24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Конспект заняття з християнськоъ етики

Про матеріал

Даний конспект можна використовувати для проведення занять з дітьми дошкільного віку старшої групи. Також можна використовувати як у інклюзивні групі та і ні.

Перегляд файлу

Конспект занять з християнської етики

Тема: "Що таке добре і що таке погане"

Мета: розвивати потребу в набутті хороших якостей; ознайомити з поняттям "добре" та "погано" як оцінними чинниками будь-якої дії; вчити дітей давати пояснення добрим та поганим вчинкам з позиції Святого Письма; виховувати почуття вдячності та бажання робити добро, неприйняття та відразу до горіхових дій, дружнє , толерантне ставлення однин до одного.

Матеріал: ілюстрації скрижалей з 10 заповідями, Дитяча Біля, ілюстрації "Мойсей із скрижалями", таблиця з заповідями Ісуса Христа, ілюстрації до оповідання В.Сухомлинського "Дуб під вікном"

 

Хід заняття

 

Організаційний момент

Ранкова молитва (діти стають півколом до куточку духовності та читають ранкову молитву):

Дякую Тобі Боже,

За ніченьку гожу.

Дякую любенько,

Що підняв раненько.

Тебе, Господи, прославляю,

Тебе, Господи, величаю.

Молюся щиро до Тебе:

Дай нам чистого неба!

Дідусеві та бабусі,

Таткові й матусі

Здоров'ячка дай,

І кожній родині

По всій Україні

Щастя й добра посилай.

 

Вихователь: Діти, ми звами вели бесіду про те, як потрібно поводиться: бути ввічливими, чесними, лагідними, говорити правду, не робити зла іншим, не заздрити. пригадайте, будь ласка прислів'я проте, як повинні поводитися люди. (Діти пригадують знайомі прислів'я).

Прислів'я:

"Кому Бог допоможе, той все переможе"

"Не радій чужому горю"

"Без "вибач" і "прости" до любові не дорости"

"Добре слово краще за цукор і мед"

Вихователь: Хто навчив людей розуміти, що добре, а що погане? Про це наша розповідь.

(Вихователь показує ілюстрацію із зображенням Мойсея в скрижалей).

Вихователь: Діти, подивіться, будь ласка, на цей малюнок: тут зображено пророка Мойсея, як він несе людям із гори скрижалі, це кам'яні плити з вирізьбленими на них заповідями-настановами.

Бог дав людям через Мойсея правила життя, головні з них написані на цих скрижалях, щоб люди знали, як їм треба ставитися до Бога та поводитися один з одним.

Є заповіді, які наголошують, що треба поважати Бога, шанобливо ставитися до Нього та Його настанов, які викладені у Біблії; намагатися робити добрі справи та хоч один день у тижні присвячувати служінню Богові та людям.

Є настанови, що говорять про шанування батьків та старших людей, а також заповіді, що забороняють говорити неправду, красти, вбивати, чинити зло іншим, навколо все здригалося. Здавалося, що сервант от-от впаде – розлетиться ущент. Але діти не зважали на це. Вони бігали одне за одним, стрибаючи, то на диван, то на крісло і галасували на всю хату. Коли батьки від'їжджали в село до хворої бабусі, то наказували поводитись добре, прибрати в квартирі та виконати домашні завдання. Але Сергійко та Мар'янка не послухалися їх і вирішили погратися, відклавши все на потім. галас і грюкіт не припинялися. Діти раділи, що батьки їх не бачать, але забули, що за ними спостерігав Господь і хотів зупинити їх. Коли Сергій ловив Мар'янку, то зачепив ногою вазон і він перекинувся. Горщик розбився, земля розсипалася по килиму, відламалася велика гілка. Перелякані діти підбігли до вазона і немовби відчули, що він плаче.

– Що ти зробив? – закричала Мар'янка.

– Я не хотів! – плачучи, відказав хлопчик.

– Що нам скаже мама? – запитала дівчинка.

– Не знаю… Давай щось придумаємо, - мовив Сергійко.

Вони придумували різні історії, і нарешті Сергійко вирішив сказати, що вазон перекинувся сам. І раптом розум Мар'янки просвітила думка: "Усяка неправда – гріх". Дівчинка пригадала ці слова зі Святого Письма, які вчила на заняття з християнської етики. Сергійкові не хотілося цього робити, але сестричка переконала його в тому, що Богу не подобається, коли ми обманюємо або не слухаємося батьків. Хлопчик погодився, і вони в молитві попросили Господа, щоб Він їх бачив і допоміг завжди казати правду.

До приїзду батьків у квартирі було прибрано, домашні завдання виконано. Діти розповіли правду, вибачилися та пообіцяли надалі бути слухняними. вони були вдячні Богові, що він через Своє Слово зупинив їх і не допустив до ще більшого гріха.

Обговорення оповідання:

Вихователь дає пояснення мотивам поведінки Сергійка та Мар'янки.

Вихователь: Дітки керувалися заповіддю "Не говори неправду" та тому про свою поведінку і розбитий вазон розповіли батькам. Надайте оцінку вчинку дітей і тому, як вони вийшли із складної ситуації. як би ви вчинили на місці Сергійка та Мар'янки?

Слухання вірша С. Рачинця

"Бог не спить"

Бог не спить –

Усе Він бачить;

Хто сміється, а хто плаче,

Тата з мамою не слуха,

Смика котика за вуха,

Галасує без потреби…

Видно все Йому із неба.

Тільки ніде правди діти ­

Любить Бог слухняних діток.

Вихователь: Діти дуже добре коли біля нас є справжній друг, який може нагадати нам про Божі заповіді поведінки та наслідки їх порушення. разом краще гратися, вчитися, працювати. коли ми разом – нас багато, і ми схожі на велике міцне дерево.

Гра "Велике дерево"

Діти стоять у колі, побравшись за руки, утворюючи велике сильне дерево. Прислухаються, як шелестять його листочки, коли дме вітер (діти разом розгойдуються). Відчувають, як воно живе, дихає (дихають разом: крок уперед – вдих, піднімають руки; крок назад – видих, опускають руки).

Підсумок

Ігрова вправа-імітація "Добрі вчинки"

Діти розділяються на пари. Одна дитина розповідає про чийсь добрий вчинок, а інша розказує, як би вона віддячила за цей вчинок.

Ігрова вправа "Зірки добрих вчинків"

Вихователь пропонує дітям замалювати за допомогою піктограм зображення добрих вчинків, які виконувались дітьми.

Ігрова вправа "Крісло добрих вчинків"

Вихователь пропонує дітям по черзі сісти в  крісло для того, щоб зростити в собі ті показники добрих вчинків, які вони вчинили вчора.

 

doc
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку