Внесок у розвиток теорії та методики формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку Марії Монтессорі

Про матеріал

Презентація на тему: "Внесок у розвиток теорії та методики формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку Марії Монтессорі".


Зміст слайдів
Номер слайду 1

Внесок у розвиток теорії та методики формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку Марії МонтессоріВиконала Прохорчук Віра

Номер слайду 2

Великий інтерес представляє метод М. Монтессорі, який пов'язує формування математичних уявлень і сенсорний розвиток дітей. Наочний дидактичний матеріал, розроблений М. Монтессорі, дозволяє активізувати роботу зорових, слухових, тактильних аналізаторів. Вправи зі спеціально розробленими посібниками мають мету розвинути уявлення дітей про кількість, формі, величині, просторі та часі.

Номер слайду 3

Коли ще не існувало таких термінів, як «гуманізація» і «особистісно-орієнтований підхід», М. Монтессорі зверталася до педагогів і батьків із закликом ставиться до дитини як до особистості, не принижувати його людську гідність, не розглядати як знаряддя прояву своєї волі, а найголовніше - довіряти в прагненні до самоосвіти.

Номер слайду 4

Центральне місце у педагогічній технології М. Монтессорі належить дидактичному матеріалу, який є важливим засобом становлення фізичних і психічних функцій дитини, розвитку її творчості, уваги, волі, навчання письма та елементарної математики. МАТЕРІАЛИ НА СПРИЙНЯТТЯ ТЕМПЕРАТУРНИХ ВІДМІННОСТЕЙ Теплі кувшини

Номер слайду 5

Основні правила використання монтесорі-матеріалів: Матеріал у системі Montessori розташований в вільному доступі, на рівні очей дитини (не вище 1 м від статі). Це спонукає дитину до дії. Вибраний матеріал дитина приносить і акуратно розкладає його на килимку або столі в певному порядку. На групових заняттях не можна передавати матеріал з рук у руки. При роботі з матеріалом, дитина може діяти не тільки так, як показав вихователь, але і використовуючи накопичені знання. Робота з матеріалами повинна відбуватися з поступовими ускладненнями по дизайну та використанню. Коли дитина закінчила заняття, вона повинна повернути матеріал на місце, і тільки після цього вона може взяти наступний посібник. Один матеріал одна дитина. Якщо вибраний дитиною матеріал зараз зайнятий, він чекає, спостерігаючи за роботою іншої дитини (спостереження це одне з найважливіших способів пізнання) або вибирає інший матеріал. В книгах Монтессорі зазначено, що всі ці правила не стосуються колективних ігор, заснованих на спілкуванні та вміння співпрацювати.

Номер слайду 6

Дотримання 5 етапів при роботі з матеріалом: 1. Вибір матеріалу; 2. Підготовка матеріалу та робочого місця; 3. Доповнення дій; 4. Контроль помилок; 5. Завершення роботи, повернення матеріалу до вихідного місця.

Номер слайду 7

Усі матеріали математичної зони, яку виділила М. Монтессорі, спрямовані на те, щоб шляхом практичних маніпуляцій зі спеціальними дидактичними Монтессорі-матеріалами, дитина опановувала основними математичними поняттями. З їх допомогою дитина має можливість навчитися рахувати до 100, 1000 і більше, розуміти суть десяткової системи, оперувати поняттями «одиниця», «десяток», «сотня», «тисяча», записувати числа, виконувати арифметичні дії, не виключаючи множення і ділення, а також вивчати властивості геометричних фігур. Матеріали для розрізнення форм “Геометричний комод”

Номер слайду 8

У математичній зоні дитина може систематизувати математичні поняття через середовище, де вона їх «переживає» фізично, конкретно. Завдяки чудовому матеріалу Монтессорі навчання математиці відбувається легко і математика не сприймається як складний предмет. Разом з тим, діти не тільки знайомляться з математичними символами і рахунком, але і одержують ясне розуміння суті десяткової системи і арифметичних дій, взаємозв'язку розрядів чисел. Спочатку дитина знайомиться з кількостями і символами до 10 за допомогою числових штанг, які можна перераховувати і порівнювати, шорстких цифр, веретен, цифр і кружечків. На золотому матеріалі, найвідомішому Монтессорі-матеріалі, діти знайомляться з десятковою системою, вчаться операціям додавання, віднімання, множення і ділення чотиризначних чисел, освоюють порядковий рахунок. Діти із задоволенням займаються із золотим матеріалом М. Монтессорі. Вирішуючи приклади з чотиризначними числами, вони встигають поспілкуватися, попустувати, витягнути жереб, кому цього разу бути ведучим. Матеріали для розрізнення форм КОНСТРУКТИВНІ ТРИКУТНИКИ

Номер слайду 9

Матеріали для розрізнення СТРУКТУРНИХ ПОВЕРХОНЬ І МАТЕРІАЛІВКлавішна дошка(шорсткий-гладкий)Дошка для обмацування (великий - дрібний)ЯЩИК З ШМАТОЧКАМИ ТКАНИНИ

pptx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
3672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку