Конспект заняття з математики, середня група, "Подорож світом казок"

Про матеріал
Тема. Подорож світом казок Мета: вчити дітей порівнювати предмети за висотою, розкладати предмети в порядку зростання (високий-вищий-найвищий); закріпити знання про частини доби (ранок, день, вечір, ніч); Розвивати увагу, пам’ять, мислення; Виховувати бажання виконувати дидактичні вправи та ігри. Матеріал: зображення героїв казок, картинки стільчиків, демонстраційний та роздатковий матеріал «Частини доби»
Перегляд файлу

Конспект заняття з математики

Тема. Подорож світом казок

Мета: вчити дітей порівнювати предмети за висотою, розкладати предмети в порядку зростання (високий-вищий-найвищий); закріпити знання про частини доби (ранок, день, вечір, ніч);

Розвивати увагу, пам’ять, мислення;

Виховувати бажання виконувати дидактичні вправи та ігри.

Матеріал: зображення героїв казок, картинки стільчиків, демонстраційний та роздатковий матеріал «Частини доби»

Література: Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське

дошкілля» / Білан О.І.; за заг. ред. Низковської О.В. – 222 с.

Логіко-математичний розвиток. Середній дошкільний вік. Методичний

посібник. / Білан О.І., Василенко О.П. – Львів, Ліга Прес, 2014

Хід заняття

Ⅰ. Організаційна частина

  • Ви любите казки?
  • А які ви знаєте казки?

Сьогодні ми з вами помандруємо деякими казками.

Ось у нас на дошці є казки якими ми будемо мандрувати. Але, щоб дізнатися що це за казка треба виконати завдання.

Але для початку давайте порахуємо у скільки казок ми потрапимо.

Ⅱ. Основна частина

І так щоб дізнатися,  що у нас за перша казка треба відгадати загадку.

Біля лісу на узліссі

Троє їх живе в хатинці

Там три стільці і три тарілки,

Три ліжка, три подушки

Вгадайте без підказки

Хто герої цієї казки?

(Три ведмеді)

Правильно це казка про 3 ведмедів.

Але наші ведмеді не можуть вирішити хто з них високий хто вищий і хто найвищий. Допоможемо їм?

Ось подивіться у нас є ведмідь він високий, але якщо взяти маму ведмедицю то хто буде вищий?

А тепер якщо візьмемо ведмедя-тата, то хто буде вищий?

То хто з тваринок найвищий?

Назар назви хто є високим, вищим і найвищим.

У вас на столиках є ведмеді. Викдадіть їх від найвищого до високого. Тобто спочатку має бути найвищий ведмідь потім вищий і за ним високий.

Молодці! Ви впоралися з цим завданням. Але ведмедики хочуть попросити вас про допомогу. У кожного з них є свій стілець, але вони не можуть вирішити де чий. Допоможемо їм. Високий ведмідь має бути біля високого стільця, вищий – біля вищого, найвищий – біля найвищого.

Молодці! І з цим завданням в впоралися! Але нам треба прощатися з ведмедиками і вирушати далі.

А щоб дізнатися яка казка нас чекає далі треба відгадати загадку.

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онучка несла

Хто дівчинку ту по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів?

(Червона Шапочка)

Такце Червона Шапочка і вона хоче трохи з нами відпочити. Тож встали всі з-за столиків.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити:

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись

Треба трошки пострибати

І в долоні поплескати

Плесніть діти кілька раз

За роботу – все гаразд.

Давайте повторимо ще раз. Ось ми трохи відпочили і будем далі мандрувати. Але нам знову треба відгадати загадку.

Сидить півник на печі

Їсть солодкі калачі

Ось лисичка прибігає

Півника мерщій хапає

Біжить котик рятувати

В лиса півника забрати.

(Котик і Півник)

Це казка про Котика і Півника. У наших звіряток є чарівний годинник, але він зіпсувався і нічого не показує. Щоб це виправити треба відгадати загадки.

Завітав до тітки – ночі,

Позіхнув, розплющив очі

Всіх скликає на сніданок

Прокидайся, вже (Ранок)

Ось на цьому годиннику тепер видно ранок.

Діти, а що ви робите зранку? Данилко підійди до мене, подивись, що ти бачиш на картинці?

А тепер послухайте наступну загадку

Сонце в небі високо,

І до ночі далеко,

Коротка у дерева тінь.

Що за час доби? (День)

Ось уже на нашому годиннику є і день.

 А що ви робите вдень? Настя підійди до мене, подивись, що ти бачиш на картинці?

Ось ще одна загадка.

День пройшов. Сідає сонце.

Сутінки повільно крадуться

Запалюйте лампи і свічки –

Настає темний (Вечір)

Тепер на нашому годиннику є і вечір.

А що ви робите ввечері? Оля підійди до мене, подивись, що ти бачиш на картинці?

І залишилась остання загадка.

Будинок заснув, іграшки сплять,

Тільки ліхтарі горять,

Всі говорять на добраніч –

Бо це настала … (Ніч)

А вночі що ви робите? Віка підійди до мене, подивись, що ти бачиш на картинці?

Котик і Півник вам дякують, що ви полагодили їх годинник. А ми йдемо далі.

Відгадайте загадку про казку.

Круглий носик, п’ятачком,

Їм в землі зручно ритися,

Хвостик маленький, гачком,

Замість туфельок – копитця.

Троє їх – і до чого ж

Брати дружні схожі

Відгадайте без підказки

Хто герої цієї казки? (Три поросята)

Три поросята хочуть перевірити як ви добре знаєте що роблять люди в різні частини доби.

Дидактична гра «Частини доби»

У кожного з вас на столиках є картинки. Подивіться уважно що там зображено. У кожного з вас різні частини доби. Ваше завдання викласти інші картинки з тими діями, які ми робили в ті частини доби.

Молодці! Ви впоралися з цим завданням.

Ось це була наша остання казка. Час повертатися додому.

Ⅲ. Заключна частина

  • В скількох казках ми сьогодні побували?
  • Кого ми зустріли?
  • Які завдання виконували

Заняття завершено.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куроп'ятник Людмила
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додав(-ла)
Мішко Марина
Додано
5 травня 2022
Переглядів
11741
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку