Конспект заняття "Вивчення правил композиції. Малюємо "Диво - дерево"

Про матеріал
Тема: Вивчення правил композиції. Малюємо «Диво - дерево». Мета: закріпити знання про основні правила композиції та вибору формату аркуша; навчити виявляти та зображувати різні форми дерев, їх характер, будову, взаємозв’язок частин; розвивати навички роботи з фарбами, спостережливість, естетичні смаки вихованців; виховувати любов до природи та рідного краю. Завдання: навчитися правильно обирати формат, повторити правила композиції, дізнатися про особливості зображення природних форм. Обладнання: ПК, аркуш формату А3, простий олівець, фарби, кісточка, ємкість для води, гумка, палітра. Тип заняття: комбінований.
Перегляд файлу

Центр творчості дітей та юнацтва

Прилуцької міської ради Чернігівської області

 

 

 

Конспект відкритого заняття

з образотворчого мистецтва

на тему:

«Вивчення правил композиції. Малюємо «Диво - дерево»

Результат пошуку зображень за запитом "палітра" 

 

 

 

 

 

Підготувала

керівник гуртка «Фантазія»

Волик Анастасія Олександрівна

 

 

 

м. Прилуки, 2018

 


Тема: Вивчення правил композиції. Малюємо «Диво - дерево».

Мета: закріпити знання про основні правила композиції та вибору формату аркуша; навчити виявляти та зображувати різні форми дерев, їх характер, будову, взаємозв’язок частин; розвивати навички роботи з фарбами, спостережливість, естетичні смаки вихованців; виховувати любов до природи та рідного краю.

Завдання: навчитися правильно обирати формат, повторити правила композиції, дізнатися про особливості зображення природних форм.

Обладнання: ПК, аркуш формату А3, простий олівець, фарби, кісточка, ємкість для води, гумка, палітра.

Тип заняття: комбінований.

Хід заняття

І. Організаційна частина

Організаційний момент. Психогімнастика.

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука, два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

Вправа «Очікування».

Вчитель: Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

(діти на аркушах паперу в формі листочка пишуть свої очікування від заняття й чіпляють їх на дошку)

(слайд 3)

ІІ. Вступна частина

1)Мотивація навчальної діяльності.

Бесіда.

- Назвіть дерева, які ви знаєте (верба, липа, каштан, тополя, дуб, граб, клен, тощо).

- А чи може дерево бути сумним? (Так, верба).

- А чи може бути дерево радісним? (Так, калина).

(слайди 4,5,6)

2)Оголошення теми, мети заняття.

Сьогодні ми навчимося правильно обирати формат аркуша паперу та зображувати на ньому дерева.

 

ІІІ. Основна частина

Вчитель:  Як ви гадаєте, із чого починається картина? Насамперед художник вирішує, що саме він бажає зобразити, тобто обирає сюжет картини. Але безпосередньо робота над нею починається з вибору її формату. Термін формат не випадково нагадує слово «форма». Адже це - форма того, на чому буде виконано зображення, тобто дошки, полотна, картону чи паперового аркуша.

Певна річ, можна просто взяти для вашої майбутньої картини - малюнка аквареллю або гуашшю - стандартний аркуш з альбому. Але навіть у цьому разі ви подумаєте, як краще розташувати на ньому зображення - горизонтально чи вертикально, вище чи нижче, зліва чи з права.

Коли ви сідаєте малювати, то непомітно для себе розміщуєте зображення у центрі аркуша. Якби ми змістили його дещо вбік, то протилежна сторона здавалася б недоречно порожньою, ніби заважала нам дивитися на малюнок, нам би захотілося закрити чи відрізати частину паперу.

Річ у тім, що між форматом і зображенням існує певна залежність. Якщо ви зрушуєте малюнок з одного краю аркуша на інший, то водночас змінюється і відчуття від зображення. Воно починає здаватися неврівноваженим, і мимоволі хочеться щось додати на спустілому краї аркуша. Художник сказав би в цьому випадку, що порушилася композиція.

Термін композиція походить від латинського слова compositio, що означає зіставлення, додавання, з’єднання, поєднання. Іншими словами, це взаєморозташування предметів, зображень, частин зображення, за якого вони виглядають якнайліпше. Вважається, що хороша композиція - це така, коли не хочеться нічого ні додати, ні поміняти місцями.

Так, якщо розділити аркуш паперу навпіл, нам чомусь буде здаватися, що верхня частина трохи більша, ніж нижня. Можливо, це відбувається тому, що, спостерігаючи за навколишнім світом, ми мимоволі звикаємо до того, що нижня частина чи дерева, чи гори, чи навіть ліхтарного стовпа масивніша, ніж верхня. Ніби нижня частина є основою для верхньої, яка на неї тисне. Тому, малюючи будь-що, ми маємо зміщувати зображення трошечки вгору. Адже зоровий центр площини аркуша перебуває саме там.

(слайди 7,8,9,10)

 

Один японський філософ сказав: «Щоб намалювати дерево, потрібно деревом себе відчути».

(слайд 11)

 

 

Гра «Вгадай дерево»

Вчитель: Вам було домашнє завдання підготували загадки, пропоную їх порозгадувати.

Гарне дерево, міцне,

Листя різьблене, рясне.

А на гілочках крилатих

Буде жолудів багато. (Дуб)

 

Товстий стовбур, пишні віти,

Наче свічки, білі квіти.

А плоди, як їжачки,

Носять з голок піджачки. (Каштан)

 

Стовбур рівний, як колона,

А листочки, як корона.

Влітку листячко зелене,

А як осінь – то червлене. (Клен)

 

Рясно в липні зацвітає,

Дуже гарний запах має,

Цвітом від хвороб лікує,

Щедро медом нас частує. (Липа)

(слайд 12)

 

Вчитель: Подивіться на дерева за вікном, якщо уважно придивитися, то ми побачимо, що кожне дерево, як і людина, має свій характер, будову, певні індивідуальні особливості та форми. Також воно може бути самотнім і хворим, веселим і чарівним. Скільки сил кожне з дерев витрачає у боротьби за сонце.

Давайте розглянемо особливості зображення природних форм:

  1. Усі рослини мають спільні елементи будови (коріння, гілки, стебло або стовбур).
  2. По-різному розміщені гілки (ростуть вгору або похилені донизу), стовбур видовжений чи кремезний.
  3. Підкреслює характер дерева та його вік фактура кори (гладкість, шорсткість, рельєфність).

(слайд 13)

Вчитель: Вивчаючи різні за характером будови дерева та зображуючи їх, можна створити особливо виразні образи.

Пропоную вам переглянути твори мистецтва там де є зображення дерев.

Бесіда за репродукцією картин:

(Репродукції картин: Й. Бокшай «Осінь золота», О.Шовкуненко «Золота осінь», «Осінь. Пейзаж із чотирма деревами»)

(слайди 14,15,16)

  1. Що зображено на картині?
  2. Де на вашу думку це відбувається?
  3. Що або хто знаходиться в центрі? Які явища, події, предмети?
  4. Що є другорядним на картині?
  5. Опишіть картину?
  6. Як ви гадаєте, тут зображено фантастичну чи реалістичну реальність?
  7. Яких кольорів художник використав найбільше в цій картині?
  8. Який настрій має картина?
  9. Що ви хочете змінити в картині?

 

Практична робота

Вчитель: Перед початком нашої практичної роботи, давайте розглянемо форми дерев. (Приклади дерев із зображенням)

  • Колоновидна
  • Пірамідальна
  • Овальна
  • Кулеподібна
  • Плакуча
  • Розлога

(слайд 17)

Вчитель: Тепер нам потрібно обрати формат малюнка, правильно розмістити наше дерево, передаючи його характер.

(слайд 18)

Поетапність виконання малюнку:

   Олівцем на аркуші паперу скомпонуйте (знайдіть відповідне місце) зображення. Продумайте деталі.

   Підготуйте малюнок для подальшої роботи з фарбами: зітріть усі допоміжні і зайві лінії.

   На палітрі поруч підберіть кольори. Почати роботу фарбами краще з тих кольорів, які вам зрозуміліші.

(слайд 19)

Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика.

Вчитель: Вихідна позиція: пальці обох рук зібрані в пучок і стискаються кінчиками.

Надуваємо кульку: надати пальцям таке положення, яке буває тоді, коли руки тримають м’ячик або кульку.

Кулька луснула: пальці повертаються у вихідну позицію.

 

Вчитель: Приступимо до малювання нашого «Диво - дерева». (Діти діляться на групки та малюють дерева з різними характерними особливостями, додаючи свою особливу рису кожному з дерев.)

«Сумне» дерево (І група)

«Сильне» дерево (ІІ група)

«Струнке» дерево (ІІІ група)

(слайд 20)

 

ІV. Заключна частина

Вчитель: Чи досягли ви на занятті те, що очікували? (Відповіді дітей)

Використання методу «Не закінчене речення»

Вчитель: Закінчіть мої речення:

«Сьогодні на занятті ми дізналися про…..»

«Сьогодні ми малювали…….»

«Мені найбільше запам’яталося про…..»

doc
Додано
21 травня 2019
Переглядів
2389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку