Заняття з розвитку мови та ознайомлення з природою для дітей середньої групи
Мета: Створити умови для виникнення піднесеного настрою, позитивних емоцій.
Звукова культура мовлення: передавати інтонацією власний настрій та запитання. Чітко та весело промовляти та проспівувати слова у скоромовці та фізкульт-хвилинці.
Граматика: підбирати слова протилежні за значенням
Довгі – короткі,
Білі – чорні,
Великі – малі,
День – ніч.
Утворювання дієслів від звуконаслідувань
Словник: ввести в активний словник дітей слова: жує-муркоче.
Зв’язне мовлення: складувати міні-розповідь за допоміжним ланцюжком, та розмірковувати в голос.
Розвивати навички орієнтації в просторі та вміння систематизувати і виділяти предмети за певною ознакою.
Закріпити знання дітей про свійських та диких тварин, птахів.
Виховувати турботливе ставлення до тварин.
Матеріал: іграшка Сорока-білобока, картинки із зображенням гави, солов’я, горобця, собаки, кота, свині, корови, зозулі, голуба. Для демонстраційного показу. Картинки з недомальованими зображеннями тварин та птахів. Схеми для складання міні-розповіді. Файлики із картинками для індивідуальних завдань. Стенд-схема до вірша А. Бортняк «Мамин помічник».
Хід заняття
Вступна частина
Основна частина
Сорока-ворона на дубі сиділа.
Звірів лічила, співати хотіла.
Кар-кар-кар!
Підкажіть мені будь-ласка, о-хо-хо
А яка домашня птиця промовляє ко-ко-ко?
Хто на лузі «ме-е-е» гукає?
Хто так сонце зустрічає «Ку-ку-рік! Ку-ку-рі-ку!»
Хто «жу-жу» в квітках співа?
Хто кричить «Гу-гу» в лісі?
Хто скрекоче «Кав-ква-ква»?
Гра «Хто так може? Що він робить?»
Це ґава, вона каже «кар-кар» що вона робить? (Каркає)
Це соловей, він каже «тьох-тьох». Що він робить? (Тьохкає)
Це горобець…
Це собака…
Це кіт…
Це свиня…
Це корова…
Це голуб…
Гра «Домалюю» (уявно)
(у дітей лежать картинки з недомальованими птахами тваринами)
Я думаю, що це… .
Але у неї немає … .
Я домалюю їй… .
Гра «Склади міні-розповідь». Парами за схемою.
Гра «Я починаю, а ти продовжуй.»
У дятла дзьоб великий, а в горобця…
У гусака крила білі, а у сови…
У журавля ноги довгі, а в ластівки…
Сова спить у день, а шпак…
Фізкульт-хвилинка.
На полині під сосною,
гарно-весело зимою
Дві сороки-білобокі,
Повпирали крила в боки.
Їм на скрипці зайчик грає,
В низ і в гору смик літає.
Гра «Можна і неможна»
Індивідуальні завдання.
Зразок: У файлику птахи і метелик. «Їх можна поставити в один ряд, бо всі вони літають. Але і неможна, бо морока, горобець і зозуля це птахи, а метелик – комаха».
Гра «Як Петрик нагодував домашніх тварин за віршем «Мамин помічник» А.Бортияк»
Виправити помилки хлопчика на стенді-схемі.
Мамин помічник
Тільки вийде мама з дому,-
Закачаю рукави.
Наношу коту рудому
Оберемками трави.
Чую - мукає корова,
Вже давно мене чека.
Я скажу: «Бувай здорова!» -
І наллю їй молока.
Кину курам у повітці
Кішку смачну – ось таку.
Ну а кроликам у клітці
Буде каша до смаку.
Дам собаці три морквини,
Всиплю проса для свині…
Тож скажіть, мої тварини
Будуть ситими чи ні?
Підсумкова частина
Сорока-білобока дякує дітям за активну участь на занятті і прощається з ними.
Вихователь запитує дітей: «Що їм найбільше сподобалось на занятті?»