Інтегроване заняття
«Вода – водичка»
середня група
Мета: збагачувати уявлення дітей про об’єкт неживої природи – воду. Формувати явлення про роль води для рослин і тварин. Вчити визначати властивості та якості води, розвивати пізнавальний інтерес до явищ природи, сприяти розвитку спостережливості а уваги; виховувати екологічну свідомість та бережливе ставлення до води.
Обладнання та матеріали: Демонстраційний матеріал – картина до заняття, паперові кораблики, миска, пляшка з водою, кружечки з картону жовтого і зеленого кольорів для аудиту.
Очікувані результати:Після заняття діти зможуть:
-
Закривати кран після користування водою;
-
Пояснювати, що вода не іграшка, нею не можна бавитись;
-
Показувати, як треба мити руки, щоб витрачати менше води.
Хід заняття:
-
Ігрова ситуація
(Сюрпризний момент. Прихід сумної жабки)
-
(Жабка) Доброго дня діти, я жабка і зі мною трапилась неприємна ситуація. Моя річечка – висохла і там зовсім не залишилось водички. Можливо ви мені якось допоможете?
-
Як ми зможемо допомогти жабці?
-
Малята, а чи важливо мати чисту воду для нашого життя. Як ви гадаєте чому?
-
Давайте напоїмо нашу жабку і налляємо їй потрохи води у мисочку.
-
Можливо на нашому майданчику ще хтось потребує водички? Давайте заглянемо під кущики, до квіточок і перевіримо.
-
Вода – життєво-необхідний компонент для всіх живих організмів. Без водички ні люди, ні тварини, ні комахи і рослини не змогли б існувати.
-
А як потрібно поводити себе з водичкою у водоймах? Кранах?
-
Погляньте на картинки і розкажіть, де правильно і бережно користуються діти водою, а де – ні.
-
Демонстрація вихователем бажаної поведінки
-
Що у мене в руках?
-
Велика ця пляшка з водою чи ні?
-
А чи багато в ній води?
-
Давайте подумаємо, чи вистачить цієї кількості води, щоб всім дітям помити ручки.
-
Давайте перевіримо це і спробуємо по черзі помити руки, якщо обережно лити воду з пляшки.
-
Робота за картиною
-
Погляньте на картину. Зараз я вам розповім ситуацію, яка на ній відбувається
-
Ох і нашкодили сьогодні Оленка, Сергійко і Дмитрик! Бабуся набрала води у відро, щоб приготувати їжу, раптом її покликала сусідка. А діти тим часом відкрили кран і почали бризкати одне одного водою, черпати з відра пластиковими відерцями і розливати воду по двору. Ось уже і Гавчик мокрий, трясеться, і квіти від води аж похилилися, і калюжі під ногами утворилися, і самі шкідники, брудні і мокрі як після дощу. Раптом, вода у крані забурчала і скінчилася. І відро порожнє. Навіть у мисці для кицьки нічогісінько не залишилось. Просить водички, нявчить, а її немає. Побачив це мурашка, сів на плече до Маринки і просить… А ви здогадалися, про що просив Мурашка Маринку?
-
Для чого бабуся набрала води?
-
Що зробили з водою діти?
-
Куди поділася вода?
-
Чому бабуся тепер не зможе приготувати обід?
-
Чому не можна зробити одяг дітей чистим без води?
-
Чому не весело Гавчику і киці від пустощів дітей?
-
Як Маринки буде сварити дітей, які бавилися з водою? Що вона їм скаже?
Зникла вода – наробили ми горя
Висохли річки, озера й море.
Треба усім бережливими стати,
Хмарку попросимо нас врятувати.
-
Самодослідження дітей і формулювання намірів.
-
Погляньте, у вас на столі лежать кружечки жовтого і зеленого кольорів.
-
Хто помалу відкриває кран з водою? Хто так завжди робить, візьміть з коробки зелений кружечок.
-
Хто іноді бавиться водою з крану або забуває його закривати, але хоче навчитися завжди берегти воду, візьміть жовтий.
-
Скажіть, як ви будете тепер вчиняти, якщо така ситуація трапиться з вами. Спробуйте сказати це, почавши зі слів «Тепер я буду…»
-
Рухлива гра «Струмочок»
Діти стають один за одним ( в колону по одному), утворюючи струмочок. На слово «весна» струмочок рухається швидко, «осінь» - повільно , «зима» - зупиняються. Дії виконуються за командою вихователя.
-
Обговорення бажаної моделі поведінки та тренувальні вправи.
-
Погляньте, сьогодні до нас на занятті завітала ще й кицька і вона просить у вас напитися водички. На пропозицію налити водички у мисочку заперечує, що з мисочки пити не любить, вона звикла пити так, щоб вода бігла з відкритого крану вільно, а вона, коли схоче могла підійти і напитися.
-
Діти, давайте розповімо кицькі, чому не можна тримати кран відкритим постійно, чому треба берегти воду і закривати кран.
Гра «Кораблик»
-
Погляньте, як сумно стоїть кораблик без води, адже він може плавати лише у річці або морі.
-
Чому не можна влаштовувати гру з корабликом біля відкритого крану.
-
Як зробити гру з корабликом можливою?
-
Я наллю воду в миску і ми пограємо там з корабликами, адже вода у крані – не іграшка, з нею бавитись не можна.
-
Для водних ігор можна взяти трохи води і налити її у миску.
-
А після ігор воду можна злити у лійку і залишити для поливу квітів.
-
Дослідження з водою
-
Малята, а чому кораблик відразу не потонув?
-
давайте перевіримо з вами, які предмети будуть тонути у воді, а які – ні.
-
Підсумок
-
Як ви тепер будете поводитись з водичкою?
-
Чи будете ви залишити відкриті крани?