Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Заняття з розвитку мови та ознайомлення з природою "Завдання від Сороки-білобоки"

Про матеріал
Створити умови для виникнення піднесеного настрою, позитивних емоцій. Звукова культура мовлення: передавати інтонацією власний настрій та запитання. Чітко та весело промовляти та проспівувати слова у скоромовці та фізкульт-хвилинці. Граматика: підбирати слова протилежні за значенням Довгі – короткі, Білі – чорні, Великі – малі, День – ніч. Утворювання дієслів від звуконаслідувань Словник: ввести в активний словник дітей слова: жує-муркоче. Зв’язне мовлення: складувати міні-розповідь за допоміжним ланцюжком, та розмірковувати в голос. Розвивати навички орієнтації в просторі та вміння систематизувати і виділяти предмети за певною ознакою. Закріпити знання дітей про свійських та диких тварин, птахів. Виховувати турботливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Заняття з розвитку мови та ознайомлення з природою для дітей середньої групи

 

Мета: Створити умови для виникнення піднесеного настрою, позитивних емоцій.

Звукова культура мовлення: передавати інтонацією власний настрій та запитання. Чітко та весело промовляти та проспівувати слова у скоромовці та фізкульт-хвилинці.

Граматика: підбирати слова протилежні за значенням

Довгі – короткі,

Білі – чорні,

Великі – малі,

День – ніч.

Утворювання дієслів від звуконаслідувань

Словник: ввести в активний словник дітей слова: жує-муркоче.

Зв’язне мовлення: складувати міні-розповідь за допоміжним ланцюжком, та розмірковувати в голос.

 

Розвивати навички орієнтації в просторі та вміння систематизувати і виділяти предмети за певною ознакою.

Закріпити знання дітей про свійських та диких тварин, птахів.

Виховувати турботливе ставлення до тварин.

 

Матеріал: іграшка Сорока-білобока, картинки із зображенням гави, солов’я, горобця, собаки, кота, свині, корови, зозулі, голуба. Для демонстраційного показу. Картинки з недомальованими зображеннями тварин та птахів. Схеми для складання міні-розповіді. Файлики із картинками для індивідуальних завдань. Стенд-схема до вірша А. Бортняк «Мамин помічник».

 

Хід заняття

Вступна частина

  • До нас прилетіла хто? (показую іграшку) Сорока-білобока. І сіла вона де? (показує) на столі. Під столом. Зліва від столу. Справа від столу. За столом. Тоді полетіла де? Над столом. І сіла де? На стільчику.

Основна частина

  • Принесла вона нам скоромовку, слухайте:

 

Сорока-ворона на дубі сиділа.

Звірів лічила, співати хотіла.

Кар-кар-кар!

  • Давайте її чітко проговоримо.
  • Тепер пошепки.
  • Дуже голосно.
  • Дуже швидко.

 

  • Ми будемо гратися сьогодні. Всі наші ігри будуть про домашніх і диких тварин.

Підкажіть мені будь-ласка, о-хо-хо

А яка домашня птиця промовляє ко-ко-ко?

Хто на лузі «ме-е-е» гукає?

Хто так сонце зустрічає «Ку-ку-рік! Ку-ку-рі-ку!»

Хто «жу-жу» в квітках співа?

Хто кричить «Гу-гу» в лісі?

Хто скрекоче «Кав-ква-ква»?

 

 

Гра «Хто так може? Що він робить?»

Це ґава, вона каже «кар-кар» що вона робить? (Каркає)

Це соловей, він каже «тьох-тьох». Що він робить? (Тьохкає)

Це горобець…

Це собака…

Це кіт…

Це свиня…

Це корова…

Це голуб…

 

Гра «Домалюю» (уявно)

(у дітей лежать картинки з недомальованими птахами тваринами)

Я думаю, що це… .

Але у неї немає … .

Я домалюю їй… .

 

Гра «Склади міні-розповідь». Парами за схемою.

 

 

Гра «Я починаю, а ти продовжуй.»

У дятла дзьоб великий, а в горобця…

У гусака крила білі, а у сови…

У журавля ноги довгі, а в ластівки…

Сова спить у день, а шпак…

 

 

Фізкульт-хвилинка.

На полині під сосною,

гарно-весело зимою

Дві сороки-білобокі,

Повпирали крила в боки.

Їм на скрипці зайчик грає,

В низ і в гору смик літає.

 

Гра «Можна і неможна»

 

Індивідуальні завдання.

Зразок: У файлику птахи і метелик. «Їх можна поставити в один ряд, бо всі вони літають. Але і неможна, бо морока, горобець і зозуля це птахи, а метелик – комаха».

 

Гра «Як Петрик нагодував домашніх тварин за віршем «Мамин помічник» А.Бортияк»

Виправити помилки хлопчика на стенді-схемі.

Мамин помічник

 

Тільки вийде мама з дому,-

Закачаю рукави.

Наношу коту рудому

Оберемками трави.

 

Чую - мукає корова,

Вже давно мене чека.

Я скажу: «Бувай здорова!» -

І наллю їй молока.

 

Кину курам у повітці

Кішку смачну – ось таку.

Ну а кроликам у клітці

Буде каша до смаку.

 

Дам собаці три морквини,

Всиплю проса для свині…

Тож скажіть, мої тварини

Будуть ситими чи ні?

 

Підсумкова частина

Сорока-білобока дякує дітям за активну участь на занятті і прощається з ними.

Вихователь запитує дітей: «Що їм найбільше сподобалось на занятті?»

 

 

docx
Додано
22 червня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку