Консультація: «Підготовка дитини до шкільного навчання»

Про матеріал
Вступ до школи – новий момент в житті маленької особистості. Це зустріч з новим світом – загадковим, бажаним, цікавим і водночас, дуже непростим. Через це не дають спокою батькам нескінченні питання: що необхідно знати дитині, як готуватися, що означає «готова до навчання дитина»?
Перегляд файлу

Консультація:

«Підготовка дитини до шкільного навчання»

 

Вступ до школи – новий момент в житті маленької особистості. Це зустріч з новим світом – загадковим, бажаним, цікавим і водночас, дуже непростим. Через це не дають спокою батькам нескінченні питання: що необхідно знати дитині, як готуватися, що означає «готова до навчання дитина»?

Часто батьки вважають основними показниками готовності до школи знайомство дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження показують, що це мало впливає на успішність навчання. Відсутність цих умінь не потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування передбачається існуючою програмою та методикою навчання. Проте важливо щоб у дитини дошкільного віку була сформована психологічна готовність до шкільного навчання, яка є обов’язковою передумовою успішного початку навчання та визначає найбільш сприятливий варіант розвитку дитини.

Що необхідно знати майбутньому першокласнику:

 

— Своє прізвище, ім’я, по-батькові, вік, домашню адресу, місто, країну, в якій живе.

 

— Прізвище, ім’я, по батькові, професії батьків.

 

— Лічбу, математичні цифри і знаки, операції з числами (складання, віднімання, порівняння, задачі).

 

— Голосні, приголосні звуки, розподіл слів на склади, речення — на слова).

 

— Пори року (послідовність, місяці, календар), явища природи.

 

— Свійських тварин та їхніх дитинчат, тварин теплих країн; зимуючих, перелітних птахів.

 

— Види транспорту за способом пересування та призначенням.

 

— Одяг, взуття за призначенням.

 

— Фрукти, овочі, ягоди.

 

— Народні казки, вірші.

 

Підготувати дитину до школи означає:

 

— Потурбуватися про її фізичне здоров’я;

 

— Збагатити життєвий досвід;

 

— Закріпити побутові навички;

 

— Розвивати правильне мовлення;

 

— Навчити спостерігати, думати, аналізувати, збирати інформацію, знаходити відповіді, осмислювати побачене і почуте;

 

— Вчити поважати думку іншого;

 

— Виховувати позитивне ставлення до себе, своєї зовнішності, поведінки, досягнень, уміння бачити свої недоліки й виправляти їх, відстоювати свої інтереси;

 

— Перевірити психологічну готовність до навчання у школі;

 

— Поступово формувати зацікавленість до навчання і позитивне відношення  до школи в цілому.

 

  Гра  «Хто сховався?»

 

         Мета: розвиток образної пам’яті, уваги, спостережливості.

 

         Дитині пропонують роздивитися, бажано запам’ятати,  певну кількість (від 6 до 10) картинок, іграшок або будь-яких предметів. Просять малюка закрити очі. В цей час дорослий забирає один предмет. Завдання дитини назвати те, що зникло. Коли дитина засвоїть гру, можна ускладнювати завдання: ховати по декілька іграшок, міняти їх місцями.

 

         Гра  «Порівняй і покажи»

 

         Мета: розвиток логічного мислення, сприйняття величини, форми та кольору предмета.

 

         Дитині пропонують роздивитися два предмети і назвати схожі та відмінні ознаки. За допомогою даної гри дитина краще засвоїть такі поняття, як коротше-довше; нижче-вище; більше-менше; ширше-вужче та ін.

 

         Гра «Хто зайвий?»

 

         Мета: розвиток уваги, пам’яті, мислення.

 

         Дитині показують малюнок на якому зображено три предмета однієї групи, а один іншої. Завдання малюка знайти зайвий предмет. Пояснити до якої групи належать предмети.

 

         Гра «Знайди відмінності»

 

         Мета: розвиток довільної уваги, пам’яті та мислення.

 

         Дитині пропонують роздивитися два малюнки і знайти чим ці малюнки відрізняються один від одного.

 

         Гра «Вмілі рученята і впевнені пальчики»

 

         Мета: розвиток тонкої моторики руки та зорово-моторної координації.

 

         Дитині пропонують виконати різні маніпуляції руками:

 

— Нанизування бісеру, намистинок або вермішелі на шнурочок.

 

— Складання різних візерунків з мозаїки.

 

— Вирізання фігури з паперу за контуром (плавно, не відриваючи ножиці від паперу).

 

— Ліплення з пластиліну, глини чи будь-якого тіста.

 

— Пришивання ґудзиків (дошкільники дуже люблять таке заняття, воно надає їм  відчуття дорослості і значущості).

 

— Розфарбовування малюнків  і  штрихування.

 

— Змальовування графічних зразків: геометричних фігур та візерунків різної складності.

 

    

 «Хто помінявся місцями?» Поставте перед дитиною 8 – 10 м'яких іграшок, попросіть його уважно подивитися на них, а потім відвернутися. В цей час поміняйте місцями кілька іграшок. Коли дитина повернеться, нехай спробує вгадати, хто помінявся місцями.

 

«Як тебе звати?» Запропонуйте дитині погратися у гру, коли ведмедик знайомиться у лісі з іншими звірятами. Роль Ведмедика (чи іншої тваринки, яка подобається дитині) виконає дитина. Вона повинна вміти розказати, де вона живе, скільки років, коли день народження, що полюбляє робити, і т.д. Ця гра розвиває комунікативні здібності дитини.

 

«Улюблений мультик». Подивіться разом з дитиною його улюблений мультфільм. Задайте питання за його змістом, попросіть дитину розповісти, про що він.

 

«Казка для бабусі». Прочитайте дитині казку. Попросіть розповісти бабусі (татові, тітки, сестрички) про що ця казка, описати героїв, їх зовнішність і характер.Регулярні заняття ліпленням, малюванням, гра в пазли і мозаїку захоплять дитини і, в той же час, посприяють розвитку дрібної моторики пальців. Ліплення з пластиліну дозволяє розробити дрібну моторику.

 

«Аплікація з крупи і макаронів». Запропонуйте дитині зробити аплікацію за допомогою рису, гречки, макаронів, манки, гороху та інших круп. Подібні вправи добре розвивають дрібну моторику. В роботі використовувати клей ПВА.

 

«Допоможи тваринці пройти свій шлях». Запропонуйте дитині вказати шлях тваринці. Ця гра вчить не виходити за межі контуру та чітко виконувати вказівку.

 

«Якого кольору…» Спілкуючись з дитиною, завжди вживайте прикметники, які вказують на колі, розмір предмета. «Дай мені маленьке червоне яблуко», або «Дивися – ця ялинка набагато вища за цей кущик».

 

     Всі запропоновані вправи бажано проводити в ігровій формі, адже період дошкілля – це період ігрової діяльності. Цінність гри у тому, що в ній дитина легко засвоює те, на що в інших умовах довелося б докласти значних зусиль. У грі дитина краще запам‘ятовує, зосереджується і усвідомлює. Без «ігрового» періоду не буває успішного навчання у шкільному віці, а пізніше не відбувається розвитку зрілої повноцінної особистості. Тож, грайтеся із задоволенням! Перетворюйтеся частіше у добрих чарівників і даруйте своїм малюкам ті самі радісні і безтурботні хвилини,  які залишаться на завжди у дитячих серцях солодкими спогадами.

 

 

ВАЖЛИВО: Не квапте дитину, не зліться, якщо щось йому вдається не відразу. Розвиваючі ігри повинні не тільки навчити дитину, але і стати для неї  розвагою.

docx
Додано
29 січня 2021
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку