Конспект заняття з малювання
за методикою Л.М. Шульги у другій молодшій групі
Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей уявляти та композиційно правильно розміщувати зображення на папері. Закріплювати вміння дітей малювати різними техніками, використовуючи для цього пензлі, зім’ятий папір та натуральне листя.
Викликати у дітей радісний настрій. Виховувати любов до природи, поетичне і художнє бачення її, інтерес до творів мистецтва, художній смак.
Матеріал: набір картин (портрет і натюрмортів) відомих художників; грамзапис симфонії Р.Щедріна; зразок натюрморта для кожної дитини, виконаний у техніці комп’ютерної графіки; пензлі №2 і №5, гуаш червоного, жовтого, зеленого кольору, розведена до потрібної консистенції; м’який папір; натуральні листочки на дощечках-підставках; склянки-невиливайки з водою; серветки; насіння чорнобривців.
Хід заняття
Вступна частина.
(На дошці вісить картина із папки «Професії» «Художник»)
-
Діти, зверніть увагу, хто тут зображений? (художник)
-
Хто такий художник? Чим він займається?
-
Коли художник створює багато картин він відкриває галерею, де зібрана виставка робіт художника. Ось в таку галерею ми сьогодні з вами потрапимо.
Основна частина.
Екскурсія в картинну галерею.
-
Аналітико – синтетична вправа «Портрет чи натюрморт»
-
Завдання:1 Визначити, що спільне у цих натюрмортів.
-
Хто малює картини?
-
Комп’ютерна графіка. Натюрморт.
-
Завдання дітям. Треба «оживити» чорно-білий комп’ютерний натюрморт спогадом про літо.
-
Психогімнастика (Діти закривають очі. Звучить симфонія Щедріна)
-
Уявіть собі: літечко, ми з вами гуляємо на майданчику, на клумбах квітнуть квіти. Вони пишні, жовто- червоно-помаранчеві, дуже гарні, веселі. Над ними кружляють метелики.
-
Вправа на сенсорику.
Потріть пальчиками насіння квітів, понюхайте його. Як приємно вони пахнуть. Вони пахнуть літечком.
-
Ці квіти є символом України, їх дуже люблять українці, навіть пишуть і співають про них пісні.
(Співають пісню П.Майброди «Чорнобривці»)
Чорнобривців насіяла мати
У моїм світанковім краю
Та й навчила веснянку співати
Про надію квітучу мою.
Як на ті чорнобривці погляну,
Бачу матір стареньку,
Бачу руки твої, моя мамо
Твою ласку я чую, рідненька.
-
То які квіти ми будемо малювати? (Чорнобривці)
-
Розгляд та аналіз зразка.
-
Показ та пояснення послідовності і техніки виконання роботи.
-
На верхньому кінці промальованого олівцем стебла роблю відбиток зім’ятим папером, зануреним у червону та жовту (не перемішану) фарби.
-
Широким пензликом малюю чашечку внизу квітки (спосіб примокування)
-
Кінчиком тоненького пензлика промальовую стебло.
-
Густо зафарбовую зеленою фарбою поверхню листочка (натурального) і роблю відбиток на стеблі.
-
Розгляд обладнання, гімнастика для пальчиків і визначення кольорів фарби.
Вправи з пензликом.
-
Пензлики вітаються з фарбою: широкий та жорсткий пензлик з зеленою, тоненький пензлик із жовтою та червоною.
-
Танцює.
-
Вправа «котикові лапки».
-
Вправа із зім’ятим папером.
-
Самостійна робота дітей.
Слідкую за роботою. При потребі надаю індивідуальну допомогу.
Підсумок.
-
Народження оранжевої фарби. Де вона взялася?
Вправа на змішування червоної і оранжевої фарби.
-
На якій стіні ми розмістимо ваші тепер уже веселі, красиві, яскраві картинки.