Конспект заняття з фізкультури для дітей середньої групи
Тема. «Осінь в лісі».
Мета: удосконалювати вміння ходити по гімнастичній лаві, стрибати в глибину, підлізати під дугу лівим та правим боком; зміцнювати захисні сили організму шляхом використання елементів масажу, дихальної гімнастики, психогімнастики, музикотерапії, ароматерапії; розвивати силу, спритність, увагу, рівновагу, гнучкість, орієнтацію в просторі; під час рухливої гри удосконалювати навички стрибка на обох ногах з просуванням уперед та бігу врозтіч; розвивати спритність, орієнтування в просторі; виховувати сміливість, організованість; виховувати бажання займатись фізкультурою, піклуватись про своє здоров`я, інтерес до навколишнього світу, вольові якості.
Інвентар: 2 лави, 2 мати, 2 дуги, 2 мотузки, масажна доріжка, шапочка вовка, іграшки (білочка, зайчик, лисичка, ведмедик), макети дерев, декорація осіннього лісу, запис курликання журавлів.
Хід заняття
І. Вступна частина.
Діти заходять до зали. Шикуються в шеренгу.
Інструктор фізкультури: «Малята, я хочу запросити вас на прогулянку до осіннього лісу. Ну що ж, вирушаємо в дорогу» (Ходьба звичайна (30 с).
Інструктор фізкультури: «Ось ми з вами зайшли в ліс. А в лісі багато різних звірів. Ось іде лисичка» Ходьба навшпиньки, руки зігнуті до грудей (25 с), звичайна ходьба (25 с).
Інструктор фізкультури: «А ось іде ведмідь». (Ходьба на зовнішній стороні стопи, руки вільно в сторони (25с), звичайна ходьба 25 с).
Інструктор фізкультури: «Ведмідь зараз готується до зими. Не будемо його турбувати, а краще побіжимо швиденько». (Біг у середньому темпі (35 с), ходьба (30 с).
Інструктор фізкультури: «Ось ми з вами на лісовій галявині. Тут багато різних дерев. Кожен може вибрати собі до вподоби». Перешикування в 3 колони із заведенням ланок (за орієнтирами відповідно розкладеними макетами гілок дерев).
ІІ. Підготовча частина.
Комплекс ЗРВ «Лісові дерева».
В.п. – о.с.; 1 – підняти руки через сторони вгору; 2 – опустити руки вниз. (Повторити 8 разів).
В.п. – ноги на ширині плечей, руки в сторони; 1 – нахил тулуба вправо; 2 – в.п.; 3 – 4 – те ж вліво (Повторити 6 разів).
В.п. – ноги на ширині плечей , руки прямо перед грудьми; 1 – поворот тулуба вправо, руки вправо; 2 – В.п. 3 – 4 – те ж вліво (Повторити 6 разів).
В.п. – ноги на ширині плечей, руки опущені; 1 – нахил тулуба вперед, доторкнутись пальцями рук до підлоги; 2 – В.п. (Повторити 8 разів).
В.п. – п `ятки разом, носочки нарізно, руки на поясі; 1 – присісти, руки поставити на підлогу. 2 – В.п. (Повторити 8 разів).
В.п. – о.с. руки напівзігнуті, як лапки у зайчика. 1 – 12 – стрибки на місці на обох ногах.
Набрати повітря повільно через ніс і плавно видихнути ротом. Повторити 6 разів.
Перешикування в одну колону.
Ходьба один за одним по доріжкам здоров’я (30 с).
ІІІ. Основна частина.
Інструктор фізкультури: «Ось ми з вами прийшли на галявину до білочок, які весело граються. Давайте уявимо, що ми теж спритні білочки. Оленка вам покаже, що ми будемо робити».
Показ виконання основних рухів дитиною.
Діти виконують основні рухи поточним методом двома потоками. Повторити 4 рази.
Інструктор фізкультури: «Попрощаємося з білочками. А нам час вирушати далі».
Перешикування в одну колону. Ходьба (35 с).
Інструктор фізкультури: «Ось ми з вами завітали на іншу галявину. Подивітся скільки листя, давайте з ним пограєм
Рухлива гра «Вітер і листя».
ІV. Заключна частина.
Перешикування в коло.
Фізінструктор: «Тихо в осінньому лісі. Тихенько шелестить листя, опадаючи з дерев. Чути голоси птахів, які відлітають у вирій. Давайте закриємо очі та послухаємо звуки осіннього лісу. (Діти сідають на коліна, закривають очі. Звучить запис курликання журавлів). А зараз уявимо, що ми теж птахи».
Психогімнастика «Ми – птахи».
Фізінструктор: «Ми – птахи. Ми літаємо високо в небі. Бачимо ліси, річки, гори. Зараз ми готуємось відлітати у вирій. Ми співаємо вам прощальну пісню. Але не сумуйте, адже навесні ми обов`язково до вас повернемось». (Діти уявляють, що вони пташки, ідуть по колу, махають руками, ніби пташки крилами).
Фізінструктор: «Ось і закінчилась наша прогулянка. Вона вам сподобалась? А що вам найбільше сподобалось? А зараз нам час вирушати додому».