Дидактичний матеріал до уроку мистецтва. Кубик Блума

Про матеріал
"Кубик Блума" зробить урок цікавим. Можна використати на різних етапах уроку.
Перегляд файлу

Кубик Блума

Предмет мистецтво безпосередньо є творчим. Дані уроки спрямовані на розвиток емоційної сфери учнів, формування їх художньо-образного, асоціативного, критичного мислення; Приоритетним завданням є створення сприятливих умов для продукування креативних ідей, реалізацію власних творчих потреб у художній діяльності учня.

Безпосередньо для того щоб урок був цікавий вчитель має використовувати сучасні технології інтерактивного навчання.

В умовах компетентнісного підходу результатами навчання дитини визнаються знання, уміння і ставлення, які учень зможе застосовувати відповідно до поставленої ситуації. Тому вчитель має підібрати той метод який дозволить навчати учнів не бачити конкретну ситуацію і її вирішення, а її синтезу і оцінювання як сукупності певних умінь і навичок.

Один з таких методів є «кубик Блума». «Кубик Блума» – один із популярних практичних прийомів, що розвиває критичне мислення дітей.

Цей прийом було запропоновано американським психологом і педагогом Бенджаміном Блумом, автором теорії таксономії, яка передбачає поділ цілей навчання на блоки: «знаю» — «творю» — «умію». 

Прийом розвитку критичного мислення учнів «кубик Блума» універсальний. Його можна використовувати на початку уроку у вступній частині, під час переходу до основної частини або наприкінці її для остаточного осмислення матеріалу учнями.

Коли учитель кидає кубик, грань, що випала, вказує якого типу запитання слід поставити. Учні орієнтуються на основі питального слова на грані кубика й ставлять запитання, яке з нього і повинно починатися.

Зазвичай на гранях зображенні стандартні питання, але за потреби їх можна змінювати, або використовувати пізнавальні завдання.

Назви. Запитання, спрямовані на відтворення знань: учень називає предмет, явище, термін тощо. 

Чому. Запитання для формулювання причинно-наслідкових зв'язків: учень має описати процеси, що відбуваються з певним предметом чи явищем.

Поясни. Запитання для уточнення, що допомагають дітям сфокусуватися на різних сторонах обговорюваної теми.

Запропонуй. Учень пропонує свої ідеї/варіанти того, як можна використати.

Придумай. Це творчі запитання, що містять елемент припущення та вигадки.

Поділись. Запитання для аналізу та оцінки фактів/отриманої інформації.

 

Шестиграниий кубик своїми руками

Шаблон кубика

 

Безпосередньо даний метод є досить цікавий і ефективний на уроках мистецтва. Тому я пропоную варіанти «Кубика Блума», які безпосередньо можна використати на уроці образотворчого мистецтва.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шаблон для редагування

doc
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
3939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку