Тема: ЧАРІВНА КВІТКА
Мета: вчити дітей уважно слухати вихователя, відповідати на поставленні запитання; за допомогою спеціально створених різноманітних ігрових ситуацій закріплювати елементарне математичні поняття один-багато, закріплювати основні кольори; ввести нові поняття високий-низький; спонукати дітей виявляти активність, ініціативу під час дидактичних ігор-вправ; створити позитивний емоційний настрій; за допомогою спеціально дібраних, багатофункціональних вправ розвивати дрібну моторику, м'язи рук; розвивати мислення, мовлення, увагу; виховувати працелюбність, цікавість до навчально-ігрової діяльності.
Матеріал: іграшки: лялька, ведмедики, зайчики; 2 макети будиночків; 2 макети ялинок; дрібний збиральний матеріал; кошик; квіти.
Хід заняття
Діти заходять до групи і знаходять незвичайну гарну квітку.
- Хто ж її загубив? Ми дізнаємося, коли виконаємо умову квітки. Для цього необхідно перетворитись на квіти.
Діти перетворюються на квіти-виконують пальчикову вправу "Квітка". Після цього чути тихенький стук у двері - заходить лялька Марійка. Каже, що це її квітка. Лялька вітається і знайомиться з дітьми.
Розповідає, що заблукала, не може знайти свою хатинку. Діти вирішують допомогти ляльці.
З'являється перша перешкода на шляху - ведмедик наламав гілочок.
- Діти, скільки ведмедик наламав гілочок?(Багато)
- Ми їх будемо збирати в кошик.
- Скільки у нас кошиків?(Один)Зараз нам необхідно взяти по одній гілочці.
- Скільки у Каті, у Стаса, у Віоли?(Одна)Покладіть гілочки в кошик.
- Скільки в кошику гілочок?(Багато)
Подорож триває. Діти заходять у лісочок і бачать 2 ялинки.
- Як називаються дерева?
- Якого кольору в них вбрання? Ялинки-це хазяйки лісц, його господарки. Одна ялинка мама, інша-донька. Де мама, як ви гадаєте? Діти відповідають.
- Чому ви вирішили, що це мама?
Закріплення понять високий-низький.
Показати, яка висока-висока мама ялинка, а донечка-низенька. Діти прощаються з ялинками і вирушають далі.
- Хто там причаївся за пеньочками?(Діти бачать зайчиків і ведмедика)
- Скільки тут зайчиків? А ведмедиків?
- Від кого ж вони сховалися? Дивіться, як вони тріпочуть вушками. Давайте покажемо, як зайчики тріпочуть вушками.
Виконання пальчикової вправи.
- Як ви гадаєте, кого злякались зайчики?(Лисички)
Розглядання лисички.
- Діти, ми вже так довго подорожуємо, що наші ніжки стомилися і десь заховалися під кущик відпочивати. Давайте їх пошукаємо.
Виконання вправи для розвитку дрібної моторики рук "Шукаємо ніжки, голівку".
- Ніжки знайшлись, відпочили й рушили далі. Де ж Марійчина хатиночка?
Раптом з'являються на галявинці 2 хатинки.
- Які хатинки ви бачите, діти?(Високу, низьку)
- Де висока? Де низька? Яка ж з них Марійчина?
Давайте подзвонимо в цю. Яка це хатинка?(Низька)
Пальчикова вправа "Дзвіночок"
З будиночка з'являються гуси.
Виконання пальчикової вправи- потішки "Гуси"
- А ось друга хатинка. Яка вона? (Висока)
- Ось ця хатинка Марійчина. Марійко, ми знайшли твою хатинку!!!
Лялька радіє. Дякує дітям, танцює з ними таночок.