«Чудо писанки»
ЗАНЯТТЯ З АПЛІКАЦІЇ В СЕРЕДНІЙ ГРУПІ
Мета: продовжувати виховувати інтерес до народної творчості, української культури; ознайомити з символами і атрибутами писанки. Викликати бажання виготовити красиву великодню поробку. Вчити правильно називати форми, колір, складати візерунок на овалі (яйце); закріпити вміння розрізати квадрат по діагоналі. Розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття, чуття кольору. Виховувати вміння творчо виконувати завдання, виховувати самостійність, активність, охайність.
Матеріал:
Дидактичний – паска, писанки, рушник, плоскосні яйця – крашанки, зразок.
Роздатковий – овали (яйця), різного кольору, заготівки: три квадрата, дві смужки прямокутної форми, пензлики, клей, серветки, клейонки.
Хід заняття
І На столі стоять: паски, писанки, квіти весняні (діти розглядають їх)
Вихователь:
- Діти, яка зараз пора року?
- А яке велике свято ми святкуємо навесні? (Великдень)
- Великдень – це радісне свято воскресіння природи, загальної любові, в цей день всі один у одного просять прощення і прощають.
Питання дітям:
- Як люди готувалися до цього свята? (пекли паски, розфарбовували яйця).
- А в який день треба готувати крашанки? (в суботу, а не в п’ятницю – довше зберігаються; фарбували 13 яєць: 12 Апостолів і Спаситель).
- А чи можна їх топтати ногами? Чому? (можна захворіти – це великий гріх).
- А що роблять з товченою шкарлупою з писанок? (підсипають до кормів куркам, щоб краще неслися).
Вихователь: Яйце – це символ здоров’я, життя без воїн. Яйця дарують один одному. В подарунковому яйці є «велика сила».
- А що роблять люди на Великдень? (йдуть до церкви святити паски, писанки, звертаються до Бога, просять здоров’я, щастя, моляться за своїх рідних і близьких людей).
- Діти, а які ігри ви знаєте з писанками? (б’ються «носиками» яєць, розкручують яйця, кладуть яйце під шапку «Хованка», «Прокати в рукавичці», «Діставалки»; грались тільки хлопці)
- Діти, який у вас настрій?
Дитина: Нумо хлопці, гей дівчата
Будем яйця прикрашати
Наші ручки допоможуть
І прикрасять їх, як зможуть».
(сідають за столи).
ІІ Вихователь звертає увагу на дошку. На дошці плоскі яйця: 3 шт. – писанки, 1 шт. – зразок аплікація.
Вихователь: - А у нас яйця незвичайні. Ми будемо не розписувати їх, а робити аплікацію з геометричних фігур.
- Які у мене і у вас на столах геометричні фігури? (діти відповідають).
- Як з квадрата зробити два трикутники?
Діти: Розрізати по діагоналі квадрат.
Вихователь: - З трьох квадратів вам необхідно розрізати по діагоналі два (Діти виконують роботу).
- Тепер виклали на овалі візерунок за зразком вихователя.
Фізкультурна розминка з писанками
Вихователь. Я буду говорити слова, а ви будете виконувати:
Дружно писанки візьмемо,
Вгору їх піднімемо,
Сонечку покажемо,
Гарно покружляємо.
Ми присядемо гарненько
І постукаєм тихенько.
Встанемо швиденько,
Потягнемось легенько.
Мов зайчата пострибаєм,
Знову гарно покружляєм.
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? Ой чудово!
А тепер до праці знову.
Діти виконують роботу. Вихователь слідкує за виконанням роботи, допомагає.
ІІІ Виставка робіт на дошці навколо паски. Обговорення.
Вихователь: - На Великдень хлопці і дівчата водили кривого танця «Подоляночка».
Діти водять хоровод «Подоляночка».