«КЗ «Навчально-реабілітаційний центр»
Підготувала і провела
вихователь:
Поволоцька С.М.
«Весела подорож»
( Конспект заняття з математики, логіки, конструювання )
Meта:
Виявити рівень знань дітей. Закріпити вміння дітей рахувати в межах 5, розрізняти цифри від 1 до 5, користуючись правильними прийомами і називати числа вказувати по черзі на предмети . Вправляти y порівняннї двох груп предметів, у встановленні рівності між ними. Закріпити вміння розрізняти і називати геометричні фігури круг, трикутник, овал, прямокутник, квадрат тa геометричні форми. Активізувити словник дітей низвами геометричних фігур, термінами великий і менший, найменший. Закріпити знання дітей про автомобіль його будову, призначення окремих частин. Вчити конструювати автомобіль з будівельного матеріалу, передаючи всі його частини.
Розвивати логічне мислення, паміть, увагу, уяву, зв’язне мовлення дітей.
Виховувати старанність , уважність, зосередженість, любов до занять з
математики.
Матеріал: демонстраційний –малюнк з крапок, що складають кораблик,
абомобіль з геомегричних фігур, лист, малюнок квітки з овалів, гра: «Де чий будинок» , гра: « Четвертий зайвий.»
роздатковий матеріал: математичні смужки, плоскі зображення ялинок і грибочків по 5 на кожну дитину, фішки 5 штук, будівельний матеріал,
намальованї струмки з набором служок (довга, коротка, найкоротша),
овальна мозаїка.
Хід заняття
1. У нас сьогодні ніби свято.
Гостей зібралося багато.
Ану ж на мене подивіться.
І веселенько посміхніться.
Здрастуйте, гості добрі.
Ті, хто прийшов до нас
Наші дітки раді бачити всіх вас.
Давайте привітасмося до гостей.
Діти – Добрий день.
Викователь – Діти, чи знаєте ви яке незабаром свято? (мамин день)
- Тому сьогодні ми з вами і поїдемо за подарунками для наших мам.
А на чому ми з вами відправимося у подорож ви відгадаєте самі.
(показую малонок)
- Що тут намальовано?
Щоб дізнатися нам потрібно з’єднати ці крапки між собою.
Кожна крапка позначена окремою цифрою. Це не випадково, пронумеровані
цифри з’єднуємо одну з одною по порядку.
(наприклад: перша цифра - 1, друга – 2 шукаємо на малюнку крапку під №1 і 2
і зʼєднуємо їх ведучи лінію від 1 до 2…)
(Викликаю по 1 дитині, щоб вони у правильній послідовності з’єднали крапки )
- Молодці ! Що ж у нас вийшло?
Але щоб пройти на борт корабля нам потрібні квитки.
(Видаю дітям квитки із зображенням геометричнихфігур).
- А зараз всі пасажири займають свої місце i корабель вирушить y дорогу.
- Діти, як гуде труба нашого великого корабля ( у - у -у), а як густиме труба маленького кораблика. (у-у-у) тихше.
2. Ось ми з вами підпливаемо до острова Загадок .
Цар цього островa повідомив мене про тe,що ми повинні відгадати його загадки
аби мати можливість пропливти далі.
Спробуємо?
Тоді уважно служайте.
• Два кільця, два кінця, посередині гвинтик. (ножиці)
• Плету хлівець на четверо овець, а пятому окремо. (рукавиця)
• Два кільця, три дужки на ніс і за вушка. ( окуляри)
• Скільки сонечок y небі? (одне)
• Скільки очей y сови ? (двоє)
• Скільки кольорів у світлофора? (три)
• Скільки коліс у машини ? (чотири)
• Скільки пальців на руці? (п’ять)
Молодці, тепер ми можемо подорожувати далі.
- А щоб нам було не сумно пливти, ми з вами трішки пограємося.
3. - На верхню смужну покладіть одну ялинку.
- Скільки ялинок? (1)
Знайдіть цифру, яка позначає число один. Обведіть її пальчиком.
• Це один чи одиниця дуже тонка, наче спице.
Додайте ще одну ялинку.
- Скільки стало ялинок? (дві)
Знайдіть цифру, що позначиє число два, обведіть пальчиком.
• Це наступна цифра - двійка,
Довгошия , наче лійка
Ще й хостом свої метляє ,
Наче землю підмітає
Додайте ще одну ялинку.
- Скільки ялинок?
Знайдіть цифру, яка позначає число три, обведіть пальчиком.
• Ось і трійка виступає,
Таємницю розкриває.
Глянь на подив дітвори
З двох карлючок вийде «три».
Додайте ще одну ялиночку.
- Скільки стало ялинок? (чотири)
Знайдіть цифру, яка позначає число чотири, обведіть пальчиком
• Гострий лікоть у четвірки,
Як зачепить буде дірка.
Додайте ще одну ялинку.
- Скільки тепер стало ялинок? (п’ять)
Знайдіть цифру, яка позначає число п’ять, обведіть пальчиком
• Дуже любить танцовать
На папері цифра п’ять
Вправо руку простягнула,
Вліво ніжку повернула.
А тепер на нижню служку покладіть чотири грибочки
- Чого більше ?
- На скільки?
- Як зробити так , щоб стало порівну?
(Діти виконують )
4. Ой і незчулися, а вже підпливаємо до острова Геометричних фігур.
- Діти, поглянте яка дивна машина?
- А з чого вона складається?
- Які геометри фігури би бачите?
- Скільки тут прямокутників? (1).
- Якого він кольору?
- Скільки тут кругів?(2)
- Якого бони кольору?
- А скільки трикутників?(1)
- Якого він кольору?
- Поглянте, a ось якийсь лист лежить.
І адресований він нам.
(зачитую лист)
У кожного мешканця острова був свій абтомобіль. Але на острів напали розбійники і розламали всі автомобілі, лишилася лише це сжема.
Aлe жоден із мешканців не може скласти абтомобіль і вони просить y
нас допомоги.
- Ну то що, допоможемо?
5. Діти за поданою схемою конструюють автомобіль з будівельного матеріалу
( під час конструювання закріпити з дітьми назви будівельного матеріалу:
целіндр, куб, цеглинка, тригранна призма)
У кожного з вас вийшов симпатичний автомобільчик.
- За вашу допомогу жителі острова Геометричних фігур дарують вам гру,
щоб ви трішки відпочили
6. Фізкультхвилинка ( показую цифрові крапки)
- Стільки раз в долоні плесніть (5)
- Стільки раз ногою тупніть (4)
- Нахиліться стільки раз ( 3)
- І підстрибніть цей же час (2)
- І присядте рівно стільки ( 1)
- Ну й рахунок гра та й тільки.
7. А зараз сідайте на свої місця, наша подорож продосжується.
- Давайте пограємо ще в одну гру.
Гра: «Весела лічба»
(У кожної дитини набір фішок, діти повинни порахувати за допомогою них)
Задачі - загадки
1. Під кущами взовж piки,
Оселилися жуки:
Син і донька , батько й мати
Спробуй всіх порахувати. (4)
2. У Наталки – лялька Оля,
Плюшевий ведмедик – в Колі,
Котик y Марійки
Матрійка у Надійки,
Коник у Андрійка.
Скільни іграшок разом? (5)
- Які ви всі молодці . Гарно рахуєте.
8. Погленте, вже на горизонті видно острів « Сонечок»
Чому він так називається ви догадаєтеся підійшовши до нього.
- Поглянте скільки багато сонечок.
Aлe вони чомусь засмучені.
Який них настрі ? Покажіть.
(Діти імітують смуток, сльози).
- Діти, a засмучені сонечка тому, що не можуть знайти свій будиночок.
Гра: «Де чий будинок »
Кожна дитина бере своє сонечко, на крильцех якого є крапочки.
Залежно від кількості крапочок, діти шукають будиночок з відновідною цій
кількості цифрою.
- Сонечка з вашою допомогою знайшли собі будиночки.
- Який y них тепер настрій? Покажіть.
(Діти імітують радість)
9. – Дітки нам час продобжувати подорож.
A щоб веселіше було спробуємо виконати ще одне завдання.
Гра « Четвертий зайвий»
Пропоную розглянути малюнки і назвати зайвий предмет, пояснити чому,він зайвий.
10. Нарешті ми з вами дісталися до місце призначення.
Саме тут y ткраїні «Квітучій», ви зробите подарунки для мам.
A подарунком будуть ось такі квіти.
(Розглядаемо квітку, зроблену з овальної мозаїки)
- Діти що це y квіточки? (серцевинка)
- A це? (пелюстики )
-Якого вони кольору?
- Якої вони форми? ( круг, овал)
- Де в квітки стебло?
- Де листочки?
- Якого вони кольору?
- З яких геометричних фігур вони зроблені? (овали)
- Чи однакового розміру овали з яких будуть викладені пелюстки і овали з яких будуть викладені листя і стебло?
- А зараз спробуйте самостійно викласти такі квіти. (Діти викладають).
Молодці! Квіти вийшли гарні.
11. Тепер нам уже час повертатися додому.
Заплющіть очi i скажіть чарівні слова:
«Крібле, крабле, бум!»
Поверніться навколо себе. Відкрийте очі. Ось ми і вдома.
1