17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Конспект заняття з формування початкових математичних уявлень для дітей старшого дошкільного віку "Цікаві задачі"

Про матеріал

Складання задач за малюнками та розв'язування їх; закріплення умінь виконувати дії на віднімання і додавання, користуватися знаками «=», «+», «-»; закріплення навичок прямої та зворотної лічби; вправляння у написанні цифр; розвиток уваги, пам'яті, уяви, дрібної, загальної моторики.

Перегляд файлу

Конспект заняття з формування початкових  математичних уявлень

для дітей старшого дошкільного віку

Тема:  Цікаві задачі.

Мета заняття:       

 навчальна:

  • вчити складати задачі за малюнками та розв’язувати їх; закріплювати вміння виконувати дії на віднімання і додавання, користуватися знаками «=», «+», «-»;
  • закріплювати навички  прямої та зворотної лічби;
  • вправляти у написанні цифр;

корекційно-розвиваюча:

  • розвивати вміння робити висновки, обґрунтовувати свою точку зору;
  • розвивати увагу, пам'ять, уяву;
  • розвивати дрібну, загальну моторику;
  • розвивати фонематичний слух;

виховна:

  • виховувати самостійність, організованість, бажання активно працювати на занятті.

Обладнання: логопедична лялька, роздатковий матеріал з математики, числові штанги  та дерев’яні таблички з шершавими цифрами (дидактичний матеріал за технологією М. Монтессорі), світлова пісочниця, прозора ємність з піском, парафінові малюнки із зображенням цифр, які відповідають розв’язку задачі, олівці.

Хід заняття:

І. Комунікативна діяльність.

Дефектолог:

- Доброго ранку, діти. До нас у гості знову завітала Марійка, але вона чомусь сьогодні не дуже весела. Давайте посміхнемось та подаруємо їй свої усмішки. А що це Марійка тримає? (Відповіді дітей). Так, це портфель. Наша Марійка готується до школи, але переживає чи справиться з усіма завданнями на уроках математики, чи зможе їх виконати. Давайте їй допоможемо. Яке ж перше завдання? (Дістати з портфеля дерев’яні таблички із шершавими цифрами).

ІІ. Пізнавальна діяльність.

Дефектолог:

- По-перше, необхідно знати цифри, уміти писати їх. Ось ми з вами і потренуємось.

 

Д/г «Шершаві цифри»

Мета: розвивати візуальне і тактильне сприйняття цифр, підготовлювати до їх написання.

   Педагог повільно проводить вказівним пальцем по цифрі, повторюючи процес її написання. Потім пропонує дітям зробити те саме з іншими табличками. Додаткове завдання - впізнавання цифр закритими очима.  

 

 

 

 

Дефектолог:

- Ось ми і справилися з першим завданням. Що ж Марійці потрібно ще знати? (Дістати з портфеля картки із знаками «=», «+», «-»). Що це за знаки? Коли ми їх використовуємо? (Відповіді дітей). Вірно, коли ми виконуємо дії на додавання, то використовуємо знак «+», коли дії на віднімання – знак «-». Знак «=» означає кінцевий результат наших арифметичних розрахунків.

   Ось ми і нагадали Марійці для чого потрібні ці знаки. Але вона говорить, що у неї в портфелі є ще одне завдання, яке не можна вирішити без вашої допомоги. (Дістати з портфеля конверт з малюнками). Це різні малюнки, які приготувала Шкільна фея для Марійки, щоб навчитися добре розв’язувати задачі. Давайте їх розглянемо. Що ви бачите на цьому малюнку?

(Відповіді дітей).

   Так, у Марійки було 3 цукерки, ведмедик дав їй ще одну. Це умова задачі.

Запитання: скільки ж цукерок стало у Марійки?

Скажіть, будь ласка, цукерок стало більше чи менше? Отже, це дія додавання чи віднімання? Давайте складемо запис нашої задачі.

   Спочатку скільки було цукерок? (Відповіді дітей). Так, викладаємо цифру 3. Далі який знак ставимо? Знак «+». Скільки цукерок ведмедик дав дівчинці? Викладаємо цифру 1. Закінчуємо дію, ставимо знак «=».

 Читаємо запис: три плюс один дорівнює чотири. Отже, у Марійки стало 4 цукерки.

   Для того, щоб перевірити чи правильно ви розв’язали задачу, Шкільна фея залишила для вас чарівні малюнки-відповіді. Візьміть олівці і заштрихуйте ці малюнки. (Діти виконують завдання з парафіновими малюнками). Що у вас вийшло? Так, це цифра 4. Саме таку відповідь ми і отримали у задачі.

 А що ж на іншому малюнку? (Відповіді дітей). Так, дівчинка поділилась цукерками із зайчиком. Складаємо умову задачі: У Марійки було 4 цукерки, двома вона пригостила зайчика. Запитання: скільки цукерок залишилося у дівчинки?

  Складемо запис нашої задачі.

   Скільки спочатку було цукерок у дівчинки? (Відповіді дітей). Викладаємо цифру 4. У неї цукерок стало більше чи менше? Яка це дія? Ставимо знак

«-». Скільки цукерок дівчинка дала зайчику? Викладаємо цифру 2. Закінчуємо дію, ставимо знак «=».

   Читаємо запис: чотири мінус два дорівнює два. У дівчинки залишилося дві цукерки. Перевіримо відповідь? Візьміть чарівні малюнки, заштрихуйте їх. Що у вас вийшло? Так, це цифра 2. Отже, задача розв’язана вірно.

   Молодці. Я думаю, що тепер Марійка завдяки вам навчилася розв’язувати задачі за малюнками і не переживатиме, що не справиться із завданням.

   Тепер треба і відпочити.

 

Фізкультхвилинка

Всі ми звикли до порядку, дружно робимо зарядку.

Ми на радість цьому дому проганяєм сон і втому.

 І направо, і наліво, щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири - набираємося сили.

Нахилились, повернулись, до товариша всміхнулись.

ІІІ. Перетворювальна діяльність.

Дефектолог:

- Наша Марійка знайшла у портфелі числові штанги. Давайте покажемо їй, як з ними працювати.

Д/г «Числові штанги»

Мета: закріплювати навички  прямої та зворотної лічби.

   Педагог пропонує дітям викласти драбинку із штанг у зростаючому чи спадаючому порядку, біля кожної штанги викладається відповідна цифра. Далі проводиться рахунок у прямому та зворотному напрямках.

 

Дефектолог:

   Дістає з портфеля ємність із прозорого матеріалу, наповнену піском.

- Що це? Мабуть, фея Пісочної країни запрошує вас до себе у гості.

 

  Діти підходять до світлової пісочниці.

 

Д/г «Цифри у пісочній країні»

Мета: закріпити навички написання цифр, розвивати дрібну моторику.

Дефектолог:

- Давайте згадаємо, які цифри сьогодні ми з вами обводили пальчиками на табличках. Спробуйте написати їх на піску.                 

 

Д/г «Цікаві задачі»

Мета: закріпити вміння складати задачі за малюнками, розвивати дрібну моторику.

Дефектолог:

- Молодці. А у Марійки є для вас ще й відеопослання від Шкільної феї. Давайте його подивимось. (Відеопрезентація «Цікаві задачі»). Це задачі! Давайте розв’язок цих задач «запишемо» на піску. (Діти виконують завдання).

 

ІV. Оцінно-контрольна діяльність.

Дефектолог:

 - Ось ви і справились з усіма завданнями і допомогли Марійці підготуватись до школи. Що ж для вас на сьогоднішньому занятті було цікавим, що хотіли б повторити ще?  Діти розповідають про свої враження від заняття.

 

Дефектолог:

- Марійка дуже вдячна за допомогу і хоче пригостити вас математичним печивом. Пригощайтеся, будь ласка.

doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
675
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку