Софіївський комунальний дошкільний навчальний заклад «Чайка»
«ВЕЛИКОДНЄ ДИВО»
Творча робота за 15 хвилин
(тістопластика)
Керівник гуртка
Бондаренко Наталії Григорівни
ТЕМА: Великоднє диво
Цільова група: вихованці 6 років
Тривалість: 15 хвилин
Мета:
Навчальна: удосконалювати знання дітей про техніку - тістопластика та навички в роботі із солоним тістом; вправляти у виготовленні та декоруванні творчих виробів із солоного тіста. Закріпити основні прийомами ліпки.
Розвивальна: розвивати уміння та навички ліпки із солоного тіста. Розвивати творче та обстрактне мислення дітей, художній смак, просторову уяву, пам’ять і фантазію, дрібну моторику рук.
Виховна: виховувати самостійність у роботі, інтерес до декоративного мистецтва, патріотичність та любов до України її традицій та звичаїв.
Матеріали та інструменти: солоне тісто, склянка з водою, пензлики, стек, шаблон у формі овала, фарба гуаш або акварель, вологі серветки, стрічка, сюжетна картина «Скоро Великдень», матеріал до вправи «Знайди частинку», смайлики – квітки.
ХІД ТВОРЧОЇ РОБОТИ
- Привітання. Добрий день. Я рада вітати Вас у нашій творчій майстерні. В усіх гарний настрій і це мене тішить. Давайте перевіримо чи в усіх є необхідні матеріали та інструменти для нашої творчої роботи (при необхідності керівник роздає необхідний матеріал та інструменти тим дітям у яких їх не має).
- Бесіда за сюжетною картиною «Скоро Великдень» (Додаток 1).
Великдень одне із самих великих та улюблених свят українців. Атрибути цього свята (паска, писанки, крашанки і т. д.). Це свято дає змогу кожному проявити свої творчі здібності (спекти авторську пасху, розфарбувати оригінально крашанки, або цікаво розписати писанки, а також зробити цікаві подарунки власними руками).
2. Організаційний момент.
- Актуалізація та мотивація навчальної діяльності дітей. Давайте з вами розглянемо які великодні яйця робили господині перед святом Великодня (обговорення видів великодніх яєць).
- Вправа «Знайди частинку» (Додаток 2).
- Повідомлення теми роботи – виготовлення та декорування великоднього яйця із солоного тіста (Додаток 3).
3. Основна частина.
- Практична робота. Запропонувати обрати за бажанням вид великоднього яйця, яке б хотіли виготовити діти.
- Повторення правил техніки безпеки під час роботи:
- правильно організувати своє робоче місце;
-обережно користуватися інструментами (стеком, пензлем, і т. д.);
- працювати дружно, при можливості допомагати один одному.
- Фізкультхвилинка. Діти, пригадайте, які великодні ігри ви знаєте? Перед початком роботи ми пограємо у українську народну гру «Великодня гра».
Стали діти у кільце. В кожного в руках яйце.
Марті випало на славу розпочати цю забаву,
Дуже милу, престару великодню гру.
Ходить дівчина кільцем і постукує яйцем…
Що не стукне – трісь і трісь, - яйця тріскають чиїсь…
Мартине – ціле, тверде, - Марта рада далі йде…
Стук-стук-стук… і раптом – хрусь!
Гру продовжує Петрусь. Стукнув лише разів три
І так само вийшов з гри.
За Петриком пішов Максим, декілька дівчат за ним…
В Олі писанка ціла, Оля в грі перемогла!
А тепер, відомо всім, всі за стіл до Олі в дім.
Їсти яйця, все, що є… Просить той, хто виграє.
4. Практична робота.
А тепер ми можемо розпочати свою роботу.
- Показ виконання творчої роботи (Додаток 4).
- Самостійна робота, індивідуальна допомога (під музичний супровід).
5. Підсумкова частина.
- Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.
З яким настроєм малята ви працювали? А тепер, коли ми виготовили великодні вироби, яйця, кожен обере роботу, яка сподобалася найбільше і скаже чому? Та подаруйте один одному смайлик – квіточку.
Додаток 1
Сюжетна картина «Скоро Великдень»
Запитання для бесіди за сюжетною картиною
Додаток 2
Види великодніх яєць
|
Крашанка - яйця, пофарбовані одним кольором, без узорів.
|
|
Крапанка- на фарбоване яйце краплями воску наносять візерунок іншого кольору чи кольорів.
|
|
Мальованка - яйце розмальовують фарбами за допомогою пензля(найчастіше це дерев'яні, декоративні писанки)
|
|
Писанка - на поверхню яйця розтопленим воском за допомогою писачка наносять орнамент.
|
Вправа «Знайди частинку»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 3
Додаток 4
Зразок поетапного виконання творчої роботи
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|