Конспект заняття з екологічного виховання для старшої групи "Екологія в картинках"

Про матеріал

Під час заняття діти продовжують розрізняти об'єкти і явища природи; удосконалюють знання про те, що живі об'єкти ростуть, живляться і розмножуються; розширюють знання про роль у природі та для людини таких явищ як: дощ, вітер, сонце, продовжувати вчити розрізняти об'єкти і явища природи; ознайомлюються із значенням вітру в житті людини: переносить хмари по небу, а сильний вітер ламає будівлі; сонце потрібне для росту рослин, воно зігріває землю; дізнаються про те, що для лісових мешканців отруйні гриби є ліками; закріплюють знання хто ким харчується, що бджоли збирають нектар і запилюють рослини; ф них формуються уміннядітей щодо природо доцільної поведінки; закріплюються знання про те, що людина є частиною природи; формуються знання про зимуючих птахів:перелітають ближче до житла людини, де можна знайти корм і т.д.

Перегляд файлу

Конспект заняття для старшої групи на тему: «Екологія в картинках»

Мета: продовжувати вчити  розрізняти об’єкти і явища природи; удосконалити знання про те, що живі об’єкти ростуть, живляться і розмножуються; розширити знання про роль у природі та для людини таких  явищ як: дощ,  вітер, сонце, продовжувати вчити  розрізняти об’єкти і явища природи;  ознайомити із значенням вітру в житті людини: переносить хмари по небу, а сильний вітер ламає будівлі; сонце потрібне для росту рослин,  воно зігріває землю;  дати уявлення про те, що для лісових мешканців отруйні  гриби є ліками;  закріпити знання хто ким харчується, що бджоли збирають нектар і запилюють рослини; формувати уміння дітей щодо природо доцільної поведінки; закріплювати знання про те, що людина є частиною природи; формувати знання про зимуючих птахів,перелітають ближче до житла людини, де можна знайти корм; продовжити навчати правильно користуватися ножицями, використовувати раціональні прийоми симетричного вирізання з паперу; розвивати мислення, увагу, уяву,  пам’ять, логічне мислення, вміння робити  висновки, виховувати бажання турбуватися про природу, не завдавати їй шкоди, бути відповідальним, спонукати до привітного привітання

Матеріал: презентація,  картки з об’єктами  і явищами природи», 2 горщики з землею, в яких знаходиться камінь і квасоля, емблеми живих об’єктів та явищ природи, клубочок ниток, зразок коробки для насіння, клейстер, пензлі, клейонки, вологі серветки, підставки під пензлі, тарілочки для клейстера, квадрати білого кольору, ножиці.

Хід заняття

1.Організаційний момент.

Доброго ранку, сонечко!

Доброго ранку, хмаринка!

Доброго ранку, травичка!

Доброго ранку, квіточки!

Доброго ранку, діточки!

Доброго ранку, гості!

Сюрпризний момент.

(Вихователь звертає увагу на мультимедійну дошку. Чути звук приходу повідомлення)

(Слайд 1. Зображення листа, звук повідомлення)

Вихователь. Діти, здається  нам на електронну пошту прийшов лист.

(Ніби намагаюся відкрити)

Вихователь. Та чомусь він не відкривається. Як ви думаєте, чому?

Мабуть тому, що ми не сказали чарівні слова. Давайте їх скажемо, і спробуємо знову відкрити лист.

2.Основна частина

Д/гра «Чарівні слова»

(Діти називають слова «Будь ласка», «Спасибі», «Доброго ранку» і т.д.)

(Вихователь натискає на 2 слайд і лист відкривається, можна побачити Дмитрика  із мультика «Фіксики»)

Дмитрик. Доброго дня, діти. Мене звати Дмитрик. Ми з татом ходили нещодавно до лісу. Там ми побачили жахливу картину (Слайд 3). Усюди  брудно, сміття, засмучені тварини, вирубані дерева. Я запитав у тата: «Хто це зробив?». Тато сказав, що це роблять люди, які не люблять природу і не розуміють, що шкодять насамперед собі. «Як це?» - запитав я у тата. Він відповів, що відповіді я знайду у цій книзі. Вона називається «Екологія в картинках». (Слайд 4). Ви мені  допоможете прочитати цю книгу, бо самому мені не справитись?

Вихователь. Почнемо читати?

1 сторінка. «Об’єкти живої природи і явища природи»

Д/вправа «Обєкти і явища природи»

Вихователь. Ось у нас є картки  на столі. Оберіть з них ті, які є живою природою.  Поясніть вибір.

(Вони ростуть, живляться, їдять, розмножуються)

Вихователь. Діти, а що належить до явищ природи? Знайдіть відповідні картки.

Пошуково-дослідницька діяльність.

Дослід.

Вихователь. Тиждень назад ми з вами принесли до групи 2 горщики з землею. Що ми посадили у перший горщик? (камінь). А у другий? (квасолю). Ми з вами висували припущення про те, що рослини зявиться в тому горщику, де ми посадили квасолю. 7днів ми поливали землю у цих двох горщиках. А тепер давайте переконаємось, що наше припущення вірне.

Діти. У першому горщику нічого не зявилось. А у другому горщику  зявився росточок.

Вихователь.  А чому так відбулося?

Діти. Бо квасоля - рослина, що росте,  розвивається, розмножується, а отже вона жива.

Вихователь. Діти, давайте трохи відпочинемо, адже ми всі живі і повинні рухатись.

Фізхвилинка

1. Якщо ти не зриваєш великих букетів квітів – сплесни руками над головою.

2. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі – тупни ногою.

3. якщо ти не ламаєш гілочок з дерев – підстрибни.

4. Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі – підніми руки вгору.

5. Якщо тобі подобаються квіти – посміхнись.

6. Якщо до твоєї кімнати залетів джміль(або інша корисна комаха) і ти намагаєшся відпустити їх на волю – присядь.

7. Якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватися про природу, про все живе – простягни руки сусідам і візьми їх за руки.

Вихователь. Відкриємо другу сторінку книги. (слайд 5)

2 сторінка «Людина і природа»

Вихователь. Чому ми з вами є частиною природи? Що нам дає природа?

Д/гра «Що буде, якщо…»

Вихователь. Поділіться, будь ласка на пари.  Діти у кого стрічка жовтого кольору будуть по черзі називати, що вони бачать на слайдах, а у кого синій називати наслідки подій.

Погляньте на картинки і  скажіть, якими можуть бути наслідки подій.

1. Діти не загасили вогнище в лісі.

2. Діти підгодовують тварин.

3. Люди розкидали сміття у лісі.

4. Люди зробили годівнички для пташок.

5. Діти голосно слухають музику

6. Чи можна вбивати джмеля, або інших корисних комах?

7. Люди лікують тварин.

8. Хлопчик ламає гілку.

9. Дівчинка нарвала конвалій.

10. Діти саджають дерева.

Д/гра «Взаємозв’язок у довкіллі»

Вихователь. У довкіллі усе пов’язано, зараз ми це перевіримо.

(У дітей емблеми живих об’єтів та явищ природи)

 Вихователь. Ми уявлятимемо себе тим, що зображено на вашій картці і розкажемо, як ми взаємодіємо між собою.  У цьому нам допоможе клубочок.

  1. Сонце гріє землю.
  2. В землі росте липа.
  3. Липовий нектар збирають бджоли.
  4. Бджоли запилюють огірки.
  5.  Огірки їсть людина.
  6. Людське житло руйнує сильний  вітер.
  7. Вітер наганяє дощові хмари.
  8. Після дощу ростуть гриби.
  9. Грибами лікуються лисиці.
  10. Лисиця їсть зайця.
  11. Зайчик їсть моркву.
  12. На моркві живуть комахи.
  13. Комахи люблять сонце.

Вихователь. Діти, а що відбудеться з довкіллям, якщо занедбати хоча б одну його частину? Що станеться з ниткою, коли  натягнути  її лише в одному місці?

(Нитка порветься . Зруйнується павутинка. Почне руйнуватися життя.).

 Вихователь. Щоб цього не сталося відкриємо третю сторінку нашої книги.

3 сторінка «Панорама добрих вчинків»

 Вихователь. Діти, що ви бачите на цій сторінці? (слайд 6). Це сторінка добрих вчинків.  Скажіть яка зараз пора року?. Але осінь уже закінчується, і скоро настане сувора зима. Деякі птахи відлетіли у теплі краї. До речі, як їх називають? Залишились лише ті, що не бояться холоду. Але їх може підстерігати не тільки холод, але й голод. Бо під снігом  вони не можуть знайти собі їжу. Чи можемо ми якось цьому зарадити? Я пропоную зробити коробочки для насіння, яке ми будемо давати пташкам. Ви згодні? Тоді дивіться, як ми це зробимо. (показ зразка)

 Вихователь. Спочатку ми зігнемо квадрати навпіл, потім іще раз навпіл. Розкрили аркуш. Згорнули його в іншу сторону навпіл. І ще раз навпіл. Тепер знову розгорнули аркуш. З лівого і правого боку робимо невеликі надрізи. Те саме робимо і з іншого боку. Тепер намазуємо клейстером однин і другий квадрат з лівого і правого боку. Те ж саме ми робимо з іншого боку. І таким чином у нас виходить коробочка для насіння. Чи всім зрозуміло, як робити? Хто ще раз може пояснити? Давайте згадаємо як ми працюємо з ножицями?.

Щоб наші пальчики  краще працювали давайте їх приготуємо до роботи.

Пальчикова гімнастика.

На роботу

Старший встав - не лінувався.

Вказівний за ним піднявся -

Розбудив сусід його.

Той - свого, а той свого.

Встали вчасно вci брати -

На роботу треба йти.

Самостійна робота дітей.

Аналіз робіт.

Вихователь. Ви всі молодці. У Марійки коробочка вийшла найохайніша, Лера рівненько повирізала і позагинала смужки для коробочки…

Підсумок заняття.

Вихователь. Я впевнена пташки будуть вам вдячні. Ось так і в природі і навколо нас: квіти, дерева, наші мешканці в куточку природи будуть добре себе почувати, якщо ми будемо виявляти доброту, піклуватися про них. Вони добре почуватимуться і тішитимуть красою і здоровям. Чи сподобалось вам читати книгу «Екологія в картинках?». Що цікавого ви дізналися? Що вам видалось складним?  Впевнена, що ми допомогли Дмитрику розібратися  чому люди, які не люблять природу, шкодять насамперед собі. Давайте попрощаємось з гостями, скажемо їм «До побачення».

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Скиданова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пасечник Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. ГОНЧАР СВІТЛАНА
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додав(-ла)
Троц Ірина
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
16552
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку