Лозівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)
комбінованого типу №11 «Берізка»
Лозівської міської ради Харківської області
КОНСПЕКТ
заняття з художньої літератури
«Зимові чудеса»
для дітей середнього дошкільного віку
Підготувала і провела вихователь:
Колісник Ірина Іванівна
м. Лозова
Конспект заняття
з художньої літератури
для дітей середнього дошкільного віку
«ЗИМОВІ ЧУДЕСА»
Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти жанри художніх творів (оповідання, вірш), уважно слухати і розуміти їх, відповідати на запитання за змістом прослуханого. Спонукати до запам’ятовування римованого тексту за допомогою символів. Формувати вміння виражати емоційний стан голосом, мімікою та жестами. Розвивати уяву, мислення, інтонаційну виразність, мовлення та імітаційні здібності. Виховувати естетичне сприймання природи, бажання розважатися взимку.
Матеріал: паперові сніжинки, ілюстрації до оповідання В.Сухомлинського «Хлопчик та сніжинка», символи для запам’ятовування вірша.
Хід заняття
Психогімнастика «Дружні малята»
Долоньки маленькі плескають легенько (плескають)
Пальчики з’єднали (беруться «човником»)
В танку закружляли (кружляють парами)
Посварились, розійшлися (повертаються одне до одного спиною)
Помирились, обнялися. (обнімаються)
Вихователь пропонує дітям підійти до вікна
Вихователь: Діти, погляньте, який гарний день подарувала нам сьогодні зимонька. Розкажіть, що ви бачите? Якою буває зима? (холодною, сніжною, морозною тощо) Що робить зима? (розтрушує сніг, наганяє мороз, сковує льодом річки). Сьогодні я бачила, як сніжинки водили хоровод. Це було дуже красиво! Хотіла вам показати, але сніжинки можуть розтанути в групі. Я вирізала подібні сніжинки, щоб ми також могли закружляти у сніжному хороводі.
Під музику діти виконують повільні рухи
Читання оповідання В.Сухомлинського «Хлопчик та сніжинка»
Про яку пору року йдеться мова в оповіданні?
Що падало з неба?
На що були схожі сніжинки?
Що трапилося зі сніжинкою, коли вона потрапила на долоню хлопчикові?
Чому вона розтанула?
Чи можна знову з крапельки води зробити сніжинку?
Цей художній твір – вірш чи оповідання?
Чому його не можна вважати віршем?
Як називають людей, які пишуть оповідання?
Як називають людей, які пишуть вірші?
Фізхвилинка «Білий сніг»
Білий сніг, білий сніг заміта стежинки (колові рухи руками)
Цілий день, цілий день падають сніжинки (нахили тулуба вперед)
Вітерець-жартівник віхолу здіймає (повороти в сторони)
А мороз-чарівник з діточками грає (підстрибування на місці)
Чи подобається вам сніжна зима? Чому ви радієте снігові?
Читання вірша П.Воронько «Кожушок»
Ви прослухали вірш чи оповідання?
Чому вважаєте цей твір віршем? Хто його написав?
Про що розповідається у вірші?
Куди йшов сніжок?
Що він продавав?
Хто купив того кожуха?
Як кіт ним загорнувся?
Що трапилося з хутром, коли кіт забіг до хати?
Де сів Воркотик? Що він зробив?
(коли діти дають відповідь на запитанням за змістом вірша,
вихователь замальовує схеми рядків вірша. При повторному читанню вірша, схеми-картки розставляються на дошці)
Розповідання вірша дітьми.
Д/г «Покажи зимову забаву»
Діти стають у коло, за допомогою лічилки обирають ведучого. Ідуть по колу і промовляють слова:
Ой, весела в нас зима,
Веселішої нема, -
Грає срібними зірками,
В’ється синіми димками,
Снігом землю обійма.
По закінченню слів, ведучий торкається до будь-якої дитини і вона показує рухи, а інші відгадують. Імітаційні рухи: лижник, ковзаняр, хокеїст, гра в сніжки, ліплення сніговита тощо.
Зима дарує нам багато цікавих ігор. На прогулянці ми пограємо зі снігом та ще раз розглянемо сніжинки.
А зараз скажіть, будь ласка, що цікавого ми робили на занятті? Що вам запам’яталося найбільше? Кому б ви хотіли розповісти вірш, який вивчили сьогодні?
1