Малювання
Тема: «Хустинка для бабусі»
Програмовий зміст: вчити дітей створювати візерунок на квадраті, заповнюючи кути та середину, використовувати прийоми примокування, малювати кінчиком пензлика; розвивати чуття симетрії, композиції; викликати бажання створити хустинку для бабусі; виховувати почуття любові та поваги до старших членів сім΄ї .
Матеріал: пензлик, фарби гуаш, аркуш тонованого паперу квадратної форми.
Хід заняття
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки,
Кивають голівки і сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаємо, вам ми! Бажаю, вам я!
Читання вірша М. Пономаренко «Бабусі»
Я свою бабусю ніжно так люблю
І для неї, рідної, геть усе зроблю.
Піділлю вазони, підмету підлогу,
Я прийду до неї завжди на допомогу!
Вихователь. Погляньте, любі діти, навкруги. Природа повстає у всій красі. Це весна. Довкілля починається з добра і краси. Природа була завжди для людини великим добротворцем. Тому ми сьогодні поговоримо про те, що є біля нас завжди і в горі і в радості — квіти. Де ми можемо бачити квіти. (У лісі, на клумбах, на вулицях, на лузі, в кімнаті у вазончиках.) Правильно, це живі квіти. А де ще можна побачити квіти? (На картинах, вишиті на рушниках, скатертинах, розмальованому посуді, стінах хат. Квіти бувають на тканинах.)
Вихователь. От зараз я вам розповім про квітчасту хусточку. Хустка з давніх-давен була основним та улюбленим головним убором усіх українських жінок. Хустки робили з дуже тонкого полотна і вишивали різнокольоровими нитками. Були хустки завжди білого кольору. Це привертало увагу чужоземців, які мандрували Україною. Адже хустки були білими дуже-дуже давно, а пізніше вони стали барвистими. Коли почали вишивати хустки кольоровими нитками, то найчастіше використовували червоні, сині, зелені, жовті та рожеві кольори. Зрідка використовували чорний колір але тільки разом із червоним. Орнамент або візерунок був колись переважно геометричним. А потім для хусток придумали орнамент із рослин, квітів з листям: троянди, мальви, барвінок. Були зображені і птахи: півень, зозуля, голуб. (Демонстрація хусток із різними квітами.)
— Орнамент на хустках розміщувався по чотирьох кутках і посередині. Як і колись, так і тепер розміщують по кутках великі фігури, а посередині — дрібненькі. Хустки оберігали, захищали людину від усього лихого, вчили добра, милосердя. Тому хустки були оберегами.
Дидактична гра « Хто краще одягне хустину»
(Дівчатка підходять до скрині, дістають хустки, пов’язують на голови. Хлопчики визначають, хто найкраще справився із завданням).
Фізкультхвилинка
Швидко встаньте, посміхніться,
Вище, вище підтягніться.
Ну-ка, розпряміть плечі,
Підніміть, опустіть,
Вліво, вправо повернулись,
Рук колінами торкнулися.
Сіли, встали, сіли, встали
І на місці побігли.
Пальчикова вправа
Ось цей пальчик – мій дідусь,
Ось цей пальчик – бабця,
Ось цей пальчик – мій татусь,
Ось цей пальчик – мамця,
А цей пальчик – буду я,
Ось і вся моя сім΄я.
Розглядання зразка. Звернути увагу, як прикрашена хустинка (середина та куточки) квітами, на симетричне розташування візерунка.
Підсумок: Виставка та аналіз дитячих робіт. Запропонувати ввечері подарувати хустинки бабусям.