У |
часи відродження української культури, пробудження патріотизму українців вивчення творчості Марії Приймаченко набуває особливої актуальності.
Її декоративні малюнки є наочним прикладом того, як у творчості можна черпати натхнення від краси рідної землі. Отже, використання творів Приймаченко для навчання дітей старшого дошкільного віку декоративного малювання має великі педагогічні можливості. Розглядаючи картини, дитина потрапляє у світ казки, вчиться фантазувати, уявляти, малювати за власною уявою. Всю красу природи Полісся, ставлення до неї, як до великої цінності ми бачимо у полотнах майстрині.
Вплив краси в дошкільному віці на ніжну душу дитини величезний, і тому використання творів живопису в освітньому процесі дошкільного навчального закладу вкрай необхідне. А якщо навчити дитину бачити й розуміти її, аналізувати, співвідносити, обмірковувати її, насолоджуватися нею і боротися за неї чи створювати власними руками, вона виросте цілком гармонійно розвинутою людиною.
Конспект
заняття з аплікації за темою:
«Пава літає…»
( аплікація)
Мета: вчити дітей заповнюючи весь простір аркуша; вдосконалювати вміння передавати в аплікації виразність образу, підкреслюючи виразність образу кольорами; виховувати естетичний смак.
Матеріали й обладнання: Біла основа для аплікації, кольоровий папір, простий олівець, кольорові олівці, ножиці, клей, пензлі для клею, серветки, клейонки. Репродукції картин Марії Приймаченко. Картина «Пава літає…» на мольберті. Обладнання: кольоровий папір, кольоровий картон, клей, ножиці. Організаційний момент
Доброго ранку сонцю і зорям!
Доброго дня рікам і горам,
Квітам, деревам, звірятам, птахам,
Людям всім зичимо щастя й добра!
Вихователь:
Казкова атмосфера панує у нас в групі, це тому що фантастичні птахи прикрашають виставку робіт художниці. Марія Приймаченко багато малювала птахів і всі вони казкові. Познайомимося ближче з яскравими, різнобарвними роботами художниці, які розкривають щирий, по-дитячі чистий та наївний світ художниці!
Розглядання дітьми репродукцій картин з зображенням птахів.
Яких птахів ви бачите на картинах? (голуби, галка, синиці, галочка, перепелиця, павичі, лелека)
Чим подобаються вам ці картини? (барвисті, радісні, святкове вбрання птахів, розмальовано різнокольоровими смужками)
А яку казку можна скласти за картиною ,, Пава літає…,,
Творча гра ‹‹ Складання казки за уявою ››
Колективне складання казки.
Вихователь: Жили собі…
Наступний учасник продовжує, і так далі по. Коли черга знову доходить до вихователя, він коментує сюжет казки, робить його осмисленим, гра триває.
Вихователь:
Птахи в Марії Приймаченко – казкові істоти, часто схожі на квіти, з крилами-вишиванками, незвичних форм, яскравих кольорів, з коронами на головах, і уособлюють вони щастя, мир, добро, любов.
Які фарби допомогли художниці передати красу птаха?
Який колір для фону використала Марія Приймаченко?
Поміркуйте і розкажіть, якою, на вашу думку, могла б бути історія створення цієї картини?
Діти за допомогою вихователя висловлюють припущення, наприклад: художниця побачила пташку, в промінні сонця у неї заблищало пір’я і їй здалося, що це жар-птиця або, милуючись павичем, зобразила його схожим на жар-птицю тощо.
Дидактична гра «ПАВИЧ».
Викласти павича з різнокольорових смужок.
Фізкультхвилинка «Пташки»
(діти виконують рухи відповідно до слів вірша)
Крильця пташки розправляють,
їх до сонця підіймають.
Потім можна політати
І комашок поганяти.
На галявину злетілись,
Там зернят вони наїлись.
Потім знову прилетіли,
У гніздечко хутко сіли.
Пальчикова гімнастика: ‹‹Пташенятка у гніздечку››
Пташка крильцями махає і летить собі в гніздо.
Пташеняткам своїм скаже, де вона взяла зерно.
Обхватити всі пальчики правої руки лівою долонею і ними ворушити
Пояснення техніки виконання роботи.
Вихователь:
Нам потрібно спочатку зробити самого павича. Для цього у вас є шаблон, який треба обвести простим олівцем, потім вирізати. Далі - його головну прикрасу –хвіст.
Нам потрібно взяти прямокутник та скласти його ,, гармошкою,,.
,, Гармошку,, зафіксувати на кінці тулуба птаха.
Края хвоста павича намащуємо клеєм рівномірним шаром, та прикладаємо промащеною стороною до основи роботи, притискаючи їх долонькою та розрівнювати серветкою. Коли птах буде наклеєний, треба намалювати йому дзьоб та очі. Використовуємо кольорові олівці.
Роботу прикрашаємо квітами.
Підсумок заняття.
Виставка дитячих робіт. Діти разом їх розглядають, діляться своїми враженнями.