Конспект заняття з логіко-математичного розвитку "Подорож колобка"

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття з логіко - математичного розвитку для дітей середньої групи "Подорож колобка". Розробила вихователь КЗДО (ясла - садок) № 257 КМР Токар Тетяна Миколаївна
Перегляд файлу

     

               КЗДО (ясла-садок)№ 257 КМР

 

 

 

 

 

 

 

                   Конспект заняття

  з логіко – математичної діяльності

     для дітей середньої групи

 на тему:

        «Подорож Колобка»

 

 

              

 

 

 

                       Підготувала:

      вихователь гр.№4 КДНЗ 257

                         Токар Т.М.


 

 

                                            

                                          

 

 

 

                         

 

«Подорож Колобка»

 

Мета: Вчити дітей розпізнавати геометричні фігури (об’ємні та плосконі), знаходити  подібне та відмінне в цих фігурах, вміти порівнювати предмети за довжиною. Продовжувати вчити рахувати  в межах 5кількісноюта порядковою лічбою. Формувати вміння орієнтуватися в просторі, використовуючи слова «перед», «за», «між». Уточнити знання дітей про частини доби. Розвивати логічне мислення, зорову пам'ять, увагу, зосередженість, дрібну моторику пальців. Виховувати уважність, активність на занятті, організованість, інтерес до математики.

 

Матеріал: демонстраційний: лялькові герої (дід, баба, колобок, 5 зайців, ведмідь, вовк, лисиця;тісто, конверти з завданнями, набір цифр 1-5,  5 ялинок, картки з зображенням різної кількості предметів, куля, куб, квадрат, круг;картина з казки «Ріпка»; червоний круг, білий трикутник, синій квадрат, чорний прямокутник. Роздавальний: смужки (широка коротка, довга вузька, довга широка); набір геометричних фігур (великий квадрат, трикутник, прямокутник, маленький квадрат), набір цифр 1-5, по 5 суниць, таблиці розкреслені на 9 клітин (3х3), по 3 морквини, по 3 грибочка, по 3 яблука.

 

Підготовка вихователя:склала конспект заняття, підготувала весь необхідний матеріал до заняття, опрацювала програму «Дитина в дошкільні роки», облаштувала кімнату для проведення заняття.

 

Підготовка дітей: вивчили та закріпили знання про геометричні фігури, поняття «широка коротка»,  «довга вузька», «довга широка», вивчили рахунок в межах 5, розучили фізкультхвилинку, вміння орієнтуватися в просторі, використовуючи слова «перед», «за», «між», закріпили  знання дітей про частини доби.

 

                                                   Хід заняття:

Вихователь:

  • Сьогодні я вам розкажу казку про Колобка. Але це не така казка, яку ви всі знаєте. Це казка на новий лад.
  • Ви мені будете допомагати? Тоді слухайте.

 

  • Жили були дід та баба. Ось просить дід бабу: «Спечи мені, стара, колобок». Баба замісила тісто і замислилась: «Якої ж форми мені краще зробити колобок?» Розділила тісто на декілька частин.

 

  • На скільки частин розділила баба тісто? ( на 3).
  • Як ви здогадались, що на 3 частини? (порахували)
  • Із однієї частини зробила баба ось такий колобок (показую трикутник із тіста).

Дід побачив колобок і говорить бабі : «Ти що , стара, хіба ж бувають такі колобки?» і зробив дід ось такого колобка (показую квадрат із тіста)

 

  • Якої форми колобок виліпив дід? (квадратної)

 

 

Баба розсердилась на діда і говорить: «Скільки живу, не бачила таких колобків»  і почали вони сперечатись.

  • Діти, а щоб дід з бабою не пересварились, давайте допоможемо їм. Як ви думаєте, якої форми повинен бути колобок? Чому він не може бути ні трикутної форми, ні квадратної? (відповіді дітей).

Уявіть собі, що у вас в руках тісто і попробуйте зліпити колобка. (діти імітують ліплення колобка), а вихователь ліпить  з тіста великий колобок. Ось подивіться, який колобок у нас вийшов.

Помирились дід з бабою. Положили колобок на вікно, а самі пішли пити чай. Надоїло колобку лежати на вікні, він і покотився по доріжці в ліс. І зустрів він по дорозі родину зайців – тато, мама і 3 маленьких зайченят, але вони були сумними.

  • Зі скількох зайців складається родина? (з п’яти)
  • Скільки було дорослих зайців? (два)
  • Скільки було дітей? (три)
  • Скільки всього зайців? (п’ять)

 

Колобок:

  • Чому друзі ви такі сумні? Може я вам з дітками допоможу?

 

Вихователь:

Жили вони дружно, хату мали стареньку,

Але теплу і маленьку

Та сильний вітер хату їхню зруйнував,

А в зайців нема житла.

Просять вас порадить, діти,

Що ж їм всім тепер робити? (побудувати нову хату)

 

  • з чого ж можна побудувати хату? (з каміння, дерева, цегли)

 

Зажурилися зайці, як галявину знайти

І на ній побудувати теплу і велику хату.

 

Гра «Доріжка до галявини»

  • діти, давайте допоможемо зайцям і викладемо їм доріжку до галявини. Будьте уважні, я буду говорити, яку брати смужку і як її класти.
  • Спочатку йшла широка, але коротка доріжка. Вгору від неї піднімалась довга вузенька стежка. А далі вліво вела довга широка дорога. Дійшли зайці до галявини і завмерли, так вона їм сподобалась. Зайці просять у вас поради з чого краще будувати хату?
  • Можливо з дерева. У лісі дерев багато. Якою буде хатина з дерева? (міцною, теплою, затишною). Да, в лісі дерев багато, але вони дуже потрібні людям, птахам, звірям. Не слід рубати дерева, адже можна збудувати хатину з каміння.

 

Гра «Побудуємо будинок для зайчиків» ( з геометричних фігур)

 

  • Діти, давайте допоможемо це зайчикам зробити, адже самі вони не впораються. (вихователь пропонує дітям розглянути  «каміння»- геометричні фігури, які лежать перед ними на столах.
  • На яку геометричну фігуру схожий найбільший камінь? (квадрат)
  • Що з нього можна побудувати? (стіни)
  • На яку фігуру схожий дах? (трикутник)
  • Чого ще не вистачає?(дверей). З чого ми їх зробимо? (прямокутник)
  • Який у на ще залишився камінь? (квадрат маленький)
  • Що можна з нього побудувати? (вікно)
  • Якого кольору дах, двері,вікна?
  • Для чого зайчикам потрібно вікно в будинку? (щоб було світло)

 

Покотився Колобок далі, а назустріч йому ведмідь. Побачив колобка, зрадів, і каже : «Колобок, колобок, я тебе з’їм!»

А Колобок йому: « З*їси, коли виконаєш завдання». Дає конверт із завданнями.

 

Гра «Порахуй»

  • Ведмедик, а ти вмієш рахувати до 5?
  • Так, звичайно. (ведмедик рахує, але неправильно – 1,4, 3, 5,2.)
  • Діти, правильно ведмедик порахував? Давайте йому допоможемо порахувати. (діти рахують  ялинки від 1 до 5 ).
  • А тепер давайте викладемо цифри від 1 до 5 (діти викладають у себе на столах цифри від 1 до 5).

(а одна дитина працює біля дошки)

 

Гра «Пригостимо ведмедика суницями»

Вихователь роздає дітям по одній картці з зображенням будь якого

числа (1-5). На тарілочках у дітей лежать по 5 суниць. Вихователь підходить з кошиком до кожної дитини, у кошик треба покласти таку кількість суниць, як у вас написано на картці. Перш ніж покласти суниці у кошик дитина повинна порахувати і сказати скільки всього суниць кладе у кошик.

 

Гра «Запам’ятай» (зорова пам'ять)

Вихователь кілька секунд демонструє картку на якій зображено певну кількість предметів. Діти мають відповісти скільки предметів було зображено на картинці.

 

Фізкультхвилинка

Вже стомилися ми трішки,

Вийдем разом на доріжку,

Наші ручки: 1,2,3 (плещуть у долоні)

Наші ніжки: 1,2,3 (тупають ногами)

Ось голівонька втомилась,

Вліво, вправо нахилилась,

Будем пальчики стискати,

Будем знову працювати.

 

 

 

 

Покотився Колобок далі, а назустріч йому вовк. Побачив колобка, зрадів, і каже : «Колобок, колобок, я тебе з’їм!»

А Колобок йому: « З*їси, коли виконаєш завдання». Дає конверт із завданнями.

- Діти, ви готові виконати завдання разом з вовком?

 

Гра « Знайди предмет, схожий на круг, квадрат, прямокутник»

  • Діти, уважно подивіться навколо себе, у груповій кімнаті, і назвіть предмети, схожі на круг, квадрат, прямокутник.

 

     Гра «Впізнай за описом»

- Знайдіть серед іграшок геометричну фігуру, схожу на м’яч. Що це за

  геометрична фігура? (куля)

- Як ви гадаєте, куля об’ємна фігура чи плоска?

- Давайте проведемо дослід – спробуємо м’яч притиснути до підлоги, отже ця 

  фігура об’ємна.

- серед іграшок заховалась  ще одна геометрична фігура. Вона теж об’ємна. 

  Але в неї є кути, складається вона з квадратів. Що це за фігура? (куб). 

  Покажіть мені кути. Порівняйте куб ось з цим квадратом.

                   -  чим вони відрізняються? Чи є в них спільні ознаки?

 - Давайте проведемо дослід і визначимо куб – об’ємна фігура чи плоска? А 

   квадрат? (плоский).

 

Колобок:

  • Молодці діти, ви впорались із завданням разом з вовком. А тепер вовче, іди своєю дорогою далі, а я покотився далі.

 

Покотився Колобок далі, а назустріч йому лисичка. Побачила колобка, зраділа, і каже : «Колобок, колобок, я тебе з’їм!»

А Колобок їй: « З*їси, коли виконаєш завдання». Дає конверт із завданнями. Дістає з конверта аркуші паперу, розкреслені на клітини.

 

Завдання – гра  «Частування для звірят» (орієнтування в просторі)

На тарілочках у дітей лежать морквини, гриби, ягоди.

  • У кожного з вас є аркуш паперу, розкреслений на клітини. Є морквини, грибочки, ягоди. Зараз будемо розкладати частування по клітинах.
  • Покажіть перший зверху ряд.
  • Покажіть другий ряд.
  • Покажіть третій ряд, нижній.
  • Скільки клітинок у першому, другому, третьому рядку?
  • Поставте пальчик у першу клітину, у другу, у третю.

 

Гра «Знайди своє місце»

Вихователь викликає трьох дітей і пропонує виконати завдання з використанням слів перед, за між. Потім вихователь показує картинку з казки «Ріпка» і діти повинні відповісти хто де стоїть.

 

 

 

Гра «Станьте по порядку»

Кожна частина доби – геометрична фігура: червоний круг – ранок, білий трикутник – день, синій квадрат – вечір, чорний прямокутник – ніч.

Діти повинні стати по порядку.

 

  • Молодці діти, ви впорались добре з завданням. А оскільки наша казка на новий лад, то в нашій казці лисичка колобка не з’їсть. І взагалі усі наші звірі - герої казки добрі, дружать одне з одним, живуть у злагоді.
  • А колобок – наш головний герой нашої зустрічі, дарує усім вам за вашу старанну роботу і всім героям казки грибочки і запрошує на чай в гості до бабусі і дідуся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Селіванова Наталія Вікторівна
    Сподобалося ! Цікаво було читати і, безперечно, дітям цікаво буде на занятті.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 серпня 2022
Переглядів
4145
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку