Тема: Народний куточок
Мета: поглибити знання дітей про національний одяг, вчити правильно називати елементи костюма (спідниця, фартушок, вишита сорочка, чобітки); дати знання про вишиванку, ознайомити з різновидами рушничків (грайлик, росяночка, святковий); закріпити назви предметів посуду; розвивати увагу, мислення; виховувати любов до українських традицій.
Хід заняття
До групи заходить лялька в національному костюмі, вітається.
Лялька
Я- маленька українка,
В мене коси по колінка
І спідничка-молдаванка,
І сорочка-вишиванка.
Вих-ль: Яка гарна лялька, чемна, привітна. Погляньте, як вона добре вбрана. (Діти розглядують національне вбрання, повторюють за вихователем назви елементів костюма)
Лялька звертає увагу дітей на свої чобітки.
Дуже просять чоботи-чоботята:
"Затанцюйте, хлопчики і дівчатка!"
Тож заграймо весело гопачок,
Хай танцює, стукає каблучок.
Діти разом з лялькою виконують рухи гопачка.
Лялька. А що це в вас таке? (Підходять до українського куточка)
Діти відповідають.
- Дуже гарний куточок, він мені подобається, але ж я не знаю що в ньому є.
Вих-ль. Чим так гарно прикрашений стіл? (Рушничком)
- Це святковий рушник. Він барвистий, яскравий. Раніше, таким рушником зустрічали гостей. Ці рушники вишивали жінки й дівчатка, а вишиваючи співали:
Вишиваю вишиваночку
Я для братика Іваночка,
Вся в мережах вишиваночка -
Подарунок для Іваночка.
- А ще є рушнички для дівчаток і хлопчиків. Рушничок для хлопчиків називається грайликом. Ось він (Показує ляльці)
- А для дівчаток - росяночка.(Разом з дітьми розглядають рушнички)
-А що стоїть на рушничкові?(Миска) Вона зроблена з глини і гарно розмальована. А що це біля миски лежить?(Дерев'яні ложки)
- Раніше такими ложками їли різні страви. А ось на таці стоїть глечик і макітра. У них зберігали їжу.
Лялька дякує дітям за таку чудову розповідь і запрошує пограти х її віночком.
Народна гра "Чий віночок найкращий?"
Діти розподілені на дві групи. Кожна група стає в коло. На слова або пісню вихователя:
Візьмемося за руки,
Підемо на луки,
Там сплетемо віночок,
Станемо в таночок.
Діти беруться за руки і йдуть по колу ліворуч. На останні рядки зупиняються, піднімають руки догори. Вихователь в цей час проказує:
Чий найкращий вінок,
Той піде у танок.
Діти швидко опускають руки на плечі своїм сусідам. Вихователь відзначає, в якому колі діти швидко поклали руки на плечі і дотримують форми кола. Діти з відзначеного кола танцюють, а решта дітей плескає в долоні.
Підсумок
Лялька дарує дітям на згадку свій віночок, прощається з ними.
- Який куточок ми сьогодні показували ляльці?