Конспект заняття з морально-етичного виховання "Квіти Дерева добра".

Про матеріал
Освітні завдання.  На основі педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського продовжувати формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті.  Розвивати уміння висловлювати свою думку під час обговорення ситуацій, аналізувати свою поведінку і вчинки товаришів, передбачати наслідки своїх дій та робити висновки.  Формувати вміння адекватно реагувати на різні життєві ситуації, виражати негативні емоції у безпечний спосіб; визначати свої наміри, чесно визначати провини, розрізняти позитивні й негативні моральні якості.  Систематизувати уявлення дітей про добро, добрі вчинки.  Узагальнити знання дітей про норми поведінки.  Виховувати доброзичливе ставлення до оточення, відповідальність за свої вчинки. Обладнання і матеріали  макет Дерева добра, квіти із завданнями (за конспектом);  музичний супровід: фізкультхвилинка «Усмішка», пісня Наталі Май «Мелодія добра» (приспів);  сюжетні картинки із зображенням різних моральних ситуацій;  оповідання «Маринка і Галинка»;  обладнання для дослідів: повітряні кульки, свічка, скляна банка;  матеріал до дидактичних ігор: «За що мама похвалить, а за що посварить», «Квітка вчинків», «Придумай добрий вчинок»;  сюрприз-подарунок для дітей «Квітка добрих вчинків»
Перегляд файлу

Конспект заняття

з морально-етичного виховання

"Квіти Дерева добра"

 

Підготувала вихователь Диська С.І.

 

 

Освітні завдання.

     На основі педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського продовжувати формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті.

     Розвивати уміння висловлювати свою думку під час обговорення ситуацій, аналізувати свою поведінку і вчинки товаришів, передбачати наслідки своїх дій та робити висновки.

     Формувати вміння адекватно реагувати на різні життєві ситуації, виражати негативні емоції у безпечний спосіб; визначати свої наміри, чесно визначати провини, розрізняти позитивні й негативні моральні якості.

     Систематизувати уявлення дітей про добро, добрі вчинки.

     Узагальнити знання дітей про норми поведінки.

     Виховувати доброзичливе ставлення до оточення, відповідальність за свої вчинки.

 

Обладнання і матеріали

     макет Дерева добра, квіти із завданнями (за конспектом);

     музичний супровід: фізкультхвилинка «Усмішка», пісня Наталі Май «Мелодія добра» (приспів);

     сюжетні картинки із зображенням різних моральних ситуацій;

     оповідання «Маринка і Галинка»;

     обладнання для дослідів: повітряні кульки, свічка, скляна банка;

     матеріал до дидактичних ігор: «За що мама похвалить, а за що посварить», «Квітка вчинків», «Придумай добрий вчинок»;

     сюрприз-подарунок для дітей «Квітка добрих вчинків»

 

 

 

Хід заняття

 

  1. Організація до заняття.

   Доброго ранку, діти! Давайте привітаємося із гостями.

  • Привітання.

Доброго ранку, травам росистим,

Доброго ранку, квітам барвистим,

Доброго ранку, сонечку ясному,

Усім гостям бажаємо настрою прекрасного!

 

  • Діти, а тепер давайте проговоримо наш девіз:

Дружно візьмемось за руки.

І приступимо до науки

Хочемо про мораль все знати!

Та вихованими дітьми виростати!

 

  1. Мотивація до заняття.
  • Ось, послухайте, що я вам розкажу.

Десь далеко за обрієм є чудова країна, там росте Дерево добра. Ось коли прийшла Весна, то все навкруги прокинулось після зимового сну, з’явилися перші весняні квіти, зазеленіла травичка, прилетіли птахи. А Дерево добра чомусь засумувало. Засумувало воно тому, що втратило свої квіти. Їх вітром поганих вчинків рознесло по всій країні. Дерево не може їх відшукати, а без його квітів не виростуть плоди добра.

   Діти, допоможемо Дереву добра знайти квіти? …… (відповіді дітей)

   А ви знаєте, що квіти цього дерева — це добрі вчинки?

   Скажіть, чи потрібні нам добрі вчинки? …… (відповіді дітей)

   А для чого люди роблять добрі справи, вчинки? …… (відповіді дітей)

   Пропоную вирушити у подорож, щоб знайти квіти Дерева добра.

   А допоможе нам у цьому чарівна музика. Сіли всі зручно на стільчики й заплющуйте оченята.

  • Лунає музика. Пісня Наталі Май «Мелодія добра» (приспів)

   Ось ми перенеслись до казкової країни й потрапили в місто Добрих вчинків.

Добрі слова – це сади,

Добрі слова – це коріння,

Добрі думки – це квіти,

Добрі справи – це плоди.

   Щоб квіти повернути Дереву добра, нам необхідно розгадати таємницю кожної квітки. Розпочнемо?

C:\Documents and Settings\Оксана\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\Копия 2.jpg 

  1. Основна частина.

 

  1. Ось перша квітка.

   Що вона нам пропонує?

  • Обговорення ситуації «Бійка»

   Розглянемо першу ситуацію «Бійка»: «Хлопчики влаштували бійку. Батьки їх за це насварили.»

   Подивіться на цей малюнок і поміркуйте, що може статися через бійку? ………… (Діти висловлюють свої припущення)

   Правильно, битися це погана манера та звичка. Але що ж робити хлопчикам, коли вони просто не можуть стриматися? Усе виходить якось саме собою …

   Ось слухайте уважно та запам’ятовуйте.

   Є простий спосіб допомогти собі заспокоїтися. Коли сердишся, хочеш когось вдарити, то треба подумки скомандувати собі: «Ні!». І замість того, щоб підняти руку на іншого, слід відверто сказати йому, що саме тебе дратує чи сердить. Якщо ж сварка продовжується, краще відійти в бік і спробувати «вигнати» з себе гнів. Це можна зробити по-різному.

   Наприклад: потупати ногами, пострибати, кілька разів різко стиснути й розтиснути кулаки, побуцати м’яч, порвати стару газету, погарчати, як лев, тощо.

   Так можна і гнів випустити, і шкоди нікому не завдати.

   Давайте спробуємо зробити ці чарівні вправи.

 

  • Рухлива вправа.

«Стрибаємо, присідаємо – гнів із себе виганяємо».

Діти виконують різні рухливі вправи, тренуючись випускати негатив (гнів, злість, роздратованість…) у безпечний спосіб.

   Всі стрибаємо – гнів випускаємо.

   Присідаємо – злість виганяємо.

   Щоб роздратованість відігнати – треба як лев погарчати.

   Кулачки стискаємо та розтискаємо, про те що сердились – забуваємо.

 

Вихователь:

    Молодці! Ви впоралися із першим завданням. Навчились випускати негатив у безпечний спосіб.

    Перша квітка повертається на Дерево добра.

 

  1. Друга квітка.
  • D:\наши документы\1. О К С А Н А ...................ВСЕ  для  Детсгого САДА\0. ............................................... игрі......2017\11. Морально - етичне  виховання\13. Сумний, веселий, злий\7.jpgОбговорення ситуації «Гнів»

   Давайте розглянемо малюнок.

   Подивіться на цього хлопчика. Який він? Чому він сердиться?

   Як ви вважаєте, чи добре гніватись на інших людей?

   На які вчинки здатна людина, коли розлючена?

(Відповіді дітей)

   Проведемо дослід.

   Дослід «Кулька гніву»

(Вихователь надуває повітряну кульку)

 

Вихователь.

   Уявіть, що всередині кульки не повітря, а злість та гнів. Як ви гадаєте, що трапиться з кулькою, якщо її зараз випустити з рук? (Відповіді дітей)

   Дивіться уважно! Я випускаю цю кульку, а ви простежте за нею.

   Що ви побачили? Як поводила себе повітряна кулька?

   Так, кулька літала у різні боки, нею не можна було керувати, не можна було спрямовувати їх туди, куди нам треба.

   Ось так трапляється і з людиною – коли вона гнівається, то може накоїти лиха, не зумівши себе зупинити.

(Вихователь надуває іншу повітряну кульку)

   А тепер подивіться, що станеться, якщо я випускатиму повітря з кульки маленькими порціями.

   Що відбувається з повітрям – «гнівом» у середині кульки?

(Відповіді дітей)

   Так, повітря виходить потихеньку, повільно.

   Отже, який висновок ми можемо зробити?

   Коли розсердився, не слід кричати та кидатися на інших з кулаками. Варто спочатку «випустити» (вигнати) з себе гнів, а потім спокійно розповісти людині (тому, на кого сердишся, мамі або самому собі), що тебе хвилює.

   Виведемо правило:

«Якщо я почну злитися, я скажу «Ні!» негативним вчинкам».

   Давайте повторимо правило.

(Діти хором повторюють виведене правило)

«Якщо я почну злитися, я скажу «Ні!» негативним вчинкам»

 

Вихователь:

    Молодці! Ви впоралися із завданням. Ми розібралися що таке гнів і як його подолати. Вивели правило.

    Друга квітка повертається на Дерево добра.

 

  1. Третя  квітка. 
  • Обговорення ситуації обман.

Вихователь. Розглянемо наступну ситуацію.

   Мама наказала хлопчика за те, що він сказав неправду. А чи доводилось вам коли-небудь говорити неправду?

(Відповіді дітей)

   Справді, іноді таке буває. Послухайте історію, яка трапилася з двома подружками.

 

Маринка і Галинка – подружки-нерозлийвода. Завжди вони разом граються. Якщо Галинці якусь фрашку куплять, вона неодмінно Маринці дасть погратися. Одного разу запросила Галинка  Маринку до себе в гості. Граючись, Галинка витягнула гарну вирізьблену з дерева скриньку, в якій лежали мамині речі. Дівчинка з цікавістю розглядала прикраси. Галинці закортіло приміряти ланцюжок, і він несподівано розірвався у її руках. Вона злякалася і, вдавши, що нічого не сталося, поклала ланцюжок на місце, а потім побігла з Маринкою надвір. Наступного дня мама помітила заподіяну шкоду.

       Хто брав мої речі? – запитала донечку (Галинку).

       Це не я, це Маринка гралася і порвала, – відповіла Галинка.

 

Запитання до дітей:

   Як ви гадаєте, чим закінчилася ця історія?

   Що зробила Галинка?

(Переклала вину за заподіяну шкоду на свою подругу).

   Чому Галинка сказала неправду?

   Чим це обернулося для Маринки?

   Що відчувала Галинка, коли з’ясувалася правда?

   Чи будуть після цього дівчатка дружити?

   Що відчула Галинка, коли втратила кращу подружку і довіру батьків?

   Як ви вважаєте, що має зробити Галинка?

   Якого висновку ви дійшли?

   Що подумки треба промовити собі, коли хочеться сказати неправду?

   Виведемо наступне правило:

«Якщо хочеться сказати неправду, обманути, я скажу «Ні!» негативним вчинкам».

   Давайте повторимо правило.

(Діти хором повторюють виведене правило)

«Якщо хочеться сказати неправду, обманути, я скажу «Ні!» негативним вчинкам».

 

Вихователь:

    Молодці! Ви впоралися із завданням. Ми розібралися що таке обман і з’ясували, що обманувати це погано. Вивели правило.

    Ще одна квітка повертається на Дерево добра.

 

  1. Четверта  квітка. 

   Ось ще квітка, яку ми можемо повернути на Дерево добра.

   Пропоную вам Дидактичну гру

«За що мама похвалить, а за що посварить»

Мета. Узагальнити знання дітей про норми поведінки, звернути увагу на те, що хороша поведінка приносить радість, не тільки самій дитині, а й оточуючим її людям. Погана поведінка навпаки – шкоду і може призвести, навіть, до нещасного випадку. Розвивати вміння аналізувати, робити висновки. Виховувати повагу до близької людини – мами, вміння прислухатися до її порад.

Хід гри:

Діти працюють парами.

На пару дається два ігрових поля (гарні та погані вчинки) та набір сюжетних картинок з різними вчинками та ситуаціями. Кожна дитина обирає картинки до своєї картки-поля. Пояснює свій вибір.

 

Вихователь:

    Молодці! Всі впоралися із завданням.

    Ще одна квітка повертається на Дерево добра.

 

  1. П’ята  квітка.
  • «Яка доброта на дотик?» 

   Діти, подумайте і скажіть, яка доброта на дотик?

(Діти висувають гіпотези та припущення)

   А зараз мені потрібен асистент для подальшої роботи.

(Обираю дитину – асистента, яка допомагає у проведенні досліду)

 

  • Дослідницька діяльність.

   Діди, я принесла вам свічку. Ось її запалюю.

   Погляньте яка вона?

   Чи приємно вам дивитись на свічку, на її вогник?

(Звертаюсь до асистента)

   Що ти відчуваєш коли підносиш руку над свічкою?

 

   А тепер уявіть собі що свічка – це людина. Ось так добра людина, випромінює красу і тепло. На неї приємно не лише дивитися, а можна і зігрітися від її добрих вчинків.

 

   А тепер я накрила свічку склянкою?

   Погляньте на свічку щось змінилося?

(Нічого не змінилося. Вона теж горить і на неї приємно дивитись.)

   А що відчувають ручки доторкнувшись скла банки? (Звертаюсь до асистента)

   Як ви думаєте, яку людину символізує ця свічка?

 

   Отже, накрита свічка – холодна, це людина, на яку приємно дивитись, але вона дбає лише про себе і не робить добра іншим, тому біля неї холодно.

   Отже, який висновок?

 

Висновок.

  • Добра людина тепла, з нею приємно спілкуватися, вона робить добрі вчинки.
  • А зла людина холодна, вона не робить добра іншим, з такою людиною не хочеться спілкуватися.

 

Вихователь:

    Молодці! Всі впоралися із завданням.

    Ще одна квітка повертається на Дерево добра.

 

 

  1. Шоста  квітка.
  • Фізкультхвилинка «Усмішка» (Із музичним супроводом)

 

Вихователь:

    Молодці! Всі впоралися із завданням.

    Ще одна квітка повертається на Дерево добра.

 

 

  1. Сьома  квітка.
  • Дидактична гра «Квітка вчинків»

Мета. Закріплювати вміння дітей аналізувати добрі та погані вчинки, моделювати гарні вчинки у життя. Розвивати увагу, пам’ять, спостережливість, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати доброту, працьовитість, доброзичливість, любов до оточуючого світу та людей.

Хід гри.

На дошці серцевини з квіточок. На одній зображено сонечко, яке позначає гарні вчинки, а на іншій – дощик, що позначає погані вчинки. Діти, яких обрав вихователь, повинні підібрати пелюстки відповідно серцевинок.

Умова.

Дитина обирає будь яку пелюстку та розміщує її за призначенням, пояснює свій вибір.

 

Вихователь:

    Молодці! Всі впоралися із завданням.

    Ще одна квітка повертається на Дерево добра.

 

  1. Восьма  квітка.
  • Дидактична гра «Придумай добрий вчинок»  

 

Вихователь:

   Бачите, як багато тут різних предметів: зернятка, зламана іграшка, порвана книжка, брудна чашка, аркуш паперу та фломастери.

   Подивіться уважно на ці предмети. Чи можна з їх допомогою можна зробити добрий вчинок. Скажіть який?

 

Відповіді дітей:

   зернятками нагодувати птахів,

   іграшку відремонтувати,

   книгу підклеїти,

   брудну чашку вимити,

   на аркуші паперу фломастерами намалювати щось приємне і подарувати близькій людині.

 

Вихователь:

    Молодці! Всі впоралися із завданням.

    Ще одна квітка повертається на Дерево добра.

 

  1. Дев’ята квітка.
  • Гра «Так чи ні» (Мозковий штурм)

 

   Захищати слабшого.

   Насміхатися з чужого горя.

   Допомагати тим, хто цього потребує.

   Ділитися тим, що в тебе є.

   Ображати інших.

   Переходити дорогу на червоне світло.

   Робити якусь справу не за похвалу.

   Шанувати працю інших.

   Бережно відноситися до оточуючого середовища.

   Сваритися з друзями.

   Допомагати своїм меншим братикам та сестричкам.

   Відбирати іграшки у інших дітей.

   Поділитися цукеркою з подругою.

   Допомогти матусі вимити посуд.

   Прибрати іграшки після гри.

   Насміхатися, коли у товариша щось не виходить.

   Рвати квіти на квітнику.

   Нагодувати голодних пташок.

   Поливати  квіти

   Обдирати  кору дерев

   Виривати  рослини з коренем

   Підгодовувати  взимку птахів

   Ламати  гілки дерев

   Прибирати  місце свого відпочинку

   Ловити  метеликів

   Кидати  сміття у водойму

   Витоптувати  траву

 

  1. Підсумок заняття.

 

Вихователь:

   Молодці, діти! Ви сьогодні гарно попрацювали. Ми повернули квіти Дереву добра. Зробили багато гарних, добрих справ, були уважними до всіх. Будьте завжди чуйними та турботливими. Робіть завжди лише добрі вчинки!

 

Вихователь:

   Час нам діти вирушати назад додому, у свій дитсадок.

   А допоможе нам у цьому чарівна музика. Сіли всі зручно на стільчики й заплющуйте оченята.

 

Лунає музика. Пісня Наталі Май «Мелодія добра» (приспів)

   Ось і завершилася наша подорож.

   Зичимо всім щастя, здоров’я та добра.

 

Вихователь:

«Добрими справами треба багатіти,

Скажемо «Ні!» негативним вчинкам,

Тоді будемо довго і щасливо жити!»

Тож і ви, любі діти,

Цих порад тримайтесь

Й лише добрі справи та вчинки

Робити намагайтесь.

 

Цю пораду, я прохаю, не забувать!

Я хочу вам квітку добра подарувать.

Квітка доброти ти до кожного лети.

Всіх пильнуй, оберігай

І про добрих діток дбай.

 

1

 

docx
Додано
14 січня
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку