Тема: ПОДОРОЖ НА МАШИНІ
Мета: вчити дітей виділяти один предмет із групи і складати групу із окремих предметів; ввести поняття один і багато; звертати увагу на узгодження числівника один із іменником у роді і числі; вчити порівнювати предмети за висотою, вживати при визначенні слова високий, низький; ознайомити з геометрічною фігурою круг; вчити обстежувати фігуру шляхом тактичного рухового аналізу; закріпити знання про кольори; розвивати уважність; активність;виховувати інтерес до заняття, вміння слухати й розуміти запитання вих-ля.
Матеріал: велика машина;кубики;звірі:лисичка,зайчик.вовк.ведмідь;суничка в кошику; скринька з кругами.
Хід заняття
- Діти, ви чуєте, здається, до нас гості завітали. Та це ж велика машина, а сигналить тому, що з нею сталася аварія і всі кубики, які вона везла діткам, розсипалися.
- Скільки ви бачите машин?
- Скільки кубиків?
- Кубики однакові чи різні за кольором?
- Покладіть у машину синій кубик.
- Скільки синіх? (зелених,червоних...)кубиків ви поклали?
Знов сигналить машина.
- Чуєте, вже зовсім тихенько сигналить машина, вона задоволена тим, що ми з вами склали всіц кубики. А тепер ми збудуємо з кубиків високу вежу, і для цього ми будемо ставити кубики один ни один.
- Іди, Сашко, візьми один кубик. Якого кольору ти взяв кубик?
- Іди, Оленко, Візьми один кубик. Якого кольору ти взяла кубик?
- Що ми збудували?Скільки кубиків ми поставили?(Багато)
- Вежа вийшла висока.Давайте покажемо висоту вежі.Он яка вона висока.
- Сумно вежі стояти одній, я побудую поряд з нею ще одну.(Вих-ль ставить поряд один кубик)
- Ця вежа теж висока?(Діти відповідають)
- Так, вона низенька. Давайте покажемо.
Дидактична гра "Біля якої вежі машина"
- Вирушаємо в подорож на машині.
Психогімнасика "Подорож на машині"
1.Накачаємо колеса. (Вправа "Насос")
2.Поїхала машина повільно. (Біг по колу)
3.Поїхала швидше.
4.Перевірити гальма.(По колінах стукають:тук-тук-тук)
5.Дорога до лісу нерівна.(Стрибають, просовуючись вперед)
- Ось ми й прийшли до лісу.Хто нас зустрічає?Давайте привітаємося із звірятами.
- Скільки звірів?(Багато)
- Скільки лисичок?(Одна)
- Скільки зайців?(Один)
- Скільки ведмедиків?(Один)
- Скільки вовків? (Один)
- Так,діти, один зайчик, одна лисичка,один вовк,один ведмідь, а разом їх багато.
Дидактична гра "Пригостіть звірят суничками"
Умова.Кожному звіру потрібно дати одну суничку.
- Весело звірятам з вами, дякують вони за гостинці і дарують чарівну скриньку.
Хочете дізнатися, що там?
- У скриньці геометричні фігурки-круги.Скільки кругів?(Багато)
Вих-ль роздає по одному дітям і запитує:
- Яка це геометрична фігура?
- Скільки кругів у Каті?У Сергійка?У Жені?(По одному)
- На що схожий круг?(Діти відповідають:на сонечко, тарілку,монетку).
- Що вміє робити круг? Він вміє котитися, бо в нього немає куточків. (Діти обстежують пальчиками круг, проводять по контуру, потім його котять)
- Біжить пальчик і не зупиняється.Давайте складемо круги в скриньку.
- Ау!Ау!
- Чуєте, хтось нас гукає? Матрьошки в лісі заблукали.Візьміть по одній матрьошці. Скільки, Ліно, ти взяла матрьошок?А ти, Микитко?Ми зараз збудуємо для них високу вежу, і вони знайдуть свою маму.
Робота з роздавальним матеріалом
Діти будують з кубиків високу та низьку вежі.
- Відшукали маму мотрійки. А нам час вирушати до дитячого садочку.Сідаймо в машину та їдьмо.
Підсумок
- Що нам сьогодні найбільше сподобалось робити?
- Що запам'яталось?Що б хотілось ще зробити?