих).  Стало  палубу шатать, треба ніжечку  прибрать.
  • «Конячки»-підскоки з цоканням.
  • «Пташки»-полетіли до дерева, почуяли запах липового цвіту, подув теплий вітерець, послухали як журчить струмочок, сіли у свої гніздечка.
  •  
  •  
  •  
  •  

  А зараз ми з дітками покажемо на що ще здатна наша чудо – водиця.

    Дослід. Візерунки на молоці (молоко в тарільці, харчовий барвник, піпетка).

    Дослід. Кольоровий дощ (піна для бриття, піпетка, фарби).

    Дослід.  Вода шарами(мед-вода-олія; скріпка, .виноградина, кришка).

  Дослід. «Непереливайка» -воду у стаканчику накриваємо аркушем паперу-вода не переливається.

  Дослід. Вода+олія+кольорова фарба,олія зверху.

  Аплікація. «Квіти на воді»

Щоб наша водойма несумувала, давайте прикрасимо її квітами.

Діти, нам з космосу інопланетянин  передав подарунок.

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
1170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку