Конспект заняття з формування початкових математичних уявлень для дітей середнього дошкільного віку "Математична країна"

Про матеріал

Закріплення поняття про числа 1 - 5, вміння правильно співвідносити число і цифру, вправляти в порядковій і кількісній лічбі з допомогою паличок Кюізенера. Закріплення знань про площинні геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник), порівняння їх за формою, розміром, кольором з використанням логічних блоків Д′єнеша.

Перегляд файлу

Конспект заняття з формування початкових математичних уявлень

для дітей середнього дошкільного віку

 

Тема: Математична країна.

 

 Мета: закріпити поняття про числа 1 - 5, вміння правильно співвідносити число і цифру, вправляти в порядковій і кількісній лічбі. Продовжувати вчити розрізняти площинні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник), порівнювати їх за кольором, формою, величиною, знаходити спільне та відмінне. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, уяву, фонематичний слух, дрібну моторику. Виховувати інтерес до занять з математики, самостійність, організованість.

Обладнання: логічні блоки Д′єнеша, палички Кюізенера, роздатковий матеріал з математики, іграшковий барабан, паперові будинки із зображенням геометричних фігур, картки з фігурами для розфарбовування.

 

Хід заняття:

І. Комунікативна діяльність.

Дефектолог:

- Діти, давайте з усіма привітаємося.

     Добрий день, наш дитсадок!

Ти – як справжній теремок!

Швидше двері відчиняй,

Вірних друзів зустрічай!

 

- Діти, Королева Математичної країни передала вам  «Чарівний мішечок». Поглянемо, що в ньому є? (Педагог дістає з мішечка палички Кюізенера, блоки Д’єнеша, картки з цифрами). Так це ж кольорові палички, геометричні фігури, цифри. Мабуть, Королева Математичної країни хоче дізнатися чи добре ви запам’ятали її підданих, чи зможете без перешкод мандрувати по її королівству? Давайте спробуємо виконати завдання Королеви.

ІІ. Пізнавальна діяльність.

Д/г «Порахуй»

Мета: закріпити поняття про числа від 1 до 5, продовжувати вчити співвідносити число і цифру.

Педагог  роздає  картки з цифрами від 1 до 5, предметні картинки на позначення кількості від 1 до 5, палички Кюізенера.

 

 

Дефектолог:

- Поки «Чарівний мішечок» до нас доставили, переплуталися всі цифри. Викладіть, будь ласка, цифри від 1 до 5 у правильному порядку і розставте картинки біля цифр, які відповідають  числу зображених предметів. (Діти виконують завдання).

- До палацу Королеви потрібно викласти п’ять сходинок із кольорових паличок, а тепер пройдіться пальчиками по сходинках, порахувавши вголос від 1 до 5 і в зворотному напрямку. (Діти виконують завдання). Перша сходинка якого кольору? Друга, третя, четверта, п’ята?

 - Молодці, але щоб потрапити у країну Королеви потрібно виконати завдання охоронців.

 

Д/г «Слухай уважно»

Мета: закріплювати вміння співвідносити число і цифру, розвивати фонематичний слух.

   Педагог на барабані відстукує від 1 до 5 разів, діти повинні показати карточку з відповідною цифрою.

 

Дефектолог:

  • Ви справилися із завданнями і ми потрапили у Математичну країну. Її мешканці заблукали і переплутали свої будинки. (Педагог викладає логічні блоки Д’єнеша).

 

Д/г «Геометричні жителі»

Мета: продовжувати вчити розрізняти площинні фігури.

Діти повинні «розселити» геометричні фігури за геометричною ознакою:  круг, квадрат, трикутник, прямокутник.

 

Дефектолог:

  • Всі добре попрацювали, треба й відпочити.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз, руки в боки,

Руки так – руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть і спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

 

Дефектолог:

- У Математичній країні сьогодні спортивні змагання, треба допомогти її жителям зібрати команди.

Д/г «Змагання»

Мета: вчити порівнювати геометричні фігури за величиною, кольором.

   Діти ділять на «команди» геометричні фігури з набору логічних блоків Дє’неша за кольором, величиною (сині та великі, червоні та маленькі, жовті та великі і т. д.).

ІІІ. Перетворювальна діяльність.

Дефектолог:

- Жителі Математичної країни вдячні за допомогу і хотіли запросити вас на святковий концерт.

 

Д/г «Концерт»

Мета: закріпити знання про числа від 1 до 5, геометричні фігури, розвивати психічні процеси.

   Дефектолог:

- Першими виступають фокусники. (Викладається 5 фігур, які потрібно запам'ятати, потім одна з фігур зникає або замінюється на нову, або дві фігури міняються місцями. Дитина повинна помітити зміни).

- Тепер черга танцюристів. (Викладається ланцюжок фігур так, щоб поруч не було фігур однакових за формою та кольором).

- І на завершення виступають акробати (Кожному блоку потрібно знайти пару, наприклад, за розміром: великий жовтий трикутник стає у пару з маленьким жовтим трикутником і т.д.).

ІV. Оцінно-контрольна діяльність.

Дефектолог:

- Сьогодні ви допомогли жителям Математичної країни, справилися з усіма завданнями. Думаю, Королева буде завжди із задоволенням чекати вас до себе у гості, а ще її цікавить: які завдання для вас були важкими, які зацікавили.

   На згадку Королева Математичної країни дарує вам картки з фігурами, які ви можете розфарбувати.

 

 

 

 

doc
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
5444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку