Заняття з ЛЕГО-конструктором
(старша група, логіко-математичний розвиток)
Програмові завдання: продовжувати формувати уміння рахувати кількісною і порядковою лічбою; виконувати дії на додавання, знати про склад чисел від 3 до 6, закріпити навички дітей орієнтуватись в просторі, в часі, називаючи дні тижня; продовжувати вчити правильно називати геометричні фігури, знаходити спільні і відмінні ознаки; вміти виконувати завдання за словесними вказівками дорослого; розвивати логічне мислення, дрібну моторику рук, конструктивні здібності, увагу; формувати здатність до порівняння, аналізу, синтезу і класифікації; виховувати терплячість, посидючість, пізнавальний інтерес.
Матеріали та обладнання: круг із стрілкою, лотки з ЛЕГО-конструктором, пластини, технологічні картки, цифри, картки про склад чисел, музичний супровід.
Хід заняття
І. Вступна частина
1.Організаційний момент.
Вихователь. Доброго ранку, діти! Сьогодні до нашого садочку завітало багато гостей, давайте привітаємося з ними і разом побудуємо "башточку вітання".
Доброго ранку, сонце привітне! (показують жовту цеглинку)
Доброго ранку, небо блакитне! (показують голубу цеглинку і ставлять на попередню)
Доброго ранку, подих весни! (показують зелену цеглинку)
Доброго ранку, люди землі! (показують оранжеву цеглинку)
Доброго ранку, тобі і мені! (показують червону цеглинку)
Доброго ранку, всім нашим гостям! (руки перед собою; показують синю цеглинку)
(В процесі діти складають башточку з певним переліком кольорів).
2.Мотивація діяльності дітей.
Вихователь. Діти, подивіться, що це таке?
Діти. Башточка з цеглинок ЛЕГО.
Вихователь. Вона мені розповіла, що ви дуже любите гру з ЛЕГО.
А чому ви любите гру?
Діти. Можна побудувати машинку , будинок...
Вихователь. Наша башточка хоче побачити, що ви навчилися робити використовуючи конструктор ЛЕГО. Для цього потрібно повернутися у минулий час. Яким чином ми можемо туди повернутися?
Діти. За допомогою машини часу, пригадати...
Вихователь. Ось перед вами круг з цифрами і стрілочка, яка буде відправляти нашу башточку в минуле.
– Що спільного між башточкою і кругом часу? (різнокольорові)
– Скільки кольорів у башточки? (7)
– Скільки кольорів у машини часу? (7)
– А чого буває завжди 7? (кольорів веселки, днів тижня)
– Зараз нашу башточку відправимо у минуле наших днів і дні тижня допоможуть нам пригадати , які завдання в цей день ми виконували з вами за допомогою ЛЕГО. (діти крутять барабан і виконують те завдання, яке випало на барабані)
ІІ. Основна частина.
1.Яка це цифра? Який перший день тижня?
Понеділок підготував нам таке завдання: це загадку.
Загадка. Знає кожний карапуз додавання - це знак ... (плюс)
Вихователь. Викладіть з ЛЕГО знак "+". Для чого нам потрібен знак "+"?
(записати дію додавання)
Діти виконують завдання на картках, вираховуючи приклади за допомогою цеглинок.
2. Діти крутять барабан.
Вихователь. Яка це цифра? Який другий день тижня?
Вівторок підготував нам таке завдання: побудувати башточки за схемами.
(діти будують башточки на килимку)
Діти сідають на килимку, закривають очі і слухають музику.
Вихователь. Закрили очі і уявили, що пішов тихий, весняний дощик. Він падає на листочки дерев, на квіти, на травичку. Дощик теплий, спокійний. І нам легко і спокійно. Всі раді дощику. Співають і радіють пташечки. Дощик шумить, заспокоює. Ось дощик закінчився. Простягніть ваші руки назустрість сонечку, що вже виглядає з-за хмар.
3.Діти крутять барабан.
Вихователь. Яка це цифра? Який третій день тижня?
Середа підготувала нам тане завдання: це такі загадки(діти відгадують загадки).
– Я без сторін і без кутів, як звуся, відгадай.
І на малюнках дітлахів у сонечку впізнай.(Круг)
– Він давно знайомий мій, кожен кут у нім прямий
Всі чотири сторони однієї довжини.(Квадрат)
– Він не круг, і не квадрат, і не прямокутник.
Має тільки три кути, звуть його... (Трикутник)
– Діти, а як ми можемо назвати двома словами круг, квадрат, трикутник...?
Діти. Геометричні фігури.
Вихователь. А зараз пограємо гру "Веселі геометричні фігури"
– Побудуйте будь ласка квадрат.
– Скільки ви цеглинок використали, будуючи квадрат?
– Що потрібно зробити для того, щоб квадрат перетворити на прямокутник?
– Побудуйте трикутник.
– Перетворіть трикутник на ромб.
– Побудуйте круг.
(Його не можна побудувати, в нього немає кутів, сторін).
4. Діти крутять барабан.
Вихователь. Яка це цифра? Який четвертий день тижня?
Четвер підготував нам таке завдання: склад чисел 3-6, порівняння чисел.
Діти визначають склад чисел від 3 до 6.
Потім на карточках ставляють знаки "˃", "˂", "=".
5. Діти крутять барабан.
Яка це цифра? Який п’ятий день тижня?
П’ятниця підготувала нам таке завдання: фізкультхвилинка.
Діти виходять на килимок, беруть по дві цеглинки (в кожну руку). Вправи виконуються під музичний супровід.
1)(О.с.) Руку вгору підняли, будівництво почали.
2) Молоточки.(розставили ноги, руки на коліна)
Молоточками працюєм, ЛЕГО-місто побудуєм.
3)Кран вантажний (руки ззаді, сидячи, піднімають ноги)
Кран вантажний підняти зможе і роботі допоможе.
4)Будуємо стіни (діти сидячи на підлозі, руки в сторони).
А тепер зведемо стіни, завантажуйте цеглини.
5) (Лягли на живіт, одночасно піднімають руки і ноги).
Будуємо двері і віконце, зазирне в оселю сонце.
6)Будуємо дах (о.с.) (піднімаємо руки вгору)
А тепер будуємо дах, росте місто на очах.
7)Стелимо доріжки (о.с.)(крокують)
Постелимо стежки і доріжки, щоб раділи наші ніжки.
6. Діти крутять барабан.
Вихователь. Яка це цифра? Який шостий день тижня?
Субота підготувала нам таке завдання: дидактична гра "Встав пропущену цифру".
На дошці вихователь виставляє цифри. Діти по черзі виходять і вставляють пропущену цифру.
|
2 |
|
|
5 |
|
7 |
|
1 |
|
3 |
|
|
6 |
|
8 |
Вихователь. А зараз пограємо гру "Порахуй"
Вихователь називає дитині числа, а дитина рахує.
Наприклад: від 2 до 7, від 8 до 3, від 3 до 9, від 9 до 1.
7. Діти крутять барабан.
Вихователь. Яка це цифра? Який сьомий день тижня?
Неділя підготувала нам завдання: загадку
Де вона проходить - там травиця сходить,
Квіти розквітають, солов’ї співають. (Весна)
Дидактична гра "Зоровий диктант"
На пластині діти "малюють" картину про весну за допомогою ЛЕГО.
Вихователь. Посередині картини ставимо сонечко (жовтого кольору цеглинка).
– У правому верхньому куточку "намалюємо" білу хмаринку.(ставлять цеглинку білого кольору)
– У лівому нижньому куточку росте травичка (діти ставлять зелену цеглинку)
– У верхньому лівому куточку "намалюємо" синю хмаринку.
(ставлять синю цеглинку)
– У нижньому правому куточку "намалюємо" червону квіточку. (діти ставлять червону цеглинку)
Вихователь. Ось і "намалювали" картину про весну.
ІІІ. Підсумкова картина.
Вихователь. Подивіться на нашу машину часу. Всі дні ми пригадали, всі завдання виконали. Який у вас настрій?
Давайте з ЛЕГО "намалюємо" свій настрій (червоний - поганий настрій, зелений - гарний настрій). Вправа "Виклади квітку настрою" (діти беруть цеглинки і викладають квітку).
– А тепер станемо в коло, візьмемося за руки і пригадаємо, що ми з вами робили?
– З яким матеріалом ви працювали?
– Яка гра вам найбільше сподобалася?
– Я дуже задоволена вами. Дякую вам.
А тепер давайте скажемо гостям до побачення!
Вихователь
Прислуцького НВК"ЗОШ І-ІІІст. - ДНЗ"
Огородник Н.О