Конспект заняття з дошкільниками на тему «Оце так ми або написання цифр 1,4,7» Коваленко С.А., керівник гуртка «Розвиваючі ігри»

Про матеріал

Конспект заняття з дошкільниками на тему «Оце так ми або написання цифр 1,4,7» Коваленко С.А., керівника гуртка «Розвиваючі ігри» школи ранньої творчої орієнтації «Малюк» Сумського Палацу дітей та юнацтва. Розкрита методика навчання дошкільників писати цифри, орієнтуватися у просторі, працювати самостійно. Організація діяльності дітей за методом п'яти пальців: Мета. Предмет. Засоби. Дії. Результат.

Перегляд файлу

Коваленко С.А.,

керівник гуртка

«Розвиваючі ігри» школи

ранньої творчої орієнтації «Малюк»

 

 

Тема: Оце так ми або написання цифр 1,4,7

 

Мета: Розвивати дрібні м’язи пальців та руки, формувати просторові уявлення. Продовжувати формувати вміння порівнювати об’єкти пізнання (цифри) між собою, знаходити подібність та відмінність.

Вчити писати цифри 1,4,7, бачити «робочу клітинку», переходити з однієї «робочої лінії» на іншу. Закріплювати вміння правильно сидіти, розміщувати зошит і тримати ручку.

Виховувати наполегливість та акуратність.

 

Завдання:

Ознайомити дітей з системою знань про вид діяльності за допомогою моделювання (система пальців руки).

Сприяти набуттю навичок самодисципліни і самоорганізації, формувати позитивне ставлення до навчання.

 

Тип заняття: комбіноване.

 

Обладнання: демонстраційні зразки цифр 1,4,7, «пуста клітинка» у файлі, маркер та лист у клітинку;  зошити та учнівські ручки на кожну дитину.

 

Словник: мета, засоби, результат, зразок, «паралельні лінії».

План заняття

  1.                           Вступна частина.
    1.            Організаційний момент. Педагог роздає дітям зошити з «опорною крапкою» для виконання першого завдання, учнівські ручки.
    2.            Правила школяриків (закріплення).
    3.            Зарядка для пальців (знайомство)

Вправа «Пташка».

Вправа «Рапіра».

Вправа «Доріжка».

Вправа «Дощик».

Вправа «Кулачки»

  1.                           Основна частина.

Завдання: з’ясування як вирішувати проблему.

  1.            Вправа-гра «Знайти робочу клітинку – жилу хатинку»
  2.            Вправа-гра «Знайти робочу лінію»
  3.            Вправа-гра «Робоча клітинка під збільшувальним склом»
  4.            Вправа-гра «Розселяємо мешканців»
  5.            Вправа-гра «Пишемо цифру 7».

Розставляємо опорні крапочки для цифри 7

  1.            Вправа «Пишемо цифру 1».
  •                      Порівняння цифр 7 та 1.
  •                      Розставляємо опорні крапочки для цифри 1.
  •                      Написання цифри 1 тричі.
    1.            Вправа «Пишемо цифру 4».
  •                      Порівняння цифр 7,1,4.
  •                      Розставляємо опорні крапочки для цифри 4.
  •                      Пояснення щодо паралельних ліній.
  •                      Написання цифри 4.

Фізхвилинка «Зарядка для хребта».

  1.                           Підсумкова частина.
    1.            Знайомство з системою пальців рук.
    2.            Рефлексія. Аналіз діяльності.
    3.            Подяка.

 

Хід заняття

  1.                           Вступна частина
    1.            Організаційний момент. Педагог роздає дітям зошити з «опорною крапкою» для виконання першого завдання та учнівські ручки.
    2.            Педагог: Сьогодні ми будемо працювати в зошитах як справжні учні. Але спочатку пригадаємо як сидять учні за столами, як розміщують зошит і тримають ручку.

Педагог називає правила і допомагає всім дітям виконати завдання.

  •                                          Сидимо прямо;
  •                                          Спираємось на стінку стільця;
  •                                          Ноги тримаємо прямо, з упором на підлогу;
  •                                          Тулуб і голову тримаємо рівно;
  •                                          Обидві руки – на столі, лікті трішечки виступають за край столу, нижній лівий кут зошита на рівні середини грудей та трохи нахилити вправо.

Ручку тримаємо на боку середнього пальця. Вказівний притримує ручку згори, великий – збоку. Вказівний палець не повинен прогинатися. Вказівний слід тримати на відстані 2 см від кінчика стрижня.

Якщо в групі є ліворукі діти, то педагог допомагає розмістити зошит ближче до лівої руки і трохи нахилити вправо і ручку потрібно брати трохи вище – на відстані 3-4 см від кінчика стержня. Ручку слід класти уздовж великого пальця. Кута між ручкою і кистю практично не повинно бути.

  1.            Педагог: час навчити вас робити зарядку для рук, для пальців.

Вправа «Пташка».

Візьміть учнівську ручку у три пальці. Заплющить очі та уявіть, що тримаєте пташку-колібрі. Відчуйте її маленьку тіло. Стискувати міцно її не можна, але якщо розслабити пальці, то пташка улетить. Відчуйте, коли вашій пташці затишно у ваших пальцях.

Вправа «Рапіра».

Уявіть, що тримаєте рапіри. За сигналом виконуємо дії: «рапіру вперед» – випрямити вказівний та середні пальці, утримуючи учнівську ручку; «рапіру до себе» – повернутися в положення тримання ручки для письма.

Вправа «Доріжка».

Переверніть учнівські ручки зворотною стороною. Знайдіть лівий верхній кут сторінки вашого зошита. Тут буде початок доріжки. Проведіть тильною стороною ручки уявну довгу доріжку (3-4 повтори).

Вправа «Дощик».

Ручки тримаємо у тому ж положенні (тильною стороною до зошита). Намалюємо уявні дощові струмочки по склу – короткі відривчасті штрихи згори униз. Покладіть учнівські ручки на стіл.

Вправа «Кулачки».

Подивіться на свої руки. Стисніть міцно-міцно, як тільки можете, руки у кулачки – раз і два. Уявіть як павич розпускає хвіст, дуже швидко та з напругою, три-чотири (кожен рух діти повторюють двічі).

 

2. Основна частина.

 

Педагог: Ви полюбляєте грати? Знаю, так. Можна грати на стадіоні, на шаховій дошці, можна на альбомному аркуші, а можна (таємничим голосом) в маленькій клітинці.

Педагог демонструє дітям збільшений лист в клітинку.

Як з нею грати, запитаєте. То дивиться. Оце клітинка. На що схожа?

Відповіді дітей.

А ще на хатинку, кімнатку в великій багатоповерхівці. В одній із кімнат вже є мешканець – це маленька крапочка, яку я поселила в кімнатку. В цій багатоповерхівці є правило: якщо в кімнаті хтось живе, то поряд повинно бути пусто. І так на усьому поверху. Жила клітинка, не жила, жила…а далі як гадаєте?…

Відповіді дітей.

2.1. Вправа «Знайди жилу хатинку для нашої крапочки».

Ця клітинка ще називається робочою. Завдання: треба поставити крапочки в кожній клітині по всьому поверху. Самостійна робота дітей. Тільки будьте уважні. Червона лінія на аркуші – це кордон, за кордоном – поле. А чи пишуть школярики на полях?

Відповіді дітей.

2.2. Педагог: А якщо пустих клітинок більше в ряду немає, а нам потрібно писати ще? Що потрібно зробити, як зробили б дорослі школярі?

Відповіді дітей.

Так, треба перейти на іншу робочу лінію. Інший поверх у нашій багатоповерхівці.

Педагог демонструє перехід на іншу «робочу лінію».

Педагог: Це як на ліфті з’їхати на нижчий поверх, поселити крапочки поверхом нижче в робочих клітинках. Самостійна робота дітей.

2.3. Прийшов час грати в клітинці. Роздивимось її у збільшувальне скло.

Педагог вивішує на дошку «велику пусту клітинку».

Це й справді схоже на кімнату. Є стіни, є долівка, є стеля, є кутки. Допоможіть їх назвати.

Очікувані відповіді дітей: верхні, нижні, праві, ліві.

2.4. Педагог: У цій кімнаті живе тільки одна фігура, головою упирається у верхній правий кут, а ніжкою – у середину долівки. Де знаходиться верхній правий кут?

Педагог виставляє опорну крапочку.

Як називаємо цю крапку? Яка її адреса?

Очікувані відповіді дітей: середина поля.

Педагог повторює адресу цих двох опорних крапок: верхній правий кут, середина долівки (долу) і дає завдання перейти на наступний нижній поверх і в першій робочій клітинці поставити крапки: у верхньому правому куті і середині долівки. Провести через них зверху вниз лінію-спинку-паличку. Вголос проговорюючи пісню-адресу діти ставлять опорні крапочки ще в двох клітинках. І проводять ще 2 палички. Всього три.

2.5. Педагог: На дошці в «пустій клітинці» педагог разом з дітьми шукає крапочки, проводить через них паличку та перепитує у дітей: Де поставили крапочку? Середина стелі? Через крапочку пишемо цифру «7». Гарна вийшла цифра. Зараз спробуємо написати інші, Знову спробуємо красиво і правильно.

2.6 Вправа «Пишемо цифру 1».

Педагог на дошці перед цифрою «7» розміщує цифру 1,

звертається до дітей.

Педагог: Порівняйте цифру 7 та 1 , що схоже? Відповіді дітей.

Педагог: Щоб намалювати цифру 1 де потрібно поставити крапочки? «Спинку для одиниці ви вже вмієте писати, щоб вийшов носик, де потрібно поставити крапочку. Відповіді дітей. Завдання: написати три цифри «один».

2.7. Вправа «Пишемо цифру 4».

Педагог: Поряд з цифрами 7, 1 розміщує цифру 4. Звертається до дітей.

Порівняйте цифри 7,1,4. Чим схожі? Відповіді дітей.

Чим відрізняються? Відповіді дітей. Де потрібно поставити опорні крапочки? Відповіді дітей.

Педагог: «допомагає зрозуміти секрет» цифри 4 велика спинка –

паличка і маленька – носик.

Педагог: Ці рівні лінії знаходяться на однаковій відстані одна від одної. Опорні крапочки для цифри чотири: верхній кут, середина долівки, середина стелі, лівий нижній кут – це крапочки до якої ми доводимо лінію, але рухається до неї.

 

3. Підсумкова частина.

Педагог: Покажіть мені будь ласка долоньку. Знайдіть мізинчик: він позначає мету, що ми задумали, що хотіли зробити?

Очікувані відповіді дітей: ми хотіли написати цифри.

Безіменний нас спитає з чого ці цифри складаються?

Очікувані відповіді дітей: з паличок великих та маленьких.

Середній запитає про засіб: чим треба робити, який секрет ви знаєте, що допоміг зразу красиво та правильно написати цифри?

Очікувані відповіді дітей: крапочки.

Вказівний запитує про «дії»: за яким порядком діяти, що треба зробити в першу чергу?

Очікувані відповіді дітей: поставити крапочки,

а потім через них вести лінії.

Великий палець, піднятий до гори: досягнено «результату, що зроблено чи збігається із задуманим?

Подякуйте собі за гарну роботу. Погладьте себе по голівці, пожміть руку сусіду. О це так ми ! Мені так приємно працювати з вами.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку