Конспект заняття в старшій групі з економіки з пріоритетом художньої літератури на тему "В гостях у Гнома-економа"

Про матеріал
Конспект заняття в старшій групі з економіки з пріоритетом художньої літератури на тему "В гостях у Гнома-економа"
Перегляд файлу

  Тема : «В гостях у Гнома - економа»

 ( економіка з пріоритетом художньої літератури)

   Мета:  поглибити та уточнити знання дітей про гроші, історію  виникнення, їхнє значення для людини; ознайомити з поняттям «валюта»  та грошові одиниці інших держав (долар, марка , ієна, рубль, злотий, юань, австралійський долар) ; узагальнити уявлення дітей про гроші України. Закріпити вміння розв»язувати економічні задачі, добирати антоніми  з економічним змістом. Ввести в активний словник дітей поняття « товар»  та розуміти його зміст. Підвести дітей до висновку, що не все можна купити за гроші.  Формувати елементарні економічні знання, розвивати інтерес пізнавати економіку .Виховувати ощадливість, адекватне ставлення до грошей, організованість, самостійність, вміння працювати разом.

Попередня робота: читання українських народних казок про гроші, вивчення прислів”їв і приказок про працю, розгляд валют інших країн, ознайомлення з поняттям «експорт», «імпорт», вивчення віршів про гроші , рекламу, економіку.

                                                    Хід заняття:

1. Психогімнастика

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

 

Вихователь:

Діти, яка зараз пора року? Який сьогодні день?(відповіді дітей). Так, правильно, але цей день  незвичайний, тому що сьгодні до нас прийшов   казковий

 гість.  Хто це? (Гном-економ)

Дитина:

Я веселий добрий гном,

Добрий Гном- економ!

Люблю гроші рахувати,

Господарством керувати.

 

2. Економічна розминка

Гном - економ хоче провести з нами  економічну розминку. Зараз ми будемо називати слова антоніми з економічним змістом (покупець-продавець, виробник-споживач, добре-погано, дорого-дешево, бідний-багатий, старий-новий, економний- розтратливий).

Гном- економ по дорозі до нашого садочка  знайшов дуже цікаву річ (  гаманець).  Що може бути в цьому гаманці? Що ж таке гроші? Звідки вони беруться? (відповіді дітей)

– Гроші друкуються державою на спеціальному обладнанні.

– Мама й тато ходять на роботу й заробляють їх.

-З банкомату, коли туди вставляєш картку і набираєш код. Моя мама так робить.

– А в банкомат їх кладуть працівники банку.

Вихователь – А як же називають цих працівників? (інкасатори).

– Гроші можна взяти у кредит. Тільки потім їх потрібно заробити і віддати з процентами.

– А ще можна покласти у банк гроші на депозит і потім отримувати кожен місяць проценти від цієї суми.

Гроші, гроші, гроші

Чим вони такі хороші?

Все життя про них ми дбаєм-

Добуваєм, добуваєм…

 

Ой гроші, грошики,

Позбирати б в кошики,

Засолити б як гриби,

Щоб були вони завжди.

 

Всі ми дуже любим гроші,

Вони милі і хороші

Не буває їх багацько

Та й зникають вони зненацька.

 

А навіщо нам гроші? (щоб купити в магазині товар). А що ж таке товар? (речі, які ми купляємо або продаємо).

Діти, гном не знає, як називаються гроші в Україні та інших країнах.Гном уважно буде слухати та запам»ятовувати .

Запитання до дітей :

Як називаються гроші в Україні?

 Але кожна країна має свої гроші і вони називаються по-різному(доллар ,євро, рублі,марки). Гроші інших країн мають назву - валюта .

 

3.Гра « В кожної валюти своя країна».

Розповідь вихователя. 

 Сьогодні я хочу вам розповісти, що гроші були не завжди. Дуже давно в якості грошей вибирався рідкісний і цінний предмет. Грошима служили:  камінці, худоба, риба, хутра, морські ракушки. Але все це треба було десь зберігати, воно псувалося з часом. І тоді на зміну цим грошам прийшли злитки металів: залізо, олово, золото, срібло.

Отже,найзручнішими грошима виявилися металеві гроші. Але металеві монети важкі і незручні. І люди придумали вихід: здавати золото на зберігання в банк, а замість монет брали паперові розписки. Так і з»явилися гроші  -  паперові банкноти (показ ілюстрацій ).

Діти, а як ви вважаєте, чи все можна купити за гроші? (підвести до висновку , що життя, здоров»я,  щастя, любов неможливо купити за гроші).

 

4.Дидактична гра  з  м»ячем  «Що можна купити за гроші».

Мета: вчити дітей розрізняти товари, які можна купити за гроші та товари, які не продаються. Дати поняття про те, що не все можна купити за гроші. 

 

Наша економічна подорож  продовжується. І нас з вами зустрічає дерево незвичне. Це дерево і не високе і не низьке, і не велике і не мале. Воно казкове, чарівне. На цьому дереві ростуть шишки золоті. Вони для вас мають завдання непрості. Ви ці шишки по черзі зривайте і завдання  виконувать починайте.

Кожна  шишка – це економічне завдання.

 

1. Мишенята Круть і Верть допомагали Півнику збирати зерно. Круть зібрав один  кошик зерна. Верть за той же проміжок часу зібрав два кошика зерна. У Півника було два  пиріжка. Один пиріжок великий, а другий маленький . Скажіть будь-ласка, як Півник  розрахується з мишенятами за роботу? (пиріжками).Кому він дасть великий пиріжок? ( Вертю ).А кому Півник дасть маленький пиріжок? (Крутю) .Чому?(бо він зібрав один кошик зерна).

 

2.Крокодил Гена відкрив магазин і повісив вивіску “Продуктовий магазин». Він завіз туди  молочні, м»ясні, хлібобулочні товари і кросівки. Всі продукти розкуповуються, а кросівки ніхто не бере.  Як ви вважаєте, чому? Де б краще купувалися кросівки? (в зуттєвому магазині).

 

3.Жили були троє поросят: Ніф- Ніф, Наф- Наф і Нуф-Нуф.Всі вони троє працювали на будівництві і за це вони отримували  заробітну плату. Ось вони і вирішили використати кошти. Так як  Ніф- Ніф  вважав , що продукти – це саме основне в житті, він пішов до крамниці  і витратив всю свою зарплату на  продукти. Нуф- Нуф дуже  любив солодощі ,тому він  пішов в кафе і витратив всю свою заробітну плату на солодощі. А ось Наф- Наф мріяв про свою земельну ділянку.У нього були заощадження ( Що таке заощадження? відкладені гроші на якусь велику покупку) .Він придбав земельну ділянку для  вирощування овочів і фруктів. Що він буде мати з ділянки? (гроші за продажу овочів і фруктів).

 

4. У гнома економа є друг – ведмідь.І гном економ просить йому допомогти.

Була  у ведмедя в лісі своя лісова крамниця і було там безліч різного товару. А що таке товар? (все те, що можна купити і продати).А як ви вважаєте, що є в лісі товаром?(мед, ягоди, горішки, гриби).А хто знає вірш про товар?

 

Дитина:

Все що в світі продається,

Однаково зветься

Й називається товар.

 

Вихователь:

А що в магазинах є товаром?

А які магазини ви знаєте?

А за що ми можемо придбати товар?

Що є товаром у магазині у ведмедика? (мед і горішки).

Але в ведмедика біда - товар не розкуповується, через це він дуже переживає. Як ми можемо йому допомогти?( зробити оголошення і повісити на деревах, показати по телебаченню про мед і про крамницю). А що ж таке реклама? (повідомлення про наявність товару та його якість).А може хтось знає

віршик про рекламу?

Дитина:

Реклама підкаже що треба купити,

Що актуально дасть зрозуміти,

Рекламувати у нас стало модно,

Рекламувати все що завгодно,

Бо тепер, що не кажіть,

Без реклами важко жить.

 

Хто підкаже, що купити?

Як знайти потрібну річ?

Допоможе нам реклама

Що не спить і день і ніч.

 

Давайте придумаємо рекламу про мед для крамниці Михайла.(У магазині  у ведмедика продається смачний та корисний мед від бджілки. У магазині продається  корисний мед від застуди та ангіни).А тепер давайте придумаємо рекламу про горішки. (Увага!Увага! У крамниці у Мишка продаються смачні та корисні горішки від білочки). Подумав, подумав Мишко. Після нашої реклами пішла у нього торгівля жваво.

 

5.Фізкультхвилинка

Про рекламу все ми взнали,

Та стомилися ми з вами.

Треба трішки розім»ятись

І до діла знову братись.

Наші ручки:1,2,3.

Наші ніжки:1,2,3.

Ось голівоньки стомились,

Вліво, вправо нахилились.

Будем пальчики стискати,

Будем знову працювати.

 

6.Дидактична гра «Експорт-імпорт».

Мета:розкрити дітям необхідність обміну продуктами праці між людьми, іншими країнами. Показати , що людина потребує товару, якого не виробляють в її місцевості. Вчити дітей використовувати отримані раніше знання , висловлювати свою думку логічно, послідовно, граматично правильно.

Вихователь: завантажте товарами потяги, що прямують в Україну та з України.

 

7.Економічна казка

Жив був на світі Зайчик. І у нього було три товариша: Бобер, Білочка та Їжак. Ось одного разу вони зібралися по гриби до лісу. Але Зайчик так поспішав, що залишив світло в будиночку, він вважав , що швиденько  повернеться додому. Звірята пішли до лісу, пройшло багато часу, перш ніж вони  повернулися додому. Підійшовши ближче до будинку, Зайчик побачив , що світло вимкнуте  і в дверях щось висить – це було повідомлення про відключення світла і  велику суму штрафу. Зайчик не знав, що йому робити, чим платити за світло. Бобер запропонував йому наловити риби в річці і понести її на базар для продажу. Наступного дня Зайчик взяв вудочку, відро та й попрямував до річки. Наловивши риби , наш Зайчик  ішов на базар і продав її. І так він працював не один день, аж поки не назбирав певної суми для погашення боргу за світло. Заплативши штраф, Зайчик почав дуже  бережно ставитися до природних ресурсів.

 

8.Гра «Закінчи прислів»я».

Хто хоче багато мати, тому треба мало спати.

Хто не працює, той не їсть.

 Гроші рахувати , треба розум мати.

Копійка гривню береже.

Праця людину годує, а лінь марнує.

Хто дбає, той і має.

Як копійка ведеться, то й добре живеться.

Має кожен комерсант в економіці талант.

Давайте з вами назвемо мультфільми, в яких засуджується жадібність.(« Золота антилопа», «Качині історії», «Пригоди Буратіно», «Казка про золоту рибку», «12 Місяців», «Змія і виноградар».)

 

Дитина :

Економіка-наука,

Нелегка і непроста.

Це чудова дивна штука,

Для людей і непроста.

Вчить вона з дитинства

Виживати в світі цім.

Економіка –найкраща

Для дорослих і малих.

 

Економіку я вчила

І прибутки полюбила

Ой гроші, гроші,

Які ви хороші.

9.Підсумок заняття

Вихователь:Діти , пам»ятайте - гроші треба берегти, економити. Для цього бережіть свій одяг, взуття, книги, іграшки, щоб батькам не довелося часто

купувати нове,але ще й не треба просити купувати щось зайве, непотрібне.

 

 

doc
Додано
7 червня 2021
Переглядів
3884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку