|
У часи відродження української культури, пробудження патріотизму українців вивчення творчості Марії Приймаченко набуває особливої актуальності.
Її декоративні малюнки є наочним прикладом того, як у творчості можна черпати натхнення від краси рідної землі. Отже, використання творів Приймаченко для навчання дітей старшого дошкільного віку декоративного малювання має великі педагогічні можливості. Розглядаючи картини, дитина потрапляє у світ казки, вчиться фантазувати, уявляти, малювати за власною уявою. Всю красу природи Полісся, ставлення до неї, як до великої цінності ми бачимо у полотнах майстрині.
Вплив краси в дошкільному віці на ніжну душу дитини величезний, і тому використання творів живопису в освітньому процесі дошкільного навчального закладу вкрай необхідне. А якщо навчити дитину бачити й розуміти її, аналізувати, співвідносити, обмірковувати її, насолоджуватися нею і боротися за неї чи створювати власними руками, вона виросте цілком гармонійно розвинутою людиною.
Конспект заняття
з малювання
(з використанням нетрадиційних технік)
Мета: Вчити малювати за мотивами картин Марії Приймаченко. Закріпити вміння дітей малювати відкритою долонею фарбами (прикладанням) тварин. Формувати вміння передавати в малюнку характерні риси ведмедів. Вчити передавати образ об’єкта, використовуючи різні кольори та відтінки. Удосконалювати технічні прийоми роботи з фарбами. Розвивати художні здібності, уяву.
Матеріали й обладнання: Репродукції картин Марії Приймаченко, фарби, пензлі, патички , пробки, ємкості для води, вологі та сухі серветки, палітра.
Хід заняття:
Добрий день! Добрий день!
Ми вітаємося з гостями.
Бо завжди й в усякий час,
Раді зустрічі ми з Вами!
Вміє фарбою та полотном
Розповісти нам про все. (художник)
Гра ‹‹Впізнай картину за віршиком››
Бичок-третячок,
Місяцем ріжок.
Травицю щипає,
По полю гуляє. Репродукція ‹‹ Бичок – третячок ››
Лев до річки підійшов,
Деревце собі знайшов.
Він по ньому швидко йде,
Так він річку перейде. Репродукція ‹‹ Леву треба річку перейти і ноги не замочить ››
Сонце дарить позолоту,
Серед лісу є болото.
До болота ми не йдем,
Ми болото обійдем.
Бо у ньому з давніх пір,
Посиливсь болотяний звір. Репродукція ‹‹ Стародавній болотяний звір ››
А що ж створює святковий настрій в картинах? Так, це барви – яскраві барви, вщент наповнені сонячним теплом і сяйвом. А яких тварин зобразила володарка чарівного пензля? Це звичайного бичка, болотяного звіра, лева . Де ви можете побачити таких тварин ? Навряд чи в реальному житті.
А ще я хочу показати вам репродукцію ,, Ведмеді на пасіці ,,. Погляньте на неї.
- Чим вам подобається картина?
- Як можна назвати картину?
- Давайте прислухаємося, який звук йде від картини?
- Що може статися за хвилину?
- Хто почув чи побачив якісь рухи чи звуки?
- Добрі чи злі звірі, яких ми бачимо на картині?
- Подивіться ще раз на картини художниці. Які секрети використовувала Марія Приймаченко, щоб вразити глядача?
(Незвичні, небачені, чудакуваті образи, великі за розміром, по-дитячому наївні, чіткі, яскраві, колоритні).
У картинах художниці звірі ніби оживають: ворушаться, дихають, ростуть. Діє справжня магія мистецтва. Малювала М. Приймаченко і добрих, і злих звірів, але добро завжди перемагає зло.
Що допомагало художниці створювати картини? Так, фарби.
Візьме Марія темні фарби – і вийде сумна картина.
А візьме яскраві фарби вийде весела картина, заграє всіма кольорами веселки. Створювати такі картини може не кожна людина, а лише ті хто вміє уважно дивитися навколо себе та бачити красиве, добре, важливе та потрібне людям.
Музичне – ритмічна вправа ‹‹ Музика лунає, гру розпочинає ››
Діти, за допомогою музично – шумових інструментів, відбивають ритм.
Інсценізація ‹‹ Перетворись в тваринку ››
Діти обирають будь-якого персонажа, з репродукції М. Приймаченко перетворюються у запропонований образ і розповідають про себе.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКа
Ведмежата в лісі жили,
Головою вертіли.
Ось так, ось так – головою вертіли.
Ведмежата мед шукали,
Дружно дерево гойдали,
Ось так, ось так - дружно дерево гойдали.
Вперевалочку ходили
Та із річки воду пили.
Ось так, ось так – та із річки воду пили.
Ну, а потім танцювали,
Вище лапи піднімали.
Ось так, ось так – вище лапи піднімали.
Практична частина.
Вихователь: Уявіть себе художниками. В «Майстерні художників» у вас є всі необхідні матеріали для роботи, щоб створити свої шедеври.
Пальчикова гімнастика: ‹‹ ВЕСЕЛИЙ ОРКЕСТР ››
Грає Мурчик на баяні,
Зайчик наш - на барабані,
А ведмедик на трубі
Грає весело тобі.
Будеш нам допомагати –
Будемо всі разом грати.
Імітувати гру на різних музичних інструментах.
Графічна гра ‹‹ Перетворення долоньки ››
Діти роблять відбитки правої та лівої долоньок на аркуші, перевертають папір та знаходять майже готових ведмедів! (4 лапи та голова).
Залишилось тільки доповнити малюнок деталями: тонким пензлем намалювати очі, ніс, рот ведмежатам, промальовувати кігтики на лапах. Постарайтеся передати настрій ведмежат. Домалювати дерево та бджілок. Зробити яскравий кольоровий фон навколо ведмежат.
Самостійна робота дітей.
Підсумок заняття.
Виставка дитячих робіт. Діти разом їх розглядають, діляться своїми враженнями.
Рухлива гра: ‹‹ Ведмідь і бджоли ››
Мета: Удосконалювати навички підлізання під шнур і лазіння по гімнастичній стінці. Виховувати увагу, кмітливість.
Хід гри
Бджоли вулик залишають,
В луг квітучий поспішають
Полетіли по медок,
Полетіли до квіток
«Бджоли» летять на «луки», у «поле» за визначену лінію. Вихователь, звертаючись до «ведмедів», проговорює:
А ведмеді у садок
В вулик лізуть по медок.
«Ведмеді» вилазять зі своєї «барлоги», йдуть до «вулика»
На слова вихователя «Бджоли!» «ведмеді» поспішають до своєї «барлоги», «бджоли» із дзижчанням повертаються.