Конспект заняття
з сенсорного виховання
для дітей раннього віку
Тема: «В гостях у ляльки Марійки»
підготувала
Алюкова Є.Г.
Мета: Закріпити сенсорні еталони: форма, колір, величина. Познайомити дітей з поняттями широкий-вузький. Продовжувати вчити виділяти певний предмет із групи предметів; виконувати рухи по звуковому подразникові. Розвивати: аналітико-синтетичну діяльність, вміння групувати фігури за кольором; зорову й довгочасну пам'ять, слухову увагу, наочно-дійове мислення. Виховувати вміння працювати дружно.
Матеріал: іграшки: лялька Марійка, ведмідь із сумочкою; геометричні фігури: круг, трикутник (розрізаний на 3 частини) 3-х кольорів (червоний, жовтий, зелений); набір геометричних фігур 3-х кольорів; таці 3 кольорів (червоний, жовтий, зелений); смужки: широка й вузька; доріжки: широка й вузька; стрічки: широка й вузька, скринька; картинки з намальованими на них музичними інструментами, музичні інструменти: барабан, сопілочка, бубон, дзвіночок, брязкальце; картки із завданням на кожну дитину.
Хід заняття
І. Сюрпризний момент
– Сьогодні нас до себе в гості запросила лялька Марійка. Їй дуже подобається збирати розрізні фігури.
– Діти, лялька прагне подивитися, чи вмієте ви збирати фігури.
Інструкція: підійдіть кожний до фігури на підлозі. Подивіться на неї. Зберіть фігуру. Перевірка: яку фігуру зібрала Аня?
– Олена, а в тебе що вийшло? І т.д.
– Молодці діти!
Стук в двері – До Марійки ще хтось іде. Хто це? (Ведмідь)
– Ой, він щось нам приніс. Підійдіть до столу. Зараз ми подивимося, що ж у сумочці ведмедика. (Вихователь висипає на стіл геометричні фігури).
– Як цікаво! Що це діти? (фігури, круг, квадрат, трикутник)
– Фігури однакові?
– Сашко, назви, якого кольору фігури?
Інструкція: Ми будемо грати так. Олена з Вовою стануть разом, Сашко з Іллею, Андрій з Анютою. Погляньте, ось таці. Треба покласти фігуру такого кольору, якого кольору круг на таці. Виконуйте.
Перевірка (ведмежа йде перевіряти) – Ви, діти, якого кольору зібрали фігури? Ведмежа йде по доріжці на одній нозі.
– А ви, якого кольору поклали фігури?
– Фігури якого кольору у вас?
II. Основна частина
– Діти, ви помітили, що ведмежа проходило по доріжках?
– Подивіться, від червоних до жовтих фігур він ішов по одній доріжці, а від жовтих до зелених – по іншій.
– Діти, доріжки однакові?
– Доріжка, по якій ведмежа йшло на двох лапах широка. Яка? (широка)
– А по якій він ішов на одній лапі - вузька. Яка? (вузька)
– Діти, а тепер я рукою покажу доріжки, а ви скажете яка це доріжка – широка чи вузька.
Перевірка: тепер ви покажіть доріжку, по якій ведмідь ішов на двох лапах? На одній лапі? –Молодці!
ІІІ. Заключна частина Підсумок заняття.
– А тепер ведмежа запрошує вас походити по доріжках.
– Я піду з ведмедем. Вова з Оленою, Андрій з Анею, Ілля із Сашком. Інструкція: Спочатку підемо по вузькій доріжці (проходять, не зручно). Тепер підемо по широкій доріжці. Як вільно йти! Ніхто нікому не заважає. Ми з вами пройшли по широкій доріжці.
- На цьому наша подорож скінчилася… Треба попрощатися з лялькою та ведмедиком. Ми ще прийдемо до них в гості. А зараз повертаємось до садочка.