1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Конспект заняття з народознавства для середньої групи "Народний куточок"

Про матеріал
поглибити знання дітей про національний одяг, вчити правильно називати елементи костюма (спідниця, фартушок, вишита сорочка, чобітки); дати знання про вишиванку, ознайомити з різновидами рушничків (грайлик, росяночка, святковий); закріпити назви предметів посуду; розвивати увагу, мислення; виховувати любов до українських традицій. Хід заняття
Перегляд файлу

Тема: Народний куточок

Мета: поглибити знання дітей про національний одяг, вчити правильно називати елементи костюма (спідниця, фартушок, вишита сорочка, чобітки); дати знання про вишиванку, ознайомити з різновидами рушничків (грайлик, росяночка, святковий); закріпити назви  предметів посуду; розвивати увагу, мислення; виховувати любов до українських традицій.

     Хід заняття

До групи заходить лялька в національному костюмі, вітається.

Лялька

    Я- маленька українка,

    В мене коси по колінка

    І спідничка-молдаванка,

    І сорочка-вишиванка.

Вих-ль: Яка гарна лялька, чемна, привітна. Погляньте, як вона добре вбрана. (Діти розглядують національне вбрання, повторюють за вихователем назви елементів костюма)

 Лялька звертає увагу дітей на свої чобітки.

    Дуже просять чоботи-чоботята:

    "Затанцюйте, хлопчики і дівчатка!"

    Тож заграймо весело гопачок,

    Хай танцює, стукає каблучок.

 Діти разом з лялькою виконують рухи гопачка.

Лялька. А що це в вас таке? (Підходять до українського куточка)

Діти відповідають.

- Дуже гарний куточок, він мені подобається, але ж я не знаю що в ньому є.

Вих-ль. Чим так гарно прикрашений стіл? (Рушничком)

- Це святковий рушник. Він барвистий, яскравий. Раніше, таким рушником зустрічали гостей. Ці рушники вишивали жінки й дівчатка, а вишиваючи співали:

    Вишиваю вишиваночку

    Я для братика Іваночка,

    Вся в мережах вишиваночка -

    Подарунок для Іваночка.

- А ще є рушнички для дівчаток і хлопчиків. Рушничок для хлопчиків називається грайликом. Ось він (Показує ляльці)

- А для дівчаток - росяночка.(Разом з дітьми розглядають рушнички)

-А що стоїть на рушничкові?(Миска) Вона зроблена з глини і гарно розмальована. А що це  біля миски лежить?(Дерев'яні ложки)

- Раніше такими ложками їли різні страви. А ось на таці стоїть глечик і макітра. У них зберігали їжу.

Лялька дякує дітям за таку чудову розповідь і запрошує пограти х її віночком.

Народна гра "Чий віночок найкращий?"

Діти розподілені на дві групи. Кожна група стає в коло. На слова або пісню вихователя:

     Візьмемося за руки,

     Підемо на луки,

     Там сплетемо віночок,

     Станемо в таночок.

Діти беруться за руки і йдуть по колу ліворуч. На останні рядки зупиняються, піднімають руки догори. Вихователь в цей час проказує:

     Чий найкращий вінок,

     Той піде у танок.

Діти швидко опускають руки на плечі своїм сусідам. Вихователь відзначає, в якому колі діти швидко поклали руки на плечі і дотримують форми кола. Діти з відзначеного кола танцюють, а решта дітей плескає в долоні.

Підсумок

Лялька дарує дітям на згадку свій віночок, прощається з ними.

- Який куточок ми сьогодні показували ляльці?

 

 

docx
Додано
15 квітня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку