КЗДО (ясла-садок)№ 257 КМР
Конспект заняття
з логіко – математичної діяльності
для дітей середньої групи
на тему:
«Подорож Колобка»
Підготувала:
вихователь гр.№4 КДНЗ 257
Токар Т.М.
«Подорож Колобка»
Мета: Вчити дітей розпізнавати геометричні фігури (об’ємні та плосконі), знаходити подібне та відмінне в цих фігурах, вміти порівнювати предмети за довжиною. Продовжувати вчити рахувати в межах 5кількісноюта порядковою лічбою. Формувати вміння орієнтуватися в просторі, використовуючи слова «перед», «за», «між». Уточнити знання дітей про частини доби. Розвивати логічне мислення, зорову пам'ять, увагу, зосередженість, дрібну моторику пальців. Виховувати уважність, активність на занятті, організованість, інтерес до математики.
Матеріал: демонстраційний: лялькові герої (дід, баба, колобок, 5 зайців, ведмідь, вовк, лисиця;тісто, конверти з завданнями, набір цифр 1-5, 5 ялинок, картки з зображенням різної кількості предметів, куля, куб, квадрат, круг;картина з казки «Ріпка»; червоний круг, білий трикутник, синій квадрат, чорний прямокутник. Роздавальний: смужки (широка коротка, довга вузька, довга широка); набір геометричних фігур (великий квадрат, трикутник, прямокутник, маленький квадрат), набір цифр 1-5, по 5 суниць, таблиці розкреслені на 9 клітин (3х3), по 3 морквини, по 3 грибочка, по 3 яблука.
Підготовка вихователя:склала конспект заняття, підготувала весь необхідний матеріал до заняття, опрацювала програму «Дитина в дошкільні роки», облаштувала кімнату для проведення заняття.
Підготовка дітей: вивчили та закріпили знання про геометричні фігури, поняття «широка коротка», «довга вузька», «довга широка», вивчили рахунок в межах 5, розучили фізкультхвилинку, вміння орієнтуватися в просторі, використовуючи слова «перед», «за», «між», закріпили знання дітей про частини доби.
Хід заняття:
Вихователь:
Дід побачив колобок і говорить бабі : «Ти що , стара, хіба ж бувають такі колобки?» і зробив дід ось такого колобка (показую квадрат із тіста)
Баба розсердилась на діда і говорить: «Скільки живу, не бачила таких колобків» і почали вони сперечатись.
Уявіть собі, що у вас в руках тісто і попробуйте зліпити колобка. (діти імітують ліплення колобка), а вихователь ліпить з тіста великий колобок. Ось подивіться, який колобок у нас вийшов.
Помирились дід з бабою. Положили колобок на вікно, а самі пішли пити чай. Надоїло колобку лежати на вікні, він і покотився по доріжці в ліс. І зустрів він по дорозі родину зайців – тато, мама і 3 маленьких зайченят, але вони були сумними.
Колобок:
Вихователь:
Жили вони дружно, хату мали стареньку,
Але теплу і маленьку
Та сильний вітер хату їхню зруйнував,
А в зайців нема житла.
Просять вас порадить, діти,
Що ж їм всім тепер робити? (побудувати нову хату)
Зажурилися зайці, як галявину знайти
І на ній побудувати теплу і велику хату.
Гра «Доріжка до галявини»
Гра «Побудуємо будинок для зайчиків» ( з геометричних фігур)
Покотився Колобок далі, а назустріч йому ведмідь. Побачив колобка, зрадів, і каже : «Колобок, колобок, я тебе з’їм!»
А Колобок йому: « З*їси, коли виконаєш завдання». Дає конверт із завданнями.
Гра «Порахуй»
(а одна дитина працює біля дошки)
Гра «Пригостимо ведмедика суницями»
Вихователь роздає дітям по одній картці з зображенням будь якого
числа (1-5). На тарілочках у дітей лежать по 5 суниць. Вихователь підходить з кошиком до кожної дитини, у кошик треба покласти таку кількість суниць, як у вас написано на картці. Перш ніж покласти суниці у кошик дитина повинна порахувати і сказати скільки всього суниць кладе у кошик.
Гра «Запам’ятай» (зорова пам'ять)
Вихователь кілька секунд демонструє картку на якій зображено певну кількість предметів. Діти мають відповісти скільки предметів було зображено на картинці.
Фізкультхвилинка
Вже стомилися ми трішки,
Вийдем разом на доріжку,
Наші ручки: 1,2,3 (плещуть у долоні)
Наші ніжки: 1,2,3 (тупають ногами)
Ось голівонька втомилась,
Вліво, вправо нахилилась,
Будем пальчики стискати,
Будем знову працювати.
Покотився Колобок далі, а назустріч йому вовк. Побачив колобка, зрадів, і каже : «Колобок, колобок, я тебе з’їм!»
А Колобок йому: « З*їси, коли виконаєш завдання». Дає конверт із завданнями.
- Діти, ви готові виконати завдання разом з вовком?
Гра « Знайди предмет, схожий на круг, квадрат, прямокутник»
Гра «Впізнай за описом»
- Знайдіть серед іграшок геометричну фігуру, схожу на м’яч. Що це за
геометрична фігура? (куля)
- Як ви гадаєте, куля об’ємна фігура чи плоска?
- Давайте проведемо дослід – спробуємо м’яч притиснути до підлоги, отже ця
фігура об’ємна.
- серед іграшок заховалась ще одна геометрична фігура. Вона теж об’ємна.
Але в неї є кути, складається вона з квадратів. Що це за фігура? (куб).
Покажіть мені кути. Порівняйте куб ось з цим квадратом.
- чим вони відрізняються? Чи є в них спільні ознаки?
- Давайте проведемо дослід і визначимо куб – об’ємна фігура чи плоска? А
квадрат? (плоский).
Колобок:
Покотився Колобок далі, а назустріч йому лисичка. Побачила колобка, зраділа, і каже : «Колобок, колобок, я тебе з’їм!»
А Колобок їй: « З*їси, коли виконаєш завдання». Дає конверт із завданнями. Дістає з конверта аркуші паперу, розкреслені на клітини.
Завдання – гра «Частування для звірят» (орієнтування в просторі)
На тарілочках у дітей лежать морквини, гриби, ягоди.
Гра «Знайди своє місце»
Вихователь викликає трьох дітей і пропонує виконати завдання з використанням слів перед, за між. Потім вихователь показує картинку з казки «Ріпка» і діти повинні відповісти хто де стоїть.
Гра «Станьте по порядку»
Кожна частина доби – геометрична фігура: червоний круг – ранок, білий трикутник – день, синій квадрат – вечір, чорний прямокутник – ніч.
Діти повинні стати по порядку.