Заняття «Подарунки лісу»

Про матеріал
Мета: Продовжувати формувати уявлення про живу природу, зокрема поняття «ліс» і знання про плоди дерев, про тварин які живуть в лісі. Розвивати зв’язне мовлення, зорову та слухову уяву, повторити назви кольорів жовтий, червоний, зелений. Виховувати любов до природи бережливе ставлення до неї.
Перегляд файлу

 

Заняття

 

«Подарунки лісу»

Мета: Продовжувати формувати уявлення про живу природу,  зокрема поняття «ліс» і знання про плоди дерев, про тварин які живуть в лісі. Розвивати зв’язне мовлення, зорову та слухову уяву, повторити назви кольорів жовтий, червоний, зелений. Виховувати любов до природи бережливе ставлення до неї.

Обладнання та матеріали:Д/м: ілюстративний матеріал — кар­тина «Прогулянка до осіннього лісу», Д.г «Підбери листочки до дерева»  , природній матеріал, ІКТ, коробка і кружечки з картону жовтого, зеленого кольорів для аудиту.

Очікувані результати

Після заняття діти зможуть:

  •                 демонструвати дбайливе ставлен­ня до дарів природи;
  •                 пояснювати, чому сонце, чисте повітря, воду, рослини є дарами природи.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Ігрова мотивація

Вихователь: Заглядає сонечко ,

До малят в віконечко

Будемо йому радіти,

Будемо із ним дружити.

По доріжці разом йшли-

На галявинку прийшли.

А Сонечко вже на галявинці- чекає нас!

Вихователь: Давайте з Сонечком пограємо.

Психогімнастика  «Ясне сонечко»

Діти:Встало вранці ясне сонце

Зазирнуло у віконце

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Вихователь: Уявимо, як через ручки сонячні промені зігрівають нас, нашу голову, плечі, животик, ноги. Коли повністю зігріємось , промінчики відпустимо. Відпускаємо промінчики. Подякуємо нашому Сонечку….

Вихователь: звертає увагу на Їжачка, який накритий листячком

Вихователь:А хто це там пирхає і шурхотить? ( Їжачок)

Їжачок( З’являється Їжачок)

Їжачок: Добрий день, малята!

Я Їжачок - хитрячок
Ізголок та шпичок
Пошив собіпіджачок.
І у тому піджачку
Я гуляю по ліску.
Нанизую на голки
Груші, яблука, грибки.
Вихователь: Їжачку, а що ти саменький робиш в лісі?

Їжачок: Незабаром у моєї сестрички Колючки День народження! І я шукаю їй подаруночок! Не знаю, що їй подарувати!!!

Вихователь: Давай ми тобі допоможемо . В лісі є дуже багато цікавих і корисних подарунків . Ідемо їх шукати

Діти йдуть і підходять до дошки з ілюстраціями. Вихователь з опорою на ілюстрації розповідає дітям про власний досвід перебування в лісі, розпитує в дітей, хто також бував у лісі, що сподобалося, що цікавого побачили. Коротко повідомляє про те, як важливо для здоров'я людини дихати свіжим повітрям, яке очищують рослини, скільки всього корисного дарує людині ліс.

Вихователь: Осіння пора радує своєю красою. Я теж люблю ходити на прогулянку до лісу. Все навкруги виграє яскравими кольорами. Ліс привітно шурхотить різнобарвними листочками. Восени в лісі пахне дощиком, квітами, травичкою, ягодами,  грибами. В лісі дуже чисте й гарне повітря. Ліс – це здоров’я і відпочинок для людей. Тому всім дорослим і діткам дуже важливо дихати свіжим повітрям, яке очищують рослини лісу. Всі тварини запасаються їжею на зиму. Білочки збирають горішки, мурашки теж готуються до зими,їжачок збирає яблучка і грибочки: Малята, Їжачку , давайте підійдемо до цих красивих осінніх дерев.Подивіться, як осінь розмалювала листочки різними кольорами.Подув вітерець і листочки відірвалися від гілочок, і хороводом закружляли у повітрі.Давайте і ми з вами закружляємо із листочками під чарівну, осінню мелодію вітерця.

(Діти з листочками  під музику кружляють)

Вихователь: Молодці, а тепер ці листочки складемо в кошик. А давайте уважно подивимось, може ми ще щось знайдемо під деревами?

Вихователь разом з дітьми збирають в кошик  жолу­ді, шишешки, гілочки, кора

Вихователь звертає увагу щоб діти називали що вони знайшли.

Вихователь: Скільки ми зібрали подарунків природи! Цілий кошик! Отож, беремо ці подарунки, ідемо до столів і виготовимо намисто і віночка для сестрички Їжачка.

Діти  із зібраних лісових подарунків виготовляють поробки.( На заготовці шаблону діти викладають  з листочків віночка, намисто з жолудів, ваза .......)

Вихователь: Ці подарунки природи ми повинні зберегти, і коли нам захочеться з ними пограти і пофантазувати ми їх дістанемо  і будемо їм радіти. Взимку зможемо зробити прикраси на ялинку. Давайте подякуємо рідній природі за такі красиві подарунки. Ці подарунки природи ми повинні зберегти. Скоро буде Новий рік ми їх дістанемо , пригадаємо де ми з вами були  і виготовимо іграшки на Новорічну ялинку.( Діти віддають подарунки Їжачку.  Їжачок дякує і дарує діткам кошик з фруктами)

Вихователь: Ходіть швиденько і роздивимось зі мною цікаву картину .

3. Робота з картиною

Вихователь показує дітям картину і представляє її.

Вихователь розповідає Маринка з Сергійком і батьками їздили до лісу. Погуляли серед зелених ялинок, погрілися на сонячній  галявині і кожному в лісі  знайшовся подарунок. Тато повен кошик грибів назбирав мама натрапила на лісову малину ,Сергійко знайшов шмат кори, схожий на їжачка. Тепер в дома дерев'яний їжачок буде нагадувати йому про ліс. Маринці також хочеться подарунок лісу з собою взяти. Дівчинка побачила лісові квіти — дзвоники, і вирішила нарвати цілий букет, а їжачок їй шепоче: «Не рви квіти — зірвані вони швидко зав'януть». Розгубилася Маринка. Що ж робити?Тато запропонував: «Нехай вони ростуть. вони такі красиві ми їх сфотографуємо, і буде нам фото на згадку. Дякуємо тобі, лісу, за подарунки».

Вихователь ставить запитання і за­вдання для дітей:

  •                 Де була Маринка із своєю сім'єю?
  •                 Що робили діти та їхні батьки в лісі?
  •                 За які подарунки дякував тато лісу?
  •                 Який подарунок дістався мамі?
  •                 Що знайшов Сергійко?
  •                 Що хотіла зробити Маринка?
  •                 Чому Їжачок сказав дівчинці не рвати квітів?
  •                 Який подарунок від лісу в Марин­ки?

Вихователь звертає увагу дітей на коробку з фішками жовтого і зеленого кольорів і запитує: «Хто вміє знаходити подарунки природи і зберігає їх ? Хто дякує природі за подарунки? Хто так завжди робить, візьміть з коробки зелений кружечок. Хто іноді забуває завдячити природі за подарунки, але хоче також це робити, візьміть жовтий.

Скажіть, як ви будете тепер вчиняти, якщо така ситуація трапиться з вами. Спробуйте сказати це, почавши зі слів : «Тепер я буду……..»

  • Тепер я буду зберігати дарунки природи.
  • Тепер я буду дякувати природі за подарунки
  • Тепер я буду берегти природу
  • Тепер я буду знати , що не можна рвати квіти
  • Тепер я буду бережно ставитись до дарунків природи

Вихователь: Молодці! Тепер я думаю , що ви всі будете берегти і піклуватися про природу.( звучить шум вітру)

Ой, що це гуде? (вітер) Жодного листочка не залишилось на дереві! Дерева зажурились, вони хотіли ще трошки побути красивими. Давайте допоможемо кожному дереву підібрати листочки і плоди дерев. (Вихователь закріплює з дітьми назви дерев, ознаки)

Дидактична гра «Підбери листочки і плоди до дерева) ( дуб, береза, ялинка, калина)

 

Вихователь: От і закінчилось наше заняття. Діти, то куди ми з вами сьогодні ходили? Які подарунки нам подарувала природа? Ви будете берегти подарунки природи?

 

 

docx
Додано
29 січня 2021
Переглядів
1116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку