Це заняття розроблено за системою М.Єфименко. Діти поринають у казку про кошенят. Імітаційні вправи спрямовані для розвитку у дітей з особливими потребами уваги, рухової памяті,корекції постави та профілактики плоскостопості. Основні вправи виконуються поточним методом за вихователем, використовуючи нетрадиційні атрибути ( пластикові пляшки, миски, баночки, побутові предмети - стіл, стільці).
Заняття- гра «Казка про кошенят» за системою М. Єфименко
Мета: Удосконалювати навички ходьби один за одним, імітуючи рухи кошенят; ходьби на носках, пятах, високо піднімаючи коліна. Закріпити правила рухливої гри «Мишоловка». Розвивати гнучкість, спритність, ритмічність, уміння виконувати вправи за словами вихователя. Корегувати поставу, м’язи стопи, увагу, вміння реагувати на сигнал. Виховувати бажання займатися фізкультурою, формувати дружні взаємовідносини.
І. Підготовча частина: Діти під музику заходять до зали.
1.НПН – Вих : Добрий день, малята милі ,
Хай живеться вам у мирі,
Хай луна дитячий сміх
На заняття прошу всіх!
У нас сьогодні гостей багато, привітайтеся малята!(Добрий день!)
Всі на мене подивились, гарно-гарно посміхнулись.
До занять готові всі – Всі здорові – молодці!
А сьогодні ви не малята, а гарненькі кошенята!
Я своєю рукою перетворю на них (розмальовую дітей).
2.Мотивація: - Вих: Я буду ваша кішка – мати
Всіх вас розуму навчати.
Що показую учіться, зі справами не баріться.
Що готові? Няв – Няв- няв
Тож за мною всі рядком, всі ідемо ми гуськом!
Ніжки – лапки піднімайте, голівоньку рівненько тримайте.
Виставляєм ліву, праву на подушечки ступаєм,
Випрямляєм спину прямо – посміхаймося малята –маленькі кошенята.
А тепер навчимося бігати, мої малята – маленькі кошенята!
Білі лапки складайте помаленьку бігайте,
Притомились кошенята, треба відпочити.
(Діти лягають на бік, вихователь погладжує)
Повертайтесь вліво-вправо, хто несміло робить вправи,
щє раз вліво, ще раз вправо - лапки розминаєм.
Тепер гарно потягніться, усім людям усміхніться.
Проснулись, молодці,
Лапки розім’яли, час нам умиватись,
тож лягайте на животик, будем мордочки вмивати.
Умиваєм очки, носик, чистим гарно-гарно ротик, чистим вушка, лапки,
Молодці малятка! Які ви гарні , як умились, ануж-бо полюбуйтесь. Загальнорозвивальні вправи:
- Треба хвостик нам шукати, повертаємось вліво – вправо, хвостик ми шукаєм. Ну що, хвостика не знайшли?
(Діти навколішки обертаються кругом себе).
- Тож ставайте всі на лапки, хвостика ми не знайшли.
Починаємо стрибати. Пострибали всі малята, милі- милі кошенята. Настрибались від душі? (Няв-няв)
– Тепер носиком вдихайте і повільно видихайте,
знову- знову ви вдихайте, потім знову видихайте.
Гарне-гарне в нас повітря, гарний ранок на дворі .
- Вже проснулися малята?(Няв.)Треба постіль прибирати, тож до справи всі бігом.( Діти прибирають подушечки).
ІІ Основна частина:
1.Повідомлення завдання: - Чуєте, щось скребеться, воно мишкою зоветься, треба нам її догнати і швиденько упіймати. Бачите хатнє в нас начиння.
Залізайте у шпаринку, пролізайте під столом, кожну банку обминіть,
по доріжці ви пройдіть. Через пляшки прострибніть, по лаві пролізайте, в кожну миску заглядайте, нашу мишку упіймайте!
Що готові? Ставайте всі у рядочок, будем мишку ми ловить. Хвостики поросправляли, всі готові?(Няв) Ну пішли!
2. ОМВ: Виконання вправ поточним методом.
3.Інструктаж з техніки безпеки : - Ви малята не штовхайтесь, один за одним не поспішайте, крадькома усі ідіть, сіру мишку доженіть.
4.Самостійне виконання вправ дітьми.
5.Індивідуальна робота з дітьми. Ну що, мишку ви догнали? А може ви її піймали?
6.Гра на увагу.- Зараз всі рядком ставайте і увагу розвивайте. Всі чепляйтеся за мене, швидко! Няв! Слухайте, як будем грати. Оглянуся –завмирайте, тупну лапкою – тікайте! Потім знову так робіть і увагу розвивайте.
ОМВ: Ходьба змійкою за сигналом.
« мишоловку», шматок сиру буде в ній, а маленькі мишенята швидко бігать будуть в ній.
Рухлива гра «Мишоловка» Закріплення правил гри.
Як ці миші нам набридли,
Все поїли, все погризли! Ось поставим мишоловку,
переловим мишенят! Гра по колу (2 раз).
- Ось вона, така сіра та мала.
ІІІ. Заключна частина.
Рефлексія: - Спритні всі кошенята і веселі і пруткі, покажіть мені малята, як за мишкой , крадучись ми йшли. Притомились, відпочиньте.
Підсумок: Вам сподобалось заняття? У яку казку ми сьогодні потрапили.(Казку про кошенят.)Що кошенята робили?(Мишку ловили). Ви сьогодні молодці, дружні, мужні і веселі малюки!
Релаксація: А ще спритні кошенята полюбляють гратись з клубочком ниток.(Самомасаж у долонях, по руках, по ногах).
Психогімнастика:- Настрій дошкільнят чудовий, до сонечка підійдіть, який настрій покажіть!(обрати картку емоції).