Конспект заняття "Я - хлопчик, я - дівчинка" (Сердній дошкільний вік), конспект "Шляхетне виховання" (старший дошкільний вік)

Про матеріал

Конспекти занять для дітей старшого "Шляхетне виховання" та середнього дошкільного віку "Я - хлопчик, я - дівчинка" були розроблені та проведені мною з дітьми. Дітям було дуже цікаво, діти працювали із задоволенням, Використано багато роздавального та демонстраційного матеріалу, що зацікавило малят.

Перегляд файлу
Конспект інтегрованого заняття

«Я – хлопчик, я – дівчинка»

(середній дошкільний вік)

Вихователь: Басс Аліна Анатоліївна

                                                                   ДНЗ «Зірочка» м. Волочиськ

                                      Хмельницької області

 

Мета: розвивати пізнавальну сферу дітей (логічне мислення, пам’ять, увагу,уяву), спостережливість, допитливість, зв’язну мову; дрібну моторику рук.

     Виховувати бажання прийти на допомогу, доброзичливість, повагу хлопчиків до дівчаток, симпатію один до одного; прагнення робити гарні вчинки. Вміння товаришувати, діяти разом.

    Розширювати знання дітей про самого себе (особливості тіло будови), називати частини тіла.

    Збагачувати уявлення про те, що люди бувають чоловічої та жіночої статі (хлопчики і дівчатка). Сприяти певним проявам статевого усвідомлення на підставі таких ознак як одяг, зачіска, ім’я.

    Формувати у дітей моральну діяльність (співчувати, спів радіти, відчувати задоволення від можливості зробити комусь приємне).

    Навчати дітей виділяти загальні ознаки людей; знаходити подібність і відмінність. Розрізняти та називати геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник), вміти складати з них зображення дівчинки та хлопчика. Продовжувати вчити дітей описувати товаришів за зовнішнім виглядом за зразком, поданим вихователем.

Матеріал: геометричні фігури для викладання хлопчиків і дівчаток (на кожну дитину), картинки з наклеєними їстівними  та неїстівними предметами, плакат із зображенням одягу для хлопчиків і дівчаток, картинки на запам’ятовування, мобільний телефон, фотографії дітей, дерево із кружечками для вклеювання фотографій, клей, пензлі, серветки, підставки, дощечки, чарівна скринька з предметами, які підходять для хлопчиків і дівчаток, гостинці, чарівне яблучко, картинки на гру «Він, вона», аркуш білого паперу, лист, хмарка з веселим і сумним сонечком. 

 

Хід заняття

 

Діти стоять вільно на килимку.

- Діти, подивіться на мене, а тепер подаруйте мені та один одному усмішку.

Малята, ви всі такі красиві, так гарно одягнені. Але зі мною щось сталося… Я забула як вас звати, тому швидко хочу з вами познайомитись. Ставайте у коло, пограємося гру «Знайомство». Будемо передавати м’яч один одному, називати своє ім’я і хто ви, хлопчик чи дівчинка. Я почну з себе. Мене звати Аліна Анатоліївна, я – жінка. Діти по черзі називають. Бачите, кожна дитина має ім’я. Кожна людина має право на ім’я. Ось и і познайомилися. У нас в групі є хлопчики і дівчатка. А тепер всі хлопчики стануть навколо синього обруча, а дівчатка – червоного.

  • Діти, а ось ви, я, наші гості, хто ми всі? Як сказати одним словом? (Люди). А які бувають люди?. Так, маленькі (діти), дорослі, молоді і старі. І незалежно від віку у всіх однакова будова тіла. У кожної людини є голова, тулуб, руки і ноги і ми всі разом розкажемо віршик, який називається «Будова тіла».

Діти всі разом читають вірш.

  • А тепер пограємо гру «Порахуємо».
  • Діти, подумайте і скажіть, що у нас одне? Чого у нас по два? Чого у нас по п’ять? А чого у нас багато?
  • Молодці, ви були дуже активними.

    Стук у двері. Приносять лист.

  • Діти, що це за лист? В ньому написана сумна історія. Давайте присядемо на килимок, я вам її прочитаю: «Жили-були в країні Веселунчиків хлопчики і дівчатка. Всі вони ходили в одну групу дитячого садка. Були дуже добрими, чемними, дружними. Разом гралися, ділилися іграшками, хлопчики поважали дівчаток, допомагали їм і ніколи не сварилися. Але пролітав над тією країною чарівник. Він був дуже злий, тому що у нього ніколи не було друзів. Побачив він цих дружних і веселих малят і задумав щось недобре. І так начаклував, що ці дівчатка і хлопчики одразу змінилися: почали битись, сваритись, видирати іграшки і виросла між ними висока-висока гора. Так з’явилось дві країни – країна Хлопчиків і країна Дівчаток. Їм було дуже важко. Дівчаткам ніхто не допомагав носити важке, а про хлопчиків ніхто не турбувався, ніхто нічому доброму їх не вчив. Так вони живуть довго-довго.

Але та гора, діти, може розвалитися, і хлопчики і дівчатка знову будуть друзями і будуть всі разом. Але для цього їм потрібна ваша допомога».

    Ми з вами повинні стати рятівниками і виконати складні завдання. З кожним виконаним завданням гора буде рушитись, поки зовсім не розвалиться.

  • Допоможемо, малята, цим хлопчикам і дівчатам? Станемо, закриємо очі і скажемо: «Покрутись, повернись, в рятівника перетворись!» Вже ми з вами рятівники, Сідаємо за парти і починаємо працювати.

   Перше завдання. Гра «Хто для кого?».

  – А скажіть мені, малята , ми – люди, до якої природи відносимося? А як довести, що ми відносимося до живої природи? А що людям потрібно для життя? (Повітря, вода, тепло. світло, земля), ще людям потрібне житло, їжа. Ось погляньте на картинку, добре роздивіться і назвіть те, що можна їсти.

  • У вас на партах є геометричні фігури. Викладіть з них хлопчиків і

дівчаток. Самостійна робота дітей. Запитую , з яких геометричних фігур викладали? Якого кольору плаття у дівчаток, а штанці у хлопчика?

  • Вже посипались перші камінчики з нашої гори.
  • А скажіть, чим відрізняються хлопчики від дівчаток? (відповіді дітей).

Викликаю дівчинку і хлопчика ( діти називають в чому одягнені, яке волосся і т.д.)

  • Хлопчики які повинні бути? (сильні, сміливі, мужні, ввічливі, поважати дівчаток, поступатися їм місцем, пропускати їх першими, захищати). А дівчатка? (відповіді дітей)
  • Діти, ось мене є сонечко, яке воно? (сумне), а ось це? (веселе). Коли вам сумно? А коли весело? Я буду говорити речення, а ви будете робити своє личко сумним або веселим.
  1. Мама захворіла.
  2. Я їду до бабусі в гості.
  3. Братик набив сестричку.
  4. Тато купив нову іграшку.
  5. Дідусь привіз багато гостинців.
  6. Братик допоміг сестричці нести важку сумку.
  • Молодці, ще посипалось каміння з нашої гори.

А тепер відпочинемо. Діти виконують фізкультхвилинку.

  •  Діти, наша фізкультхвилинка закінчилась гарними словами : «Друзям всім я посміхнусь і ні з ким не посварюсь.» Я хочу, щоб ви завжди усміхалися і були дружними.

Діти сідають за парти.

  • На нас чекає ще багато завдань. Хлопчики, коли ви виростете, ким хочете стати? А дівчатка? А тепер скажіть, яку роботу повинні вміти виконувати хлопчики , а дівчатка? Ось у мене є картинка (показую). Що на ній зображено? Який одяг підходить для хлопчиків, а який для дівчаток? (Відповіді дітей). А який одяг підходить тільки хлопчикам, який дівчаткам?
  • Вже, діти, розвалилася половина гори.

Наступне завдання на запам’ятовування. Показую картинки хлопчикам, а потім дівчаткам.

Наступне завдання – знайти схожі з за звучанням слова.

  • Ось у мене є чарівна скринька. Тут лежать різні предмети. Я буду їх показувати. А ви скажете, для кого це підходить. Вже майже розвалилася наша гора.

 Нове завдання – назвати імена хлопчиків і дівчаток, які не зустрічаються в нашій групі.

  • А тепер скажіть, як ще можна сказати на дівчинку? (Вона). А на хлопчика? (Він). Ось на килимку я розкладаю картинки, ви підходите, уважно дивитесь. Хлопчики беруть картинку, назву якої можна замінити словом він, а дівчатка – словом вона.

Діти виконують завдання.

Проводиться гра «Відгадай за описом». (Першу дитину описує вихователь, далі 3 дитини описують товаришів).

  • Ось ми виконали всі завдання. Нам час повертатися у садок. Закрийте очі і скажіть: «Покрутись. Повернись, у садочку опинись». Сідаємо.
  • Діти, а як же нам переконатися, що розвалилася гора, як дізнатися, чи об’єдналися хлопчики і дівчатка? (Звучить сигнал мобільного телефону). Це на мій телефон прийшло смс - повідомлення. Зачитую: «Дорогі хлопчики і дівчатка д/с «Зірочка»»!  Велике вам спасибі за допомогу. Гора між нами щезла і ми знову разом. Дякуємо вам за допомогу і посилаємо гостинці.

- Діти, а щоб нам ніякий злий чарівник не причинив зла, ми зробимо наше групове деревце ( з одного боку наклеюють фото дівчатка, а з другого – хлопчики). Це деревце буде нашим оберегом і захищатиме нас від усього злого. А щоб наше заняття закінчилось весело, ми заспіваємо пісеньку.

- Малята, ви всі були уважні, старанні, гарно працювали. Я дякую вам за працю.

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття по морально-етичному вихованню

(старший дошкільний вік)

 

                                            Вихователь: Басс Аліна Анатоліївна

                               ДНЗ «Зірочка»  м. Волочиськ

                  Хмельницької області

 

Мета: розвивати у дітей активне мовлення, мислення, увагу, пам’ять.

        Формувати етичні уявлення про доброту як найважливішу моральну якість людини й людських взаємин, про справедливість як здатність правильно оцінювати вчинки.

        Уточнити і систематизувати знання дітей про ввічливі слова  і їх використання в повсякденному житті.

        Вчити дітей правилам хорошого тону.

        Виховувати ввічливість, бажання і прагнення діяти завжди добре, виконувати норми і правила поведінки.

Матеріал: книга «Азбука гарних манер» (виготовлена власноруч), повітряна кулька з грою «Якщо ти добра людина…», сонечко із вставними промінцями, на яких написані уривки з творів, інвентар до інсценівки вірша Г.Бойка «Допоміг», два дерева, по 2 яблука з кожного дерева для кожної дитини (яблука намальовані), спів птахів(запис), фея (намальована), будинок (з чотирма віконечками), казкові герої – їжачок, котик, Червона Шапочка, лисичка, мишенята Круть і Верть, півник з косою.

 

Хід заняття

І. Діти заходять в музичний зал, пропоную стати півколом. Діти вітаються з гостями, які прийшли на заняття.

- Діти, нам радісно, але ще веселіше стане усім, коли ми привітаємось один з одним. Діти вітаються Піснею «Добрий день», посміхаються один одному. Пропоную дітям сісти на стільчики.

- Сьогодні ми з вами будемо говорити про хороші риси людини, а допоможе нам у цьому книга «Азбука гарних манер». Відкриваю першу сторінку.

ІІ. «Ввічливість» - написано на ній. Я кажу: «ввічливий», «ввічлива людина», яка ж це людина? Відповіді дітей.

  • Які чарівні слова ви знаєте? Діти називають.
  • Так, це слова вітання, прохання, подяки. Слова вітання бувають різні. Але чи то уклін, чи слова вітання, чи лагідна усмішка, спільне в них те, що привітання означає: «Ти мені приємна людина! Знай, що я тебе поважаю, я тобі бажаю всього найкращого: здоров’я, миру, радості, щастя.»
  • Діти, послухайте вірш «Я всміхаюсь сонечку».

Вихователь читає вірш і ставить запитання: «Малята, яке слово-вітанні прозвучало у цьому вірші? (Відповіді дітей).

  • А тепер  я буду починати речення , а ви його закінчите.
  1. Коли я вранці прокидаюся, мамі й татові кажу.., прийшовши в дитячий садок, вихователям, іншим працівникам , друзям групи кажу… (добрий ранок).
  2. Коли я йду з дитсадка додому, чи з гостей повертаюся додому, кажу… (до побачення).
  3. За зроблену послугу щиро промовляю …(дякую, спасибі).
  4. Якщо когось випадково ображу, то кажу … (вибачте, пробачте, перепрошую).
  5. Звертаюсь до когось з проханням, промовляю… (будь ласка).

Друга сторінка «Школа гарних манер»

  • Сьогодні зі своїми помічниками розповім вам про школу гарних манер. У ній панує добро, повага, порядок. (Виходить четверо дітей і читають правила, по яким повинні жити люди).
  1. Я – принц Порядок. Я розповім як повинні жити люди.

                                  Правил добрих ми навчились,

                                  Ось послухайте ви їх,

                                   І додержуйтесь усіх.

                                   Перше правило: учитись,

                                  Друге правило: трудитись.

                                  Бути чесним і правдивим.

  1.                                   Третє правило у нас –

                                  Бути другом незрадливим.

  1.                                   Мудре правило четверте:

                                  Знай і друзям розкажи,

                                  Наполегливо й уперто

                                  Економ і бережи:

                                  Парту, книгу, кожну річ.

                                  Берегти, любить природу –

                                  Це наказ мого народу.

  1.                                   П’яте правило – співати,

                                       Малювати, танцювати,

                                       Гратися з товаришами

                                       І дружити з малюками.

  • Дякуємо вам, наші діти теж знають, як слід себе поводити. Діти розповідають.

Перегортаємо третю сторінку. Називається вона «Ігрова».

  • Діти, ось висить надута повітряна кулька. Подивіться, чим вона незвичайна? Як же нам дістати з її середини папірець?

Дістаю папірець. – Тут, діти, гра для вас, яка називається «Якщо ти добра людина…»  Якщо добрий вчинок, кажемо «так», поганий – «ні».

  • Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
  • Допомагати мамі мити посуд.
  • Не вмиватися.
  •  Берегти природу і охороняти її.
  • Шанувати працю людей.
  • Галасувати, коли вихователя немає в групі.
  • Обманювати, сваритися, хвалитися.
  • Насміхатися з чужого горя.

Гра «Розвеселимо сонечко» (сонце сумне). На промінцях написані уривки з оповідань «Маленькі помічниці», «Лінива Оленка», «Апельсинка», «Івасик та Тарасик», «Новий м’яч». Діти відгадують, вставляю промінчики в сонечко. А тепер зверніть увагу, яке сонечко? (Веселе).

Гра «Скажи навпаки».

Слабкий -…, боягузливий - …, щедрий - …, сумний - …, злий - …

  • Діти, для кого характерні ці слова? Про кого можна їх сказати? (Про людину). «Добра людина…» Яка вона? (Відповіді дітей).

Діти співають пісню «Доброта» ( перший куплет і приспів).

Двоє дітей інсценують вірш Г, Бойка «Допоміг». Запитання :- Чи хотіли б ви мати такого друга, який вчиняє так, як цей хлопчик?

     Наступна сторінка – «Зачарований сад».

У магнітофонному запису звучать голоси пташок.

  • У цьому дивному саду, де завжди весело щебечуть пташки, ростуть дві яблуні: одна яблуня доброти, друга – зла. Покуштуєш яблуко з доброї яблуні – будеш доброю людиною, покуштуєш зі злої – будеш злою людиною.
  • З якої яблуні ви б хотіли з’їсти яблучко? (Відповіді дітей).(З доброї яблуні яблучка маленькі і зелені, а зі злої – великі , червонобокі). Але сердитий вітер зірвав яблучка з обох яблунь і вони змішалися. І перед вами завдання – знайти яблучка які? (З доброї яблуні). Діти виконують завдання.

П’ята сторінка – «Казкові герої»

  • Діти, перед вами будиночок. Це будиночок доброї феї. (показую фею) і прийшли до неї герої казок. (Виставляю по черзі, діти називають). Але в будиночок вона всіх запросити не зможе, бо у неї тільки чотири віконечка, а гостей аж сім. Як ви думаєте, кого запросить добра фея?

Відповіді дітей із поясненням чому. Заселяють  будиночок -  Червона Шапочка, їжачок, котик, півник з косою. А лисичка, мишенята Круть і Верть залишаються незапрошеними. Чому? (Відповіді дітей).

Остання сторінка – «Добрі справи».

Діти стають півколом і розповідають по черзі про добрі справи, які вони робитимуть:

1 дитина. Я посаджу весною вишню білу.

2 дитина. А я удома мамі поможу.

3 дитина. Я діточок маленьких пожалію.

4 дитина. Я всім знайомим «Добрий день!» скажу.

5 дитина. Нікого я не буду ображати.

6 дитина. А я старенькій бабці поможу.

7 дитина. Весною допоможу грядку я скопати.

8 дитина. А я усім на допомогу поспішу.

9 дитина. Я людську працю буду шанувати.

10 дитина. Я – берегти природу і охороняти.

11 дитина. Я друзів не залишу у біді.

12 дитина. Я не ображу пташечки в гнізді.

13 дитина. Я буду лиш добро робити.

14 дитина. А я зумію менших захистити.

15 дитина. Я не посмію квіточки зірвати.

16 дитина. А я в дітей що-небудь видирати.

17 дитина. Я буду в школі дуже гарно вчитись.

18 дитина. А я ні з ким і не подумаю сваритись.

19 дитина. Хто посваривсь, то я заставлю помиритись.

20 дитина . Ми будемо робити гарні вчинки.

Всі разом: І в серцях наших житимуть «добринки»!

ІІІ. На кінець заняття чемні хлопчики запрошують дівчаток на танок.

 

 

 

 

 

Заняття по ознайомленню з природним довкіллям

з дітьми середнього дошкільного віку

Тема. Пори року.

Мета: розвивати у дітей пізнавальний інтерес, логічне мислення, вміння групувати об’єкти живої та неживої природи, помічати у світі природи прекрасне.

    Виховувати у дітей організованість, дисциплінованість, любов до рідної природи та бережне відношення до неї.

     Розширювати та збагачувати уявлення про живу та неживу природу, характерні особливості пір року за допомогою творів художньої літератури. Закріпити знання дітей про зимуючих та перелітних птахів.

Матеріал: проектор, екран, флешка, ноутбук, картинки до гри «Живе-неживе», фішки – квадрати голубого кольору, кольорові смужки,картинки із зображенням птахів для рухливої гри «Перелітні, зимуючі», фізкультхвилинка з бедриком, «чарівний мішечок» (з овочами і фруктами, кольорові квадрати на позначення пір року, картинки з фонами пір року, картинки для кожної пори року, клей, пензлі, клейонки, мольберт.

Хід заняття

До нас сьогодні гості завітали,

Прошу, щоб ви їх дружно привітали!

  • Доброго ранку у групі гостям!
  • Доброго ранку всім нам!

Усміхніться, роздивіться!

І до мене поверніться.

Вихователь. Сядьте всі зручно, рівненько і приготуйтесь уважно слухати. Про що ми з вами будемо говорити на занятті, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. Але яку загадку, навіть не знаю… Ой, дітки подивіться, до нас прилетіла пташечка і принесла нам конверт. Напевно, у ньому і та загадка.

Вихователь бере конверт і читає загадку:

Немає кращої краси,

Ніж рідні ріки і ліси,

                                                 Птахи співучі, дикі звірі,

                                                Ласкавий вітер, зорі сині.

                                                Це все багатство нашого народу,

                                                Що називається - … (природа).

А тепер увага на екран. Демонструються слайди із зображенням неживої природи (море, гори, хмари, місяць і зорі, веселка, каміння). Яка це природа?

А тепер скажіть хто або що відноситься до живої природи? (Відповіді дітей). Увага на екран. Демонструються слайди, діти називають узагальнені поняття (Ромашка – квітка, береза – дерево, акула – риба, синичка – пташка, метелик – комаха, хлопчик – людина, лисиця – звір, кішка – свійська тварина).

-У вас на столах є картинки і фішки. Треба закрити картинки із зображенням неживої природи. Діти виконують завдання.

-А зараз ми вирушаємо у мандрівку по різних порах року і згадаємо, що ми про них знаємо.

-Діти, яка пора року заглядає до нас у вікно?(Зима).

Ось наша перша зупинка. (Слайди – пейзажі зими)

Ось і настала зима,

                                                  Сніг покриває ліси та поля.

                                                  Білою ковдрою вкрита земля,

                                               Дуже рада зимі дітвора!

 Це так чи ні? Давайте назвемо зимові слова. (діти називають). Я вам приготувала кольорові смужки. Візьміть смужку, яка у вас на парті. А тепер станьте в коло, порадіємо кожному кольору зими.

-Порадійте зимовому дереву (діти піднімають вгору коричневу смужку)

-Усміхніться небу (голубу)

-Усміхніться ялиночці (зелену)

-Усміхніться снігу (білу)

-Усміхніться горобині (червону). Ось і пораділи кожному кольору зими.

-Сідайте на килимок, закрийте очі. Включається музика П.Чайковського «Пори року» (весна).

2зупинка                                       Задзвеніли струмки,

     Прилетіли граки,

                       В дім свій – вулик – бджола

              Перший мед принесла.

                                  Хто скаже, хто знає, коли це буває?

Демонструються на екрані слайди – весняні пейзажі. Яка весна? Що ви знаєте про весну? (природа оживає, з’являються перші квіти і листочки на деревах). Хто весну на крилах приносить? (Птахи)

  • Як називаються ці птахи? (Перелітні)
  • А як називають птахів, які не відлітають у теплі краї? (Зимуючі)

Проводиться з дітьми рухлива гра «Зимуючі і перелітні». Стають в коло (Коли вихователь показує перелітну пташку – летять, махають крильми, зимуючу – присідають і плескають в долоні. Діти сідають за парти.

Весна пройде, а за нею наступна зупинка ..

Сонце пече липа цвіте,

Жито колоситься, золотиться пшениця.

Хто скаже, хто знає, коли це буває? (Влітку)

Слайди літніх пейзажів. А що ви можете розповісти про літо? (Відповіді дітей). Ось нас, малята, бедрик зустрічає. Він хоче, щоб ви під його пісеньку потанцювали. Фізкультхвилинка з бедриком.

4 зупинка .                          Минуло літо, а за ним…

          Спідничка яскраво барвиста

І жовтогарячі стрічки

     І темно-червоне намисто

   І жовті, як віск чобітки.

Ця пані по саду гуляє

                                                У золото сад одягає.

Слайд-шоу осінніх пейзажів. – Діти, нам осінь надіслала «Чарівний мішечок» з своїми дарами. А які у осені дари? Потрібно відгадати на дотик, що в мішечку?

Про пори року є ще багато казочок. Послухайте казочку, яка називається «Пори  року». Вихователь читає казку. Сподобалась вам казочка? То скільки є пір року?

-У вас на партах є кольорові квадрати. Позначимо кожну пору року. Білий – це зима, весна – зелений, літо – червоний, осінь – жовтий. А тепер я називатиму пори року , а ви піднімаєте квадратик відповідного кольору. Молодці!

Нас чекає цікава гра «Що зайве?» Увага на екран.

  1. Сніжинка, сніговик, новорічна ялинка , лелека.
  2. Підсніжник, вербові котики, квітуче дерево, осінній листочок.
  3. Полуничка, ромашка, ластівка, голе дерево.
  4. Дощова хмара, кошик з овочами і фруктами, осіннє дерево, бурулька.

Молодці!

-У мене є картинки, але на них майже нічого немає. Ми зробимо гарні колажі з порами року. У кожної дитини є картинка до певної пори року. Всі підходять до вихователя, намащують клеєм і приклеюють.

Непоспішно, крок за кроком

                                         Минають чотири пори року.

                                         Одна пора приходить.

                                         Інша у слід надходить.

                                         Зима – це хуртовина,

                                         Весна – у квітах лине.

А потім тепле літо

І осінь в сум одіта.

    Ось так із року в рік.

                                                   Минає часу лік.

Ось і закінчилася наша мандрівка. Всім сподобалась вона? А що найбільше сподобалось? Відповіді дітей.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Людмила Іванівна
    Дуже сподобалось заняття " Пори року"
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
13866
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку