Тема: ЗОЛОТА РИБКА
Мета: вчити правильно порівнювати рівні і нерівні групи предметів; розуміти і правильно вживати поняття один, багато, стільки-скільки, порівну; закріплювати лічбу в межах двох, вміння відносити останнє число до всієї групи предметів; ознайомити з геометричною фігурою- квадрат методом порівняння його з кругом; формувати вміння обстежувати фігуру тактильно-руховим і зоровим способом; вчити порівнювати предмети за шириною; розвивати довільну увагу, вміння діяти за вказівкою вихователя, виховувати організованість.
Демонстраційний матеріал: рибка, жовті квіти , 2 лілеї,2 рибки, квадрати та круги за кількістю дітей, мішечок; велика й маленька качечки, широкий та вузький струмочки.
Роздавальний матеріал: широкі й вузькі смужки, зайчики.
Хід заняття
- Жила-була в синій, прозорій річці чарівна маленька рибка. Одного разу завітала вона до дитячого садку.(Вітається)
- Чи хотіли б ви вирушити в подорож на дно річки і розглянути, що там відбувається? Тож давайте перетворимося на рибок а попливемо.
- Що це на річці?(Квіти)
- Якого кольору квіти?(Жовтого)
- Скільки їх? (Багато)
- А це яка квіточка з'явилась? (Біла)
- Це біла лілея. Скільки білих лілей?(Одна)
- Погляньте, ще одна з'явилась біла лілея. Скільки їх тепер?(Усього 2 лілеї).
- Підпливла рибка маленька до білих лілей. Скільки рибок? Чого більше-лілей чи рибок?
- Як перевірити?(Слід поставити лілеї в рядок, а під кожною лілеєю розмістити рибку.)
- Тепер видно, чого більше? Як зробити, щоб квітів і риб було порівну?(Знайти ще одну рибку)
- Тепер риб порівну, або можна сказати, що рибок стільки, скільки й квітів.
Дидактична вправа "Чого "менш"-"більш"
Умова. Прибрати одну рибку, одну квітку. Після цього діти кажуть, чого "більше", "менше", "порівну".
- Попливли рибки на саме дно, сховалися від квітів до самих камінців і дістали камінці.
Діти піднімають круги.
- Якої форми камінці?(Круглої)
- Що вміє робити круг?
- А я знайшла ще багато камінців. Вони теж схожі на круги?(Ні)
Знайомство з квадратом.
- Побіг пальчик по кругу і ну зупиняється, весело йому.(Діти обстежують круг)
- А тепер візьміть квадрат. Біг пальчик і зупинився, побіг далі і знову зупинився, ще побіг і зупинився. Отже, багато, що котитись квадрат зовсім не вміє, падає, бо йому заважають куточки. У квадрата є сторони і кутки, а у круга їх немає.
Дидактична гра "Чарівний мішечок"
Діти витягають геометричну фігуру, називають її.
Рухлива гра "Дій за сигналом"
Вихователь підіймає червоний прапорець-пливуть рибки з круглим камінцем, синій прапорець-пливуть рибки з квадратним камінцем.
- Пограли рибки і випливли на берег річки. А хто їх там зустрічає? Скільки качок? Чи однакові вони за розміром?
- Качкам слід до друзів пливти: великим-широким струмком, маленьким-вузьким.(Порівняння струмків методом накладання)
- Подивіться: зайчики поспішають назустріч качкам.
Робота з роздавальним матеріалом
Зайчики біжать спочатку широкою стежкою, а потім вузькою.
Підсумок
- Чи сподобалась вам подорож річкою?
- А що найбільше запам'яталось?
- Що сподобалось робити?
А зараз час перетворюватись знову на діток і повертатись до дитячого садка.