Конспект заняття з аплікації в старшій групі
«Яке чудове листя, червоне й золоте…»
Мета: закріпити знання про сезонні зміни в природі. Викликати бажання до створення яскравого виразного образу крони дерева. Продовжувати вправляти в техніці обривання. Виховувати акуратність, посидючість. Розвивати творче сприйняття, дрібну моторику рук.
Матеріал: кольоровий папір (жовтий, червоний, зелений, оранжевий), клейстер, серветки, пензлики для клею, тонований аркуш паперу А-4. Репродукції картин І. І Левітана, І. І. Шишкіна з зображенням осені, музика П. І. Чайковського з циклу «Пори року», котик.
Хід заняття
1.Ігрова ситуація. Діти, погляньте, до нас завітав котик. Але він чомусь засмучений. Як ви гадаєте чому?
Коли наступила осінь, йому подобалось спостерігати, як дерева, кущі, травичка ставали різнобарвними, як вітерець зривав листячко з дерев, як воно шурхотіло під лапками. А зараз він цього зробити не може. Як ви гадаєте, чому? Чи є листячко на деревах? Які дерева?
Як ви гадаєте, ми можемо допомогти котику, побачити дерева в листячку? А як ми можемо йому допомогти? (Зробити дерева, намалювати).
2.Бесіда за репродукціями картин.
Згадаймо, як дерева виглядають ранньою осінню? В які кольори пофарбовані дерева? А який вигляд мають дерева коли настає золота осінь? А пізньою осінню, що відбувається з деревами? Які вони стоять?
3.Нагадування прийомів та техніки виконання роботи.
Діти в які кольори ми будемо прикрашати дерева? (Червоний, жовтий, зелений). У нас є кольоровий папір, але не має ножиць, як же ми зробимо крону дереву? (порвемо папір). Як ми будемо рвати папір? На які шматочки? Як будемо наклеювати на крону дерева?
4.Пальчикова вправа «Кленове листя»
А зараз давайте трохи відпочинимо і пограємо:
Осінь, осінь… Лист жовтіє, плавно піднімають руки вгору
Часом з неба дощик сіє. повільно опускають руки вниз,
перебираючи пальцями
Червонясте, золотисте показують правою рукою праворуч,
а лівою ліворуч
Опадає з кленів листя. присідають
Діти ті листки збирають, «збирають» уявні листочки
У книжки їх закладають, підводяться, стулюють перед собою
долоньки великими пальцями вгору
Наче човники, рікою повертають тулуб і виконують
Їх пускають за водою. хвилясті рухи зліва направо
З них плетуть вінки барвисті – «плетуть» уявний вінок
Червонясті, золотисті. «одягають» його собі на голову
5.Самостійне виконання дітьми аплікації під музику П. І. Чайковського з циклу «Пори року». А зараз давайте робити деревця.
6.Підсумок.
Які в нас вийшли дерева? (різнокольорові, жовті, золоті) Кому ми робили дерева? Котику сподобались ваші деревця. А давайте наостанок розкажемо віршика про осінь. хто хоче розповісти котику віршик?
«Осінь» Я. Щоголів
Висне небо синє, Ніде приліпитись
Синє, та не те, Крапельці роси
Світить, та не гріє Темная діброва
Сонце золоте. Стихла і мовчить.
Оголилось поле Листя пожовтіле
Од серпа й коси. З дерева летить
«Тиха осінь» В. Бойченко
Вже тиха осінь на порі, Забуте яблуко із віт
Пригасло сонце угорі Сія ліхтариком у світ
Пшениця скошена давно І скоро на сухий листок
В засіки звезено зерно Впаде легесенький сніжок.