Конспект заняття з малювання (нетрадиційні техніки) "У вмілого руки не болять"

Про матеріал
Познайомити дошкільників з гончарством та керамікою як видом ремесла; розповісти про гончара, про його роботу; дослідити вислів «Гончара –глина годує»; дати поняття про різні види кераміки, про способи роботи з глиною,про гончарство взагалі й оздоблення виробів та їх різноманіття; вчити бачити красу в усьому, що виготовили вмілі руки майстрів. Вчити оздоблювати куманець нетрадиційними техніками. Матеріал: куманці, миски, глечики, глиняні іграшки та інші керамічні вироби; картинки гончара та гончарного круга; Д\г «Знайди пару»; фарби жовтого, зеленого та коричневого кольорів; шматочки паперу, ложки, виделки для малювання; серветки.
Перегляд файлу

«У вмілого руки не болять!»

   Мета: Познайомити дошкільників з гончарством та керамікою як видом ремесла; розповісти про гончара, про його роботу; дослідити вислів «Гончара –глина годує»; дати поняття про різні види кераміки, про способи роботи з глиною,про гончарство взагалі й оздоблення виробів та їх різноманіття; вчити бачити красу в усьому, що виготовили вмілі руки майстрів. Вчити оздоблювати куманець нетрадиційними техніками.

   Матеріал: куманці, миски, глечики, глиняні іграшки та інші керамічні вироби; картинки гончара та гончарного круга; Д\г  «Знайди пару»; фарби жовтого, зеленого та коричневого кольорів; шматочки паперу, ложки, виделки для малювання; серветки.

Хід заняття

І.Організаційний момент.

- Психогімнастика «Мій настрій» (Передаємо сердечко, говорячи свій настрій або компліменти один одному).

ІІ. Основна частина. Повідомлення теми заняття.

-Розповідання казки (сідаємо на колінка по краю килима)

   Я розповім вам казку про мудрих і добрих людей, про їх золоті серця та роботящі руки.

   Серед синіх Карпатських гір у злагоді і мирі жили добрі, працьовиті люди. Але тяжким було їх життя, бо були вони бідними. Навіть малі діти працювали від зорі до зорі. Вони пасли на квітучих полонинах овець.

Одного разу пастушки побачили глину, взяли її в руки і відчули, яка вона м’яка і слухняна, бо підкоряється їх маленьким пальчикам. Один із хлопчиків запропонував: « Нехай кожен, хто на що подивиться або загадає щось, те і виліпить». Взялися діти до роботи. Старались, а тому чудові речі вийшли у пастушків. Та найкращими виявилися свищики-жайворонки. Вони були наче живі та ще й голос подавали. (Демонструємо свищика).

Повернулися діти до села з чудовими подарунками. У селі дує усім сподобалися чудові глиняні вироби. Мабуть з того часу і почали люди виробляти з глини дивовині речі, які пізніше почали розписувати та розмальовувати спеціальними фарбами та прикрашати різноманітними візерунками.

- Давайте ми з вами відвідаємо наш маленький музей кераміки і розглянемо вироби з глини.

- Розглядаємо картинку гончара, гончарного круга, етапи замісу глини.

- Обговорення вислову «Гончара глина годує».

- Розглядаємо посуд Косівського розпису – бесіда.

- Розглядаємо посуд Опішняньського розпису – бесіда.

- Д\г «Знайди пару»

- Руханка «Я веселий чарівник»

«Я веселий чарівник

Перетворювати звик.

Були ви малятами,

А тепер: зайчата…, повітряні кульки…, їжачки…, горнятка…

-Ми з вами погралися , порухалися, а тепер пропоную обережно сісти за свої столики.

ІІІ. Практична діяльність.

-Сьогодні ми з вами будемо оздоблювати куманці, як справні майстри. Робити ми це будемо незвичайними способами! Погляньте на свої столики, що ви бачите? Так , у нас є фарби жовтого, зеленого та коричневих кольорів. Яким розписом ми будемо розписувати куманець? Молодці все вірно ми будемо розписувати Косівським розписом.

- Демонструємо зразок.

- Тонуємо шматочком паперу куманець у жовтий колір.

-Пальчикова гімнастика «Вітер»

Налетів з-за лісу вітер (махаємо руками у напрямку обличчя)

Та сердитий та рвучкий (Стиснули кулачки)

Покрутив в садку нам квіти (колові рухи кулачками)

Розгойдав усі гілки (поворушити пальчиками в повітрі)

У вікно, у двері грюкнув (плеснути в долоні)

Розстелив по хаті дим (руки вперед, поворушити пальчиками)

Впав на шлях і мчить на луки (Руки покласти долонями вниз, поворушити пальчиками)

Я – наввипередки з ним.

-Продовжуємо розпис куманця ложкою та виделкою.

-Домальовуємо шматочком паперу стіл на якому стоїть куманець.

ІV. Підсумок заняття.

-Діти, що ми сьогодні малювали?

-Чому говорять у народі «У вмілого руки не болять!».

-Після просушування малюнків організовуємо виставку робіт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Я розповім вам казку про мудрих і добрих людей, про їх золоті серця та роботящі руки.

   Серед синіх Карпатських гір у злагоді і мирі жили добрі, працьовиті люди. Але тяжким було їх життя, бо були вони бідними. Навіть малі діти працювали від зорі до зорі. Вони пасли на квітучих полонинах овець.

Одного разу пастушки побачили глину, взяли її в руки і відчули, яка вона м’яка і слухняна, бо підкоряється їх маленьким пальчикам. Один із хлопчиків запропонував: « Нехай кожен, хто на що подивиться або загадає щось, те і виліпить». Взялися діти до роботи. Старались, а тому чудові речі вийшли у пастушків. Та найкращими виявилися свищики-жайворонки. Вони були наче живі та ще й голос подавали. (Демонструємо свищика).

Повернулися діти до села з чудовими подарунками. У селі дує усім сподобалися чудові глиняні вироби. Мабуть з того часу і почали люди виробляти з глини дивовині речі, які пізніше почали розписувати та розмальовувати спеціальними фарбами та прикрашати різноманітними візерунками.

- Давайте ми з вами відвідаємо наш маленький музей кераміки і розглянемо вироби з глини.

- Розглядаємо картинку гончара, гончарного круга, етапи замісу глини.

- Обговорення вислову «Гончара глина годує».

- Розглядаємо посуд Косівського розпису – бесіда.

- Розглядаємо посуд Опішняньського розпису – бесіда.

 

Налетів з-за лісу вітер (махаємо руками у напрямку обличчя)

Та сердитий та рвучкий (Стиснули кулачки)

Покрутив в садку нам квіти (колові рухи кулачками)

Розгойдав усі гілки (поворушити пальчиками в повітрі)

У вікно, у двері грюкнув (плеснути в долоні)

Розстелив по хаті дим (руки вперед, поворушити пальчиками)

Впав на шлях і мчить на луки (Руки покласти долонями вниз, поворушити пальчиками)

Я – наввипередки з ним.

 

docx
Додано
14 січня 2022
Переглядів
524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку