Конспект заняття з мовленнєвого розвитку «В гостях у диких тварин»

Про матеріал
Мета: удосконалювати уміння складати загадку-опис за картинкою, за зразком. Закріпити знання назв диких тварин. Сприяти розвитку пояснювального мовлення. Формувати уміння розуміти визначенні завдання. Виробляти уміння правильно вимовляти звуки [ш], [с], регулювати силу голосу. Стимулювати вживання повних речень. Розвивати фонематичний слух, дрібну моторику рук, пізнавальний інтерес дітей, прагнення до активного пізнання природи. Формувати вміння логічно мислити. Виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Конспект заняття з мовленнєвого розвитку

«В гостях у диких тварин»

Мета: удосконалювати уміння складати загадку-опис за картинкою, за зразком. Закріпити знання назв диких тварин. Сприяти розвитку пояснювального мовлення.

Формувати уміння розуміти визначенні завдання. Виробляти уміння правильно вимовляти звуки [ш], [с], регулювати силу голосу.

Стимулювати вживання повних речень. Розвивати фонематичний слух, дрібну моторику рук, пізнавальний інтерес дітей, прагнення до активного пізнання природи. Формувати вміння логічно мислити. Виховувати любов до природи.

Хід заняття

Діти, сьогодні, я вас запрошую до осіннього лісу. Ви любите подорожувати? А щоб було веселіше, давайте розповімо чистомовку:

Мо-мо-мо-до лісу ми йдемо

Рі-рі-рі-осінь на дворі

Са-са-са-навкруги краса

Ас-ас-ас-гарний настрій у нас.

Діти погляньте, ось ми з вами і потрапили до лісу. А кого можна зустріти в лісі? (тварин, птахів) Діти, а ви бачите тварин? (ні) І я їх не бачу! Як ви гадаєте чому ми не бачимо тварин? (бо вини нас бояться, вони дикі, тварини готуються до зими)

А ви хочете зустрітися з тваринами? Щоб зустріч відбулася, потрібно описати тваринку не називаючи її.

Спочатку опишу я, тож сідайте і послухайте, а потім будете описувати ви. Я розповім, якого розміру тварина. Які вуха, хвіст. Чим вкрите її тіло. Чим живиться і де мешкає. А тепер послухайте уважно, що ж це за тварина.

Це тварина невеличка. Вуха довгі, а хвіст короткий. Її тіло вкрите шерстю: взимку – білою, влітку – сірою. Полюбляє моркву, капусту, гризе кору дерева. Живе в лісі.

Здогадались, хто це? (заєць) Зараз перевіримо чи правильно ви відгадали. Увага на екран. А давайте ми з вами покажемо його друзів  маленьких зайчиків.

Пальчикова вправа «Зайчик»

Зайчик сірий стриба спритно

В лапках він трима морквинку.

(Пальці стиснуті в кулачок. Виставити вгору вказівний і середні пальці).

Ось скільки в нас багато друзів у зайчика. А хто хоче спробувати описати зайчика? А підказкою буде схема. Добре, молодець.

Ой, як гарно ви зайчика описували. Сядьте, відпочиньте. А тварини хочуть перевірити чи гарно ви їх знаєте чи ні.

Дидактична гра «Четвертий зайвий»

Тваринки взяли та й помішались. Погляньте, будь ласка, на екран. Хто там зображений? Уважно подивіться, визначте хто зайвий, а потім розкажіть. Ну що готові? Хто зайвий? Чому?

Мишка, білка, їжачок, півень.

(Зайвий півень тому що він свійський птах, а мишка, білка і їжак дикі тварини).

Білка, мишка, зайчик, качка.

Гусак, білка, мишка, лисиця.

Індик, мишка, білка, ведмідь.

А зараз давайте трохи перепочинемо та пограємо.

Фізкультхвилинка

Пальчикова гра «Їде білка своїм возом»

Їде білка своїм возом

Каже – Я підвести можу:

Лисичку-сестричку

Горобчика, синичку

Ведмедя товстопятого

Ще й зайчика вухатого.

Дидактична гра «Чим схожі та чим відрізняються»

Діти послухайте, ви чуєте? Хтось сперечається. Та це ж лисичка з білочкою, їм дуже цікаво чи знаєте ви, чим вони схожі? (одинаків колір хутра, пухнасті хвостики і т.д.) А чим відрізняються? (білка стрибає, а лисичка бігає; різні вушка і т.д.)

Діти, а зайчику теж цікаво дізнатися чим він схожий з лисичкою? А чим відрізняються?

Скільки ви багато ознак назвали, молодці.

Дидактична гра «Хто що робить?»

Діти, а ведмедику, цікаво дізнатися, чи знаєте ви, що він в лісі робить? (спить, смокче лапу, реве, ходить)

А зайчик, що робить? (стриба, тікає, гризе моркву)

Наша подорож закінчується, ось і звірі з’явилися. А давайте пригадаємо, які звуки ми можемо почути в лісі? (шелест листя, свист вітру)

Як листячко шелестить? (ш-ш-ш)

Давайте, тихенько скажемо, як листя шелестить: ш-ш-ш.

А тепер голосно: ш-ш-ш.

І тихенько: ш-ш-ш.

Ану скажіть, як вітер свистить? (с-с-с)

Давайте тихенько скажемо, як вітер свистить: с-с-с.

А тепер голосно: с-с-с.

І знову тихенько: с-с-с.

А зараз, я буду називати слова, а ви якщо почуте в слові свист вітру – будете показувати, як вітер колише дерева, а якщо почуєте в слові шелест листя – покажете, як опадає листячко. (шуба, сніг, білка, шишка, заєць, сосна).

Нам час залишати ліс, тож пригадайте, з якими звірятами ми сьогодні зустрілися? Що вам запам’яталося найбільше? Покидаємо ліс до наступного разу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Радченко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
27337
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку