Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для дітей середнього дошкільного віку.
Тема: «В гостях у Білочки»
Програмовий зміст:
Навчальні завдання: ознайомити дітей з числом та цифрою 5шляхом утворення числа додаванням 1 до попереднього,вчити порівнювати множини,визначати кількісне відношення(більше,менше,порівну);вправляти в орієнтуванні в просторі(зліва, справа,вгорі,внизу,посередині).
Виховні завдання: виховувати уважність,активність на занятті.
Демонстраційний матеріал: білочка іграшка, фланелеграф, лисичка, горобець, синичка, зайчик, ведмедик (площинні); гілочка; 5 грибів, 5 горішків.
Роздавальний матеріал: цифри; площинні грибочки і горішки.
Хід заняття.
Вихователь. Діти, сьогодні нас запросили в гості. А хто запросив, ви дізнаєтесь , коли відгадаєте загадку:
червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
та великий має хвіст (Білочка).
- Правильно, ходімо в гості до білочки. Гляньте навколо , скільки грибів виросло. А білочка збирає грибочки, настромляє їх на сухі гілочки та сушить на зиму. Але порахувати їх не вміє. Допоможемо їй? Скільки грибочків на гілочці? (один).
-А ось білочка несе ще один, начепила його на гілочку та й побігла за іншим. Скільки грибів стало? (два).
- Що зробила білочка, щоб отримати число два?(До одного грибочка доклала ще один).
- Пробігав галявиною їжачок і подарував білочці ще одного великого гриба. Давайте порахуємо разом , скільки грибів стало у білочки. (1,2,3,4).
А тепер ви будете рахувати грибки для білочки. (Діти по черзі рахують гриби).
-А давайте і ми пригостимо білочку грибочком. І тепер у неї 5 грибів.
- Число п'ять позначається цифрою 5 . Ось як вона виглядає.
- Напишемо цифру 5 у повітрі. Білочка пропонує викласти цифру 5 з лісових горішків. (Діти виконують завдання).
Вихователь.
Білочка Мілочка - Добра господиня.
В неї є горішки,
Шишок повна скриня
Ось метнулась білочка,
Заховалась в скриньці,
Це вона готує
Нам усім гостинці.
Перший горішок: Д/гра «Чого буває тільки 4?»
Другий горішок: «Білочка виставляє гриби, а діти перелічують (умежах5) і знаходять відповідну цифру, що позначає цю кількість.
Третій горішок:Гра «Живі числа».
Діти одержують картки з горішками, на яких записані цифри від 1 до 5. Почувши команду «Горішки станьте по порядку», діти шикуються по порядку. Інші перевіряють правильність виконання завдання.
Четвертий горішок:Д/г «Час доби».
Дві команди мають викласти картинки з часами доби по порядку.
П'ятий горішок: фізхвилинка.
Лапки в боки, вгору вушка,
Скачуть білочки-подружки.
Раз. два,три,чотири, п'ять-
По гілках вони летять.
Кожен ранок на галяві
Спритно роблять вільні вправи.
Раз,два,три,чотири, п'ять-
Люблять білочки стрибать.
- Діти, білочка назбирала грибочків і горішків, і хоче визначити ,чого більше. Допоможемо їй. Викладіть на верхній смужці 2 грибочки, а на нижній горішків на 1 більше. Скільки горішків ви виклали?(три).
- Чого у білочки більше – грибочків чи горішків? На скільки горішків більше? (на один)
- Що треба зробити, щоб грибочків і горішків було порівну? (Додати ще один грибочок)
- Скільки тепер грибочків? (три). А горішків? (три).
- То чого тепер більше – грибочків чи горішків? (їх стало порівну).
- А що ще можна зробити, щоб горішків і грибочків було порівну? (забрати один горішок).
- То скільки грибочків стало? А горішків? (теж два). їх стало порівну. Вихователь.
Білка ще й торгує трішки.
Продає свої горішки:
Лисичці-сестричці,
Горобцю. синичці,
Ведмедику волохатому
Та зайчику вухатому.
Діти, білочка дуже рада, що ви приходили до неї в гості. З яким числом та цифрою ви тут познайомились? Білочка бажає вам ,щоб ми завжди були друзями природи, часто бували в полі. в лісі, біля річки.