Конспект заняття з конструювання
(для дітей 4-го року життя)
«НЕСЛУХНЯНА МАШЕНЬКА»
Постна Тетяна Климівна
вихователь ДНЗ №7
Снігурівської міської ради
Миколаївської області
Мета: навчати дітей цілеспрямовано розглядати предмети, порівнювати їх між собою, розділяти на частини цілий об’єкт та навпаки створювати з елементів задану модель, бачити в них спільне та відмінне, робити висновки та узагальнення. Розвивати дрібну моторику, образне мислення, творчу уяву , активне мовлення, слухову та зорову увагу. Удосконалювати вміння аналізувати прості зображення, виокремлювати в них геометричні фігури . Збагачувати словник дітей та вдосконалювати граматичну структуру власного мовлення. Закріпити назви кольорів, геометричні площинні та об´ємні фігури, величину предметів, поняття «один», «багато», «два». Виховувати старанність, уважність, здатність радіти перемогам своїм та однолітків, естетичний смак, духовно-моральні якості.
Матеріал: казковий будинок, лялькові: баба й онучка; готові форми вирізаних білих та різнокольорових сніжинок, вудочка, велика сніжинка, браслети, ялинка (1 велика, 2 маленьких іграшкова білочки, шишки, рахівні палички зеленого кольору (по 10 шт. на кожну дитину). «Танграм», круг жовтого кольору (сонечко), гімнастичні палиці (жовтого кольору – сонячні промінці), килимки, аудіозапис.
Хід заняття
Вихователь: Діти, проходьте будь ласка сюди, та сідайте на ось ці килимки, а я вам зараз розкажу про неслухняну Машеньку. Слухайте мене уважно: «Жила-була бабуся Орися зі своєю внучкою Машенькою. Одного разу бабуся каже:
Бабуся уходить, Маша ходить туди-сюди, зупиняється, замислюється: «Що ж мені робити самій вдома, сумно мені тут одній сидіти, піду погуляю (виходить) подалі від дому по оцій доріжці, може когось зустріну.
(Маша йде, звучить музика)
Діти: Це – сніжинка!
Сніжинка (велика): Так, діти, правильно! Я – сніжинка. А скажіть мені будь ласка, чи знаєте ви яка я?
Діти: Так! Ти біленька, пухнаста, красива, холодна, волога, легенька.
Сніжинка: А що я вмію робити? (Літати, кружляти і на землю сідати) Молодці! Ви все про мене знаєте. А ви часом не бачили моїх подружок сніжинок?
Діти: Ні!
Сніжинка: А допоможіть мені їх знайти.
Вих.: Діти, давайте всі разом підемо їх пошукаємо. І Машенька нам теж в цьому допоможе.
Діти стають за столи і складають паперових сніжинок.
Вих.: Сніжиночко, подивись яких гарних та чудових подружок знайшли тобі дітки разом з Машенькою. А зараз Вєрочка розповість тобі віршик про ось цих красивих, чудових сніжинок.
Вірш: Білесенькі сніжиночки
Вродились ми з води
Легенькі як пушиночки
Спустилися сюди
Ми хмарою носилися
Від подиху зими
І весело кружилися
Метелицею ми!
Вих.: Дітки, а давайте ми разом з вами покажемо як вміють кружляти сніжинки.
Танок Сніжинок.
Білесенькі сніжиночки
Літають всі літають
У веселому таночку кружляють
І на землю тихо сідають, всі сідають.
Діти виконують рухи.
Маша: Ой! Скільки снігу намело! Де ж мій дім, його не видно, мабуть я заблукала. Як же дім тепер знайти, якісь дерева навкруги стоять. (Підходить до ялинки, торкається) Ой, колючі які, як же вони називаються ці дерева?
Діти: Ялинки.
Вих.: А якого вони кольору? (Зеленого). А як називаються дітки у ялинки (Шишки). Молодці, дітки! А скажіть, скільки тут великих ялинок? (Одна). А маленьких? (Дві). А давайте зробимо так, щоб стало багато! Давайте підемо з вами до ось цього столика та сконструюємо кожний по одній ялиночці. (Діти сідають)
Вих.: Маша, скільки у тебе отрималось ялинок (1), а у тебе, Влад? (1) (вих.. питає кожну дитину). А тепер разом їх стало скільки? (Багато). Правильно, дітки, багато, і тепер наш ліс стане затишним для всіх.
Маша: Скільки багато ялинок, і як вони всі гойдаються! І чому?
(Вих. дьоргає за леску, яка прив’язана до гілочки)
Вих.: Діти, а давайте скажемо нашій Маші хто гойдає дерева (Вітер!) А який буває вітер (Холодний, теплий). В яку пору року вітер буває холодний, влітку чи взимку? (Взимку). А теплий? (Влітку). Давайте з вами покажемо як ми вміємо робити теплий вітер. (Діти дують на долоньки) Відчуваєте тепло? (Так). А давайте тепер подуємо на кінчики пальців, що ви відчуваєте? (Холод).
Вих.: А за силою який буває вітер? (Сильний та слабкий). Давайте підійдемо до сніжинок і покажемо силу вітру. Давайте подуємо легенько, як рухаються сніжинки? (Слабко). А тепер давайте покажемо сильний вітер. Як тепер почали рухатися сніжинки? (Сильно)
Вих.: Діти, а давайте ми зараз покажемо, як гудить та завіває сильний вітер? (Діти: У-у-у-у) Шум вітру, віхоли.
Вих.: А зараз Маша розповість вірш про вітер.
Вітер в полі повіває
Він стару вербу гойдає
Вибіг вовчик на поляну
І на вітер косо глянув
Вітер вовчика злякався
І в дупло верби сховався
Закрутився, засвистів
Діду шкоди наробив.
Вих.: Дітки, давайте підемо до будиночку Діда Мороза і подивимося, що ж там вітер наробив. А наробив він шкоди: зламав паркан і тепер всі його домашні тварини, які живуть з ним, можуть розбігтися, хто куди і потрапити в біду. Давайте допоможемо Діду Морозу полагодити паркан і Машенька вам буде допомагати.
Діти ремонтують паркан стоячи (з буд. матеріалу)
Вих.: Молодці, діти, дідусеві ви допомогли. А послухайте, хтось пісеньку співає, нас у гості всіх гукає.
Діти йдуть до ялинки, де сидить білочка. Звучить аудіо запис.
Вих.: Хто це, дітки? (Білочка). Так, вірно, дітки, це – білочка. Вона співає свою улюблену пісеньку, радіє, що прийшла зима і скоро прийде Новий рік! А де ж її лісові друзі? З ким же вона буде Новий рік зустрічати? Мабуть перелякалися звірята сильного вітру та й поховалися. Давайте ми їх знайдемо, щоб вони теж почули пісеньку, яку співала білочка.
Діти роблять звірят способом Танграм сидячи.
Вих.: Молодці, малята, звірят ми білочці знайшли. А тепер давайте з вами прикрасимо ялиночку своїми гарненькими сніжиночками.
Діти вішають свої браслети-сніжинки. Ялинка засвічується вогниками.
Вих.: Ой, яка гарна та красива стала наша ялинка. Тепер всі звірята можуть зустрічати Новий рік! Дітки, всім ми з вами допомогли, час уже і Машенці дорогу додому знайти, а то на неї вже, мабуть, чекає бабуся Орися, хвилюється. Давайте на допомогу покличемо Сонечко!
Діти: Сонечко, сонечко!
Заглянь у віконечко
Промінцями посвіти
Нам дорогу покажи.
Вих.: Але воно чомусь не з´являється , давайте підемо його покличемо. А ось і воно. Діти, подивіться, так сонечко ж спить, тому воно нас і не почуло. А заснуло воно, тому що загубило свої, що? (Промінці). А щоб його розбудити, нам потрібно їх знайти (Пісенька дзвіночка). Діти, послухайте чия це пісенька? (Це пісенька дзвіночка). Правильно – зараз ми підемо на його звук, цей звук, діти, допоможе нам знайти промінці.
(Діти йдуть до кошика з гімнастичними палицями жовтого кольору. Кожен бере по «промінцю»)
Вихователь питає кожну дитину: «Скільки у тебе промінців?» (Один). А у тебе, і т.д. Давайте тепер з вами повернемо промінці сонечку.
Діти прикладають гімнастичні палиці по колу.
Вих.: А тепер скільки стало промінців у сонечка? (Багато). Правильно, дітки, а скажіть мені будь ласка, якого кольору сонечко? (Жовтого). А якої форми? (Круглої). А скільки сонечок на небі? (Одне). Молодці, все про сонечка розповіли. Тепер подивіться, аоно прокинулося, потягнулося до нас, посміхнулося. Давайте і ми посміхнемося один одному і нашому сонечку.
Маша: Сонце виглянуло в мить
Стало видно все довкіл
І доріжки, і шляхи
Дім я свій змогла знайти.
1