Конспект заняття з малювання "Зимовий пейзаж" для старшого дошкільного віку

Про матеріал
Конспект заняття з малювання "Зимовий пейзаж" для старшого дошкільного віку
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 Конспект з малювання

«Зимoвий пейзаж»

старший вік

 

 

                                                                                                               

 

 

 

                                                                                                          Вихователь

Шеремета O.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий ріг

Мета: закріпити вміння  зображати в своїх малюнках природу, гармонічно розташовувати об’єкти на аркуші, вміло використовувати передній та задній план, змішувати фарбу, отримуючи необхідний відтінок; удосконалити вміння дітей використовувати різні техніки малювання: малювання по мокрому, олівцем, свічкою, штампування, набрискування, прикладанням, використовувати шаблони, зубну щітку; закріпити знання дітей про картину гелерею, жанри картин, зокрема пейзаж, українських художників-пейзажистів та їх картини; розвити мислення, пам’ять, мовлення. Виховати любов до природи, інтерес до зображувального мистецтва.

Матеріал: картини українських художників, скринька, лист, пензлі з різним ворсом (широким, плоским, №4), олівець, свічка, штампи, зубна щітка, підставки під пензлі, серветки, накладки, непроливайки, фарби акварель, гуаш, тарілки, палітри, фартухи художників.

Попередня робота: спостереження за природою, розглядання картин, знайомство з українськими художниками, читання художньої літератури, майстер класи, художня майстерня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

Вихователь: - Добрий день малята,

любі хлопчики й дівчата.

Гарний день сьогодні в нас.

Заняття почати час.

 

Добрий день, ми скажем Вам.

І Добридень всім гостям.

Ми готові вже повчитись

Потім гарно веселитись.

 

Вихователь: - Діти, а ви сьогодні перевіряли нашу почтову скриньку? (Ні) А давайте її перевіримо.

(Відчиняють скриньку – там лежить лист).

- Погляньте, лист. Давайте його прочитаємо.

“Любі діти. Прошу вас допомогти мені організувати виставку картин ““Зимові фантазії”..  Зима

- Ну, щo діти, дoпoмoжемo Зимі? (Так) А хто знає, що таке “картинна галерея”. Чекаю на вас та дарую вам квитки-запрошення”.

- Діти, хто знає, що таке “картинна галерея”. (Картинна галерея, або художня галерея – це будівля або місце для демонстрації картин.)

- А хто пише картини? (Картини пише художник).

- Так, молодці. Ми з вами вирушимо у художню галерею.

Діти проходять до картинної галереї. Розглядають картини.

Вихователь:

Під блакитними небесами

Чудовими килимами.

Виблискуючи на сонці сніг лежить

Прозорий ліс один чорніє

 І ялина крізь іній зеленіє,

І річка під льодом блищить.

- Діти скажіть, будь ласка яку пору року описується в вірші? (Зима.)

- Давайте згадаємо, яка буває зима? Якими словами можна про неї розповісти? (Зима буває біла, сніжна, білосніжна, холодна, красива, морозна, пухнаста, блискуча, срібляста, сонячна…)

Вихователь: -  Зима у нас дуже різна. Вона і холодна, і з хуртовинами, і зі снігом хрустким. Поети, художники люблять розповідати нам про зиму в своїх віршах, картинах. Давайте розглянемо картини українських художників на яких зображена зима.

 

 

Розповіді дітей за картинами.

«Це картина українського художника Миколи Глущенка “Зима”. На передньому плані ми бачимо поодинокі дерева, які кидають синю тінь на білий сніг. На задньому плані видніються стежки та зеленувате небo. В центрі зліва – одинока хатина. Кольори на картині холодні, приглушені. Дивлячись на неї, ніби відчуваєш мороз.»

 

«Погляньте, ми ніби опинилися в парку узимку, таким чудовим його зобразив український художник Сергій Шишко. На передньому плані ми бачимо, лавочку та алею, яка ніби спить під густим снігом. А ще тут зображені свіжі сліди – хтось прийшов прогулятися.  На задньому плані сплять засніжені дерева. В центрі картини – краса парку – фонтан, біля якого грають діти. Кольори художник обрав холодні, без яскравих відтінків.»

 

«Мереживо зимового лісу» - це картина сучасного українського художника Івана Марчука.  На передньому плані ми бачимо кущі та декілька засніжених дерев на пагорбі. В центрі картини – засніжений ліс. На задньому плані можна побачити ліс та засніжене поле. Фарбу художник брав холодних відтінків. Фарба на картині лежить не рівномірно, так, що дійсно нагадує мереживо.

 

Вихователь: - Молодці, як багато ви знаєте про художників та їх картини. Давайте ми з вами доторкнемося до картини і відчуємо подих зими. Мілана, що ти відчула? (- Я відчула холод. Мені ця картина нагадала вірш Срібні дерева Леоніда Первомайського

Срібні дерева, срібне гілля,

Сріблом пухнастим вкрита земля.

Срібні у синьому небі хмарки,

В срібних заметах срібні стежки.

Срібний-пресрібний ліс приберіг

Білочці срібній-срібний горіх.

-         А ти Артеме , що відчув? ( А я відчув морозець, який пощипує мої щічки. А ще я пригадав вірш К. Перелісної  «Сніжок»

Снігу, білий сніжку!

Посипай доріжку!

Насип цілу гору

Біля цього двору!

Тут діти маленькі

Гуляти раденькі,

У них голосочки,

Як срібні дзвіночки.

Вихователь:  - Молодці, які гарні вірші ви згадали. Діти, а що схожого ви бачите на цих всіх картинах? (Ми бачимо природу). Як називається жанр, коли зображують природу? (Пейзаж, а художників, які малюють природу називають – пейзажисти)

Вихователь: Діти, з чого ми починаємо малювати пейзаж. З лінії горизонту. А скажіть, як зображуємо об’єкти на картині? (- На передньому плані об’єкти малюють великими, на задньому маленькими. Які фарби використовують художники для малювання зимового пейзажу? –– Для передачі холодних тонів використовують білу, синю, коричневу, блакитну, фіолетову фарбу. 

- Діти, а хотіли би ви стати справжніми художниками? (Так) – А намалювати свій пейзаж, як справжні художники – пейзажисти? (Так). Подивіться на мої роботи, на роботи художників, та намалюйте свої пейзажі.  А щоб ви відчули себе справжніми художниками, одягніть ось ці фартушки.

  1. Фізхвилинка

Ми художники маленькі,

Дуже милі, чепурненькі,

(притискання – відтискання рук до грудей)

Фартушки ми одягли,

Та малюємо залюбки.

(пружинка)

Намалюємо справа, зліва,

(повороти тулуба)

Знизу і вгорі.

(присідання)

Принесе це радість

і тобі й мені.

(стрибки).

  1. Діти проходять за столи та обирають, в якій техніці будуть малювати. Самостійна робота дітей. Звучить класична музика.
  2. Підсумки заняття.

-         Давайте, ми з вами виставимо ваші картини. (Діти виставляють картини на дошку.) – Відчуваєте, ніби холодом повіяло? ( З’являється Зима).

-         Не лякайтесь, любі діти,

Я прийшла вас похвалити.

Білосніжна я Зима,

Ви старались не дарма.

Вийшли картини чудові та гарні,

Бо ви діти старанні.

-         Здрастуй, Зимо. Дітей так вразила твоя краса, що вони вирішили намалювати зимовий пейзаж.   Діти, а давайте розкажемо зимі, як ми малювали картини. (Діти роблять підсумки) .

-         Дуже великі ви молодці. Дозвольте взяти ваші картини у мій палац. Я буду милуватися ними. А за це я вам залишу подарунок. (Зима вручає подарунок і забирає картини.)

-         До побачення. 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шеремета Ольга
Додано
12 січня
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку