Конспект заняття з екологічного розвитку "Добрі справи "Блакитного патруля"

Про матеріал
Конспект заняття з екологічного розвитку для дітей старшого дошкільного віку "Добрі справи "Блакитного патруля". Розробила вихователь КЗДО № 257 КМР Токар Тетяна Миколаївна.
Перегляд файлу

Відділ освіти  виконкому Інгулецької районної у місті ради

Комунальний дошкільний навчальний заклад №257загального розвитку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з екологічного розвитку  для  дітей старшого     дошкільного віку «Добрі справи «Блакитного патруля»

               Програмовий зміст: Збагачувати уявлення дітей про навколишній світ, допомагати бачити красу довкілля, роль живої та неживої природи в житті людини. Людина – це частка природи. Вчити дітей бачити взаємозв’язок всіх природних систем і їх дію на організм людини, розуміти вплив технічного прогресу та навколишнього середовища, екологічний взаємозв’язок людини з природою. Формувати у старших дошкільників усвідомлення необхідності збереження ресурсів Землі та особистої причетності до майбутнього суспільства і природи. Формувати свідоме ставлення до життя , як найціннішого дару природи, а до здоров’я , як найважливішої людської цінності. Вчити робити прості узагальнення  та висновки. Розширити знання дітей про воду , її значення для здоров’я людини. Пояснити  в яких випадках вона може загрожувати людині. Виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища, повагу і любов одне до одного та до всього живого на Землі.

 

              Попередня робота з дітьми:

  1. Проведення бесіди  «Вода – це життя».
  2.  Складання правил поведінки біля водойми.
  3. Вичення віршів, приказок, закличок про воду.
  4.  Проводили конкурси ерудитів.
  5.  Читання та обговорення казок, оповідань , легенд  про воду
  6.  Обігрування  ситуації «Хто як економить воду».
  7.  Проведення дослідів.
  8.  Розгляд глобусу,розповідь вихователя про водні носії.
  9. Перегляд  мультфільмів «Капітошка», «Шапокляк», «Біжи, струмочок».

 

             Література:

  1. «Базовий компонент дошкільної освіти в Україні», Київ 2003.
  2. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Дитина в дошкільні роки», /автор. колектив; наук. керівник К.Л.Крутій. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2011.
  3.   Навчально-методичний посібник для дошкільних навчальних закладів Н.Гавриш,О.Саприкіна, О.Пометун  «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», «Ліра» 2014.
  4. «Формуємо екологічну компетентність молодшого дошкільника» (Навчально – методичний посібник до Базової програми «Я у світі»)/ Плохій З.П.- К.:Світич,2010.

                 

 

 

                           

Хід заняття:

 

Вихователь: Наша прекрасна зелена планета така маленька у космічному просторі і така велика й рідна для кожного з нас. Одна з найголовніших  особливостей нашої планети – існування на ній життя. Берегти навколишнє середовище і постійно дбати про нього – одна з найважливіших глобальних проблем сьогодення. Ціннісне ставлення до природи базується на елементарних знаннях, які й визначають мотиви вчинків і поведінки наших малят. Зараз ми дізнаємось, як дбають про природу наші вихованці.

 

  • Діти, що таке природа?

 (вода, земля, повітря, рослини, тварини...)

- Правильно, діти, один із головних чинників природи – це вода.

- А де ж ми можемо зустріти воду?

(річки, моря, озера, ставки, джерела,  ...)

- Чи є вони у нашому місті?

- Чи бували ви біля них?  Що цікавого бачили?

(в річку тече брудна вода з товстої труби, багато сміття в ставку, на березі валялися    пусті пляшки, етикетки з-під морозива, цукерок)

- Давайте переглянемо ілюстративний матеріал  і поглянемо на ці всі проблеми .

Перегляд  ілюстративного матеріалу  про забруднення водойм.

- Діти, ви зрозуміли, яка це серйозна  проблема. А ми можемо ми долучитися до допомоги?

- Як ви гадаєте, хто вирішує такі проблеми?

Так. Є така організація, яка називається «Блакитний патруль», яка дбає про чисте довкілля. Ви хотіли б бути такими , як вони? Тож давайте підемо  до водойми та наведемо порядки біля неї.

  • Перед екскурсією ми  пригадаємо кодекс поведінки біля водойм :
  1. Не смітити біля водойм;
  2. Не кидати в воду сміття;
  3. Не виливати в воду шкідливі речовини;
  4. Не купатися у брудній воді.

 

  • А цікаво, чи знають мешканці нашого міста  ці правила? Мабуть їх не всі дотримуються, якщо біля водойм так брудно.
  •  Пам’ятаєте,  ви з батьками виготовляли  плакати, де написані ці правила? Давайте причепимо емблеми  «Блакитного  патруля» , щоб усі бачили, хто ми такі, чим займаємося, та вирушимо до водойми, візьмемо ці плакати і встановимо їх там. Наш девіз : «Любимо природу, збережемо воду!»

 Вправа «Інтерв’ю» (діти задають перехожим запитання):

  • Яка користь води?
  • Звідки береться вода?
  • Як ви розумієте поняття «жива» та «мертва»  вода?
  • Як треба зберігати воду?
  • Як  ви економите воду?
  • Кому вода дає життя?
  • Для чого людям потрібна вода?

Підійшовши  до джерела:

  •                   Діти, що це? 

 Діти читають вірш «Джерельна вода»

 

  • Чи чисто біля водойми,подивіться?

( закидане різним сміттям, затоптане, зароще бур’янами).

 Діти збирають   сміття, виривають бур’ян,  встановлюють  плакати  з висловами  «Вода – це основа життя на Землі»,  «Біля джерельця ти не сміти!»

  • Давайте з собою на згадку наберемо чистої джерельної води.
  • Діти, а тепер подивимося, куди несе свою воду джерельце.

Діти ідуть вздовж джерельця і виходять на берег річки.

Обстежуючи берег, помічають зламані гілки у воді, недалеко від річки стоїть завод і від нього іде велика труба, через яку він скидає в річку шкідливі відходи.

Вихователь проводе бесіду про забруднення води промисловими відходами.

 Дослід «Як вода стає брудною».

Діти набирають  з річки води  і пропускають через вату (  вата брудна, жирна від мазуту).

  • Тепер давайте наберемо  з річки води і порівняємо її з джерельною.

Проводиться дослід «Брудна і чиста вода» .

Дискусія «Що на вашу думку стало з джерельною водою в річці».

Діти сідають на чисту галявину, вихователь читає дітям  оповідання «Струмок і річка», проводяться рухливі ігри «Через струмочок», «Перейди річку по камінцях».

 

- Наш  «Блакитний патруль»  встановив  плакати  з правилами поводження біля водойми та висловами:  «Не забруднюй ти водойми, не засмічуй береги, другом будь природі ти!».

    - Все сміття, яке ми знайшли, заберемо і створимо  «Стенд шкідливих знахідок», щоб дорослі та діти бачили, що залишають біля водойми, тим самим забруднюють та шкодять її мешканцям.

- Як ви вже зрозуміли ,діти, що існує багато проблем з забрудненням  водойм,природного довкілля.

 - Пропоную вам  скласти  поради бережливого ставлення до водних ресурсів та економного використання води.

- Тепер ми їх роздрукуємо та роздамо друзям та своїм  знайомим.  А розпочату  роботу «Блакитного патруля»   будемо продовжувати і надалі.

          Створивши «Стенд шкідливих знахідок»  на територіїї дитячого закладу , діти разом з вихователем проводять екскурсії для інших дітей та розповідають:

Стенд знахідок шкідливих ми  створили :

Тут речі непотрібні розмістили,

Котрі були принесені з походів.

Погляньте, скільки тут брудних відходів:

Пакети целофанові і цвяхи,

Іржаві банки, папірці та скло.

Якби бездумно їх у воду не кидали,

То багатьох проблем уникнуть ми могли!

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

Вірш «Джерельна вода»

 Під дубом високим, он там за горбочком,

Пробилось джерельце маленьким струмочком.

По світу біжить – поспішає вода

Цілюща, корисна, джерельна вона.

До річки несе свою чисту  водичку

Звірят напуває, дерева, травичку.

Давайте, малята, його доглядати

Від бруду і мулу його розчищати!

Природи дарунки нам слід шанувати,

Даремно не будемо їх витрачати.

Завжди пам’ятайте, дорослі й малі,

Вода – це основа життя на Землі.

Поради економічного використання водних ресурсів:

  1. Вмиватися талою водою;
  2. Ставити лічильники;
  3. Будувати водоочисні споруди;
  4. Використовувати  нові водозберігаючі методи поливу (дощові установки, крапельний полив);
  5. Створення водоохоронних зон в прилеглих акваторіях;
  6. Висаджування  вздовж  річок зелених насаджень;
  7. Використання безводних технологічних процесів;
  8. Створення заповідних територій;
  9. Вторинне  використання води: полив зелених насаджень, паркових зон, миття спортивних споруд, майданчиків, вулиць, тротуарів, автотранспортних засобів, оснащення декоративних фонтанів ).

 

Оповідання   « Струмок і Річка»

  У широкій долині, між берегами, вкритими буйними травами та квітами, текла красуня Річка. Вона гордо й спокійно котила до моря свої срібні хвилі, поблискуючи золотими піщинками. У її прозорих хвилях плескалися жваві рибки, а в кущах, що росли на берегах, усе літо щебетали веселі пташки.
Маленький Струмок із дитинства був закоханий у річку широку, повноводну й горду. Він збирав у долині коштовне камін­ня та золоті піщинки й ніс у дарунок красуні. Та найголовнішим його дарунком Річці був він сам. Усього себе, всю свою чисту, джерельну воду до останньої краплинки, ніс він свавільній Річці, натомість від неї нічого не вимагаючи.
     Вона зневажливо приймала його дарунки і тільки посміха­лася:
— Ну навіщо мені ці золоті піщинки? Вони тільки каламутять мою воду. А це коштовне каміння заважає мені вільно рухатись. А твоя вода? Так, вона чиста й прозора, але подивися, скільки в мене води, хіба можна тобі зрівнятися зі мною?! — Річка гор­до дзвеніла своїми хвилями й текла собі далі, навіть не дякуючи Струмкові за чергові дарунки.
           А він все ніс і ніс їй свою воду, свою любов, розчиняючись у її водах...
Від нерозділеної любові Струмок усе більше мілів, втрачав свої сили. Він уже не міг збирати коштовні камінці та золоті пі­щинки й щоразу приносив Річці все менше прозорої води. Вреш­ті-решт, настав день, коли Струмок, пересихаючи, віддав Річці ос­танню краплинку свого життя.
                 Спочатку Річка навіть не помітила, що Струмок загинув. Але минув якийсь час, і дно Річки почало замулюватись, бо не було в неї тих камінців, що, перекочуючись по дну Річки, чистили його від мулу. Без золотих піщинок вода в Річці перестала сяяти і та іскритися, стала каламутною. До того ж, без струмкової води  Річка теж почала міліти. ЇЇ береги поступово заростали очеретом і перетворювалися в болото. До неї перестали прибігати на водо­пій звірі, не співали в кущах на березі пташки.
                І тоді згадала Річка про Струмок, який давав їй сили для жит­тя. Та занадто пізно згадала. Тільки тепер зрозуміла вона, що ма­ло в житті того, щоб тебе любили.
               Щоб бути щасливим, треба навчитися самому любити тих, хто поряд з тобою.

 

doc
Додано
1 вересня 2022
Переглядів
988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку