Конспект заняття з англійської мови для 1 курсу студентів коледжу

Про матеріал
Конспект заняття з англійської мови для 1 курсу студентів коледжу на тему: "Англійська мова у світі.Фонетичні особливості англійської мови. Приголосні та голосні звуки. Наголос. Інтонація"
Перегляд файлу

Конспект  заняття

Предмет          Англійська мова

Група              

Викладач         Дерека К.О.

Вид заняття     практичне заняття

Тема заняття            Фонетичні особливості  англійської мови.

Приголосні та голосні звуки. Наголос.  Інтонація.

Англійська мова у світі

Мета заняття  Ознайомити студентів із завданнями навчання англійської мови у коледжі, спрямувати на систематичну, творчу роботу протягом року;  повідомити країнознавчі знання про поширення англійської мови у світі, причини її популярності, з'ясувати найбільш важливі мотиви  її вивчення; дізнатися, які існують звуки і букви в англійській мові; зрозуміти і осмислити, чим відрізняються довгі та короткі звуки; практикувати студентів у читанні тексту з розумінням основного змісту прочитаного; розвивати комунікативні здібності; розвивати  пізнавальний інтерес; розвивати міжпредметні зв’язки; формувати лінгвокраїнознавчі знання; виховувати шанобливе  ставлення до іншої культури, мови, формувати потреби розуміти справжні причини популярності англійської мови, формувати здібності  до спільної роботи в групі.

Тип заняття: практикум

Лiтература, методичне та матерiальне забезпечення заняття:

  1. Робочий зошит з англійської мови складений викладачем

Хід заняття

1. Органiзацiйний момент (1-2хв.)       

2. Контроль знань та навичок студентiв:

  • Бесіда про 1 вересня:

 

  • Is the 1st of September a usual or a special day in your life? Why?
  • Do you know it is a holiday in our country — the Day of Knowledge?
  • Do you think knowledge is important in modern life? Why?
  • Could you describe the Ceremony of the First Bell?
  • What was the atmosphere like? What are your impressions?      
  • Did you have any lessons on the 1st of September? Are you ready and willing to work hard during your last school year?     

                       

  • Бесіда про важливість знання англійської мови, вивчення її у коледжі.

   This year you are to have two lessons of English a week. By the end of the year we will have discussed various topics, read lots of texts, and mastered some grammar. I hope you will do your best to finish this year with good results. Your progress will depend on how persistent you are, how hard you will work during this very important first year.

 

  1. Повідомлення теми, мети, завдань заняття.

 

Завдання заняття

 

Знати:

  • основні завдання вивчення англійської мови;
  • поширення англійської мови у світі, причини її популярності;
  • найбільш важливі мотиви  вивчення англійської мови;
  • звуки і букви англійської  мови.

 

Уміти:

 

  • розрізняти звуки та букви англійської мови;
  • розрізняти довгі та короткі звуки;
  • відрізняти спадну та висхідну інтонацію;
  • правильно ставити наголос у словах.

 

 

 

  1. Опрацювання навчального  матеріалу заняття.

 

Слово викладача:

 

Англійська мова за походженням належить до групи германських мов. Вона виникла та розвинулась на основі мови стародавніх германських племен англів та саксів, які у V ст. н. е. завоювали Британські острови та підкорили корінне населення — кельтів, бритів та галів.

Мова завойовників заполонила всі окуповані території і, витіснивши кельтську мову, стала державною мовою Британських островів.

У середні віки, коли латина була міжнародною мо вою науки і релігії, в англійську мову додалося багато латин ських слів.

У XI cт. Британські острови були завойовані норманами, вихідцями із західної Франції, які затвердили французьку мову як державну. І хоча більшість населення островів продовжу вала спілкуватись англійською, саме в цей період до неї додалося багато французьких слів.

У XV ст. після економічного перевороту англійську мову знову було визнано офіційною. З появою книгодрукар ства англійська мова стала державною мовою Великої Британії.

Власне історичним розвитком англійської мови і пояснюється багато розбіжностей у читанні, правописанні та невідповідностей між графічним зображенням слів та їх звучанням, тобто вимовою.

 

  • Розгляд таблиці:

 

 

Англійський алфавіт

 

 

                     26 літер (letters)                 відтворюють 44 звуки (sounds).

 

            6 голосних літер (vowels)                  передають 20 звуків.

 

 

 

                      Словниковий запас сучасної англійської мови

 

 

 

  

 

 

За довгий період існування граматика англійської мови зазнала змін. Із мови, що мала розгорнуту систему закінчень, вона перетворилась на мову, слова якої майже не мають закінчень.

Зв’язок між словами в реченні, значення слова та його синтаксична функція визначаються місцем цього слова в реченні. Існує певний “твердий” порядок слів у реченні. Зміна порядку слів спричинює зміну змісту висловлювання.

Крім того, оскільки немає закінчень для синтаксичного зв’язку слів у реченні, широко використовуються службові слова: прийменники (тобто ті, що стоять при іменниках або інших словах, для зв’язку слів), сполучники (з’єднують слова, фрази, частини висловлювань), артиклі (ознака того, що слово є іменником).

 

Іменник

Noun

n.

прикметник

Adjective

аdj.

числівник

Numeral

num.

займенник

Pronoun

pron.

дієслово

Verb

v.

ррислівник

Adverb

adv.

прийменник       

Preposition

prep.

сполучник

Conjunction

conj.

вигук

Interjection

int.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наголос. Stress

 

Словесний

Якщо ми виділяємо склад у складі слова

Синтагменний

Якщо ми виділяємо слово у складі синтагми

Фразовий

Якщо виділенню підлягає синтагма у складі фрази

Логічний

У разі виділення будь-якого слова для підкреслення його значення)

 

Запис матеріалу у зошит

Словесний наголос в англійській мові – це виділення одного або більше складів у слові.

В англійській мові існують слова, які пишуться однаково, але належать до різних частин мови. І відрізнити їх можна тільки за допомогою словесного наголосу.

 

Наприклад:  'contest (наголос на першому складі) – змагання, конкурс, суперечка. Тобто іменник.

 con'test (наголос на другому складі) – оскаржувати, змагатися. Тобто дієслово.

'progress       pro'gress.

За допомогою словесного наголосу в англійській мові також можна відрізнити складене слово від словосполучення

a “blackboard”        a “black 'board”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Префікси та суфікси в англійській мові є елементами ненаголошеними.

 

  • Розгляд  матеріалу про наголос та інтонацію. Запис у зошит. Розгляд таблиці на сторінці 5.

 

Intonation – пониження чи підвищення голосу в процесі мовлення.

В англійській мові розрізняють два основні види інтонації: спадну і висхідну.


Спадна

 

  1. Стверджувальні речення

He has already bought this book.

 

  1. Заперечні речення

She has never been to London.

 

  1. Спеціальні запитання

What is your name?

 

  1. Друга частина альтернативного питання

Are you a schoolboy or a student?

Are you single or married?

   


       Висхідна

 

  1. Загальні питання

Do you speak French?

 

  1. Слова, що перелічуються, крім останнього

 

I have a father, a mother, a sister and a brother.

 

  1. Речення, що висловлюють здивування з перепитуванням

Is it true? Are you sure

 

 


Словесний наголос в англійській мові – це виділення одного або більше складів у слові.

В англійській мові існують слова, які пишуться однаково, але належать до різних частин мови. І відрізнити їх можна тільки за допомогою словесного наголосу.

 

  • Розгляд матеріалу про структуру англійського речення

 

Речення — це сполучення слів, що виражають закінчену думку. Слова, що входять у речення, відповідають на деяке запитання і називаються членами речення. Розрізняють члени речення головні (підмет, присудок) та другорядні (додаток, означення, обставини).

 

За структурою речення бувають:

  • прості та
  • складні (складносурядні та складнопідрядні).

 

Відповідно до мети висловлювання речення поділяються на такі види:

 

  • розповідні (стверджувальні),
  • запитальні,
  • заперечні,
  • наказові та
  • вигуки

 

Кожне речення має граматичну основу, виражену головними членами речення. Другорядні члени речення поширюють речення.

Речення з однією граматичною основою називається простим, з кількома — складним.

 

Обов’язково потрібно запам’ятати, що в англійській мові на відміну від української розповідне речення має прямий (незмінний) порядок слів, тобто таку схему граматичної основи: Підмет (Subject) — присудок (Predicate) — додаток (Object) (Підмет — Дієслово (обов’язково) — Додаток).

 

Зворотний порядок слів (інверсія), тобто коли присудок або його частина розміщується перед підметом, здебільшого мають запитальні речення.

При читанні англійського речення необхідно вміти вирізнити все головне та відокремити його від другорядного. Для того щоб знайти головні члени речення, необхідно навчитися поділяти речення на основні смислові групи або словосполучення: іменні та дієслівні.

Кожне іменне словосполучення зазвичай починається з іменника (та слів, що можуть його уточнювати), прикметника, числівника, займенника і закінчується іменником, прикметником, числівником.

My name is Andrew. I am a student. I am young. I am 20.

 

Дієслівне словосполучення закінчується самостійним смисловим дієсловом або дієслівним словосполученням (що складається з допоміжного або модального дієслова та основного смислового дієслова).

I live in Kyiv. I have a family. I am learning English now. I can read English words.

 

При перекладі речень робота зі словником значно спрощується, якщо встановлено граматичні категорії слова, яке потрібно перекласти (тобто якою частиною мови воно є в конкретному контексті). Слова у словнику подано в їх вихідній формі, тому якщо в реченні слово має іншу форму, потрібно встановити його початкову форму, відкинувши граматичні закінчення.

Якщо слово належить до різних частин мови, чого немає в українській мові, то у словнику після фонетичної транскрипції вказується скорочено назва частини мови.

 

Презентація англійської мови

 

  • Розгляд презентацій про англійську мову.

 

T: Good Morning children, glad to see you. Our lesson today is devoted as usually to the English language but we’ll not only speak English, we’ll speak about English. Will you read the words of some unknown author ?

- English is a language that came from nowhere to conquer the world.(slide1)

 

Слайд

- English is a language that came from nowhere to conquer the world.

 

T: Do you agree that English has really conquered the world?

     P2: Yes I do. It really has.

 

Слайд

T: Our task is to prove this saying. And first of all we’ll look at the world map some parts of which are painted in different colors .What are the countries that are painted violet?

Студенти  називають країни - the UK, the USA, Canada , Australia, New Zealand.

 

Слайд

T: Why is English spoken in these countries though we know that the birthplace of English is only the UK?

    P, P: These countries once were British colonies and the English brought their language and culture there.

 

T: What role does English play in these countries?

     P, P: It is the mother tongue and the official language.

 

Слайд

T: You are right. English in these countries is the first language that children learn from their childhood. But we see that English is also spoken in many other countries as well and is the official language in them. What are these countries and where are they? Why is English the official language in them?

     P, P: Once they also were British colonies and nowadays they are members of the British Commonwealth .These are such countries as India, Afghanistan, Pakistan, some countries in Africa and South America.

 

Слайд

T: English is the official or semiofficial language in these countries that means that it is used in government, in schools. Besides these two roles English is used for some other reasons. For example it is used as a means to solve different world problems and is the official language of many international organizations such as The United Nations. Where else is it used as an international language?

     P, P: It is used at international sport competitions, music festivals or some other international meetings.

 

T: To use English as international people have to learn it in many countries, in Russia, China, Japan and a lot of others. What is English for them?

    P, P: English is a foreign language for them.

 

Слайд

T: Where do they learn it?

     P, P: At schools, colleges, universities or courses.

 

T: They also learn it for their future careers, for traveling and for other reasons. In the ancient world there was the language that was also so popular and was used by many people and for many reasons. That language can be called “lingua franca”. What was that language?

     P, P: Latin.

 

T: Is Latin spoken now?

     P, P: No, it isn’t, but it is used in sciences, such as biology and medicine.

 

T: And how do we call such a language?

     P1: a dead language.

 

Слайд

T: So Latin is a dead language, but English is a modern one. Now look at these figures that show the number of world population speaking English. Can we say that English is one of the most widespread languages in the world?

     P,P: Yes, we can. According to these figures it is really one of the most widespread languages.

 

Слайд

T: So we can say that the role of English in the modern world is great. We can call it a mother tongue, an official, an international, a foreign, a modern and a widespread language.

On your working sheets you have these words and their definitions. I would like you to match them, and then evaluate yourselves.

 

Слайд

T: So we have proved that English is the world language. But there is one more reason why English can also be called the world or international language. I would like you to listen to the text and try to understand what the text is about. Before reading pay attention to these words, phrases and proper names you will hear.

 

  • Читання та переклад тексту.

The English Language

The story of the English language started in the fifth century AD when Germanic tribes began to move from their homes in Northern Germany and Jutland in order to settle in what was then still a Celtic country — Britannia. Since then English has just grown and grown, and today it has become an international language in more ways than one.

First of all its huge vocabulary — the largest of any language in the world — includes words from all parts of the globe, reflecting Britain's colonial and 25 sea-faring history. Pyjamas is originally Persian and means something like leg clothes, sofa is Arabic, as are alcohol and admiral. Two of our most popular drinks are foreign words, too. Coffee is from Arabic via Turkish, and tea is ultimately a Chinese word.

Surprisingly enough, two of the biggest contributors to the English vocabulary are French and Scandinavian. A newspaper headline such as: Prime Minister defends Government's actions is pure French, although of course the grammar and pronunciation are both native English. And the following sentences are 100 per cent Scandinavian loanwords: Their windows are dirty. They are taking their bags.

In fact many of the most common words have been borrowed from Norwegian and Danish. Some of these are call, cast, die, want, get, skill, sky, egg, happy, ugly, dirt, take, they, them, their.

What is the reason for this? The explanation is that Danes and Norwegians settled in Northern and Eastern England during the ninth and tenth centuries, and the country was ruled by the Danish King Canute from 1016 until his death in 1035. During this period hundreds of farms, rivers, hills, towns and villages were given Scandinavian names, and English borrowed hundreds of new words, many of which are still in daily use.

Then in 1066 England was invaded by the French-speaking Normans, led by

William the Conqueror. The word Normans tells us that they were descended from Vikings who had settled in Northern France. The Normans ruled England for a couple of centuries until — fortunately for English — the French language began to fall into disuse, and English regained its position as the official language of government. But by this time English had also borrowed thousands of French words and expressions. As a matter of fact it is quite difficult to make an English sentence that does not contain a single word of French origin.

 

Слайд

PP: The text is about the English vocabulary  and the words borrowed from other languages, such as French, Spanish, German Chinese, Arabic. 

 

T: Work in your groups. Match the words and the languages from which they came from. 

T: So we have again proved that English is the world language, but it doesn’t only borrowed words from other languages . As English is spreading all over the world, it also influences the development of other languages and Russian as well .Сan you remember words in Russian that came from English?

 

Слайд

T: I think people will have no problem in understanding such words in Russian if they learn English. And why else do people learn English?  And why do you personally learn English?

 

 

 

  1. Завдання для самостійної роботи студентів (домашнє завдання):

 

  • Опрацювати теоретичний матеріал  про звуки і букви англійської мови, довгі та короткі звуки, правила читання голосних та комбінації приголосних.
  • Читати і перекладати текст.

 

  1. Закріплення або контроль засвоєння матеріалу (5хв.):

 

 Повторення вивченого матеріалу.

 

 

 

 

Слово викладача:

 

   So, this was your first lesson of English at  our college. I hope you have learned how to make memory picture. Imagine you are on holiday now. Close your eyes, say “cheese” and describe the picture you have just taken.

We are finishing our lesson. Can you sum it up and remember why we call English the World Language, and if whether we have proved it or not. We’ll continue discussing other problems concerning English at our next lessons but for that you are to read the text from our exercise book p.6 ex.1 and pay attention to other reasons why English is called the world language .(slide 14). I wish you success in learning English exercise. It is a long and hard work to learn languages and only those who never stops will succeed. So remember the words of the famous English language methodologist Palmer “Learning English has a beginning but no end.”

Thank you, Good bye.

 

 

1

 

docx
Додано
4 жовтня 2020
Переглядів
1592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку