«Блакитний дзвіночок лунає,
про музику блакитного, мирного неба сьогодні нам розповідає»
(до Міжнародного Дня Миру)
Мета:
Завдання:
Обладнання:
Хід:
Музичний керівник грає на блакитному дзвіночку.
Блакитний дзвіночок у залі сьогодні лунає –
Дошкільнят на музичне заняття закликає!
(грає на блакитному дзвіночку).
Музичний керівник: Діти, підійдемо до віконця та подивимось на небо…
Якого кольору сьогодні небо?
Відповіді дітей: Блакитне.
Музичний керівник: Так, небо сьогодні блакитне, чисте. Небо спокійне, мирне…
Діти, ви помітили, що дзвіночок, який запросив нас сьогодні на музичне заняття блакитного кольору – кольору неба!
Музичний керівник грає на блакитному дзвіночку.
Блакитне небо, чистий дзвін.. Ти чуєш, друже, це де для нас лунає він!
Голосок його впізнай - один одного вітай!
Діти стоять у колі, передаючи один одному дзвіночок у руки грають та вітаються: «На блакитному дзвіночку граю – друзів я вітаю!»
Музичний керівник: Дзвіночок у залі лунає, про «День миру» він розповідає.
Музичний керівник розповідає дітям цікаві короткі відомості про міжнародний день миру,символ миру, «дзвін миру».
Дзвін миру
Дзвіночок кольору неба запрошує нас послухати «музику блакитного, мирного неба»!
Запрошу Вас зайняти місця на уявних білих хмаринках. Дорогу нам буде вказувати блакитний дзвіночок, за його «голосочком» ми будемо рухатись.
Діти займають місця на уявних хмаринках, музичний керівник грає на блакитному дзвіночку. Звучить звукозапис: звуки космосу.
Музичний керівник: Вирушаємо у подорож!
(Діти сідають на уявні хмаринки та слухають музику «Неба».
Звучить уривок звукозапису «Аве-Марія», муз. Бах-Гуно
Під час звучання звукозапису музичний керівник читає вірш.
«Ми мандруєм на хмаринках,
Ми легкі, немов пушинки,
Вітер прохолодний хмаринки гойдає,
Музика небес для нас лунає».
Музичний керівник пропонує встати на уявні хмаринки та вдихнути повітря.
(під час звучання музики діти декілька раз роблять вдих та видих).
Під час звучання музики музичний керівник читає вірш, діти виконують рухи відповідні до змісту вірша.
Один, два, три, чотири, п’ять
На хмаринках будемо мандрувать (діти погойдуються на хмаринках)
Раз-присіли (присідають), очки щільно ми закрили (закривають долоньками обличчя),
Набираємо висоту… (повільно встають, руки тримають у сторони «літачок»)
Повними грудьми повітря ми вдихнули (роблять вдих-видих),
Голосок блакитного дзвіночка ми почули (музичний керівник грає на блакитному дзвіночку).
Два – ми встали, на хмаринках політали (гойдаються на хмаринці).
Три - гойдаємось легенько, ніби птахи ми маленькі (продовжують погойдуватись на уявних хмаринках)
Один, два, три, чотири, п’ять – час на землю вирушать.
Звучить звукозапис: музика космосу.
Музичний керівник: Хмаринки-мандрівниці допомогли нам піднятись високо у неба блакить і почути його музику.
Музичний керівник: Діти, символом миру є птах – білий голуб.
(демонструє дітям паперового білого голуба), пропонує послухати у звукозаписі «звуки голуба», відео-перегляд уривку «Білий голуб – символ миру»
Діти беруть у руки білих паперових голубів та під звучання музики «Аве-Марія», муз. Бах-Гуно (уривок) вільно порухаються залою в уявному блакитному небі.
Ритмопластичний етюд з використанням паперових білих голубів.
Музичний керівник: Діти, сподобалась Вам «музика неба»?
Музичний керівник пропонує дітям по черзі передавати один одному блакитний дзвіночок та поділитись враженнями про «музику неба».
Дзвіночок блакитний по колу друзям передай,
Та про «музику неба» друзям ти розповідай!
Орієнтовні відповіді дітей: Музика за характером спокійна, мирна, мрійлива, її звучання нагадує погойдування хмаринок, мелодія музики плавна.
Темп (швидкість звучання) – помірний, динаміка (гучність звучання) – тиха.
Музичний керівник: Який звучить інструмент?
Орієнтовні відповіді дітей: (піаніно)
Ще по іншому піаніно називають фортепіано. Форте – голосно, піано – тихо.
Грає на блакитному дзвіночку.
Дзвіночок блакитний лунає – цікавинки музичну дошкільнятам розповідає.
Серед різноманітних професій існує музична професія – це професія піаніст.
Пропоную вам уявити себе піаністами та пограти на уявному фортепіано «музику неба».
«Я – піаніст»
під час звучання уривку «Аве-Марія»,
муз. Бах-Гуно
Діти, уявляючи себе піаністами, виконують рухами пальців гру на фортепіано.
Музичний керівник грає на блакитному дзвіночку.
Сьогодні ми познайомимось з інструментом дуже схожим за звучанням та зовнішнім виглядом на фортепіано. Назва цього інструменту - рояль.
Пропонує послухати уривок музики у звучанні рояля та фортепіано. Діти визначають однакове звучання інструментів.
Музичний керівник демонструє картинки інструментів: рояль, фортепіано,
спонукаючи дітей визначити за зовнішнім виглядом, що є спільного та відмінного між інструментами. Бажаючі відповідати діти беруть по черзі дзвіночок, грають та називають спільне та від’ємне між фортепіано та роялем.
Переглянемо відео-уривок у виконанні піаніста «музики неба» на клавішному інструменті рояль.
Музичний керівник грає на блакитному дзвіночку
Сьогодні дзвіночок блакитний у залі лунав,
Про музику неба блакитного, мирного дзвіночок нам розповідав.
Капелюшок блакитний одягай, цікавинки музичні усі запам’ятай!
По колу дзвіночок блакитний передай та друзям про музику розповідай!
Музичний керівник по черзі одягає блакитний капелюшок кожній дитині, задає запитання, діти грають на дзвіночку та відповідають на запитання
(як називається музика про яку «розповідав» сьогодні блакитний дзвіночок;
визнач її характер, на чому ми мандрували сьогодні з блакитним дзвіночком, який птах є символом миру; про яку музичну професію ми сьогодні дізнались; який звучав інструмент; назви інструмент схожий з фортепіано за звучанням; назви спільне та відмінне між фортепіано та роялем тощо).
Музичний керівник: Дзвіночок блакитний у залі лунає,
Про завершення подорожі друзям він сповіщає (грає на блакитному дзвіночку)
Колір мій блакитний, друзі, ви не забувайте,
Про «музику мирного неба усі пам’ятайте!»
До нових зустрічей з дзвіночками сімейки «Веселкового дзвінограю»!
1