Конспект заняття з мовленнєвого розвитку
проведеного в групі компенсую чого типу
ТЕМА : «ЧАРІВНА ГАЛЯВИНА»
ПАШИНСЬКА Н.І.
Вихователь групи компенсуючого
типу
МЕТА:
ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ: познайомити дітей з медитативною казкою,
вчити складати творчі розповіді – закінчувати казку за поданим початком, оцінювати дії героїв.
ГРАМАТИКА: учити використовувати в реченнях порівняння, прислів’я про дружбу.
ЗВУКОВА КУЛЬТУРА: вправляти у вимові та артикуляції звука ш , розвивати мовний апарат та мовне дихання; виховувати почуття колективізму, товаришування.
КОРЕКЦІЙНА МЕТА: розвивати дотикове сприймання, образну пам’ять та мовлення, словесно-логічну уяву.
МАТЕРІАЛ: хустинка, посуд з водою, клаптик натурального хутра, щітка, предметні малюнки: вітру, дощу, зайчика, лисички, білочки, їжачка, осіннє листя, декорації «чарівної галявини», аудіо запис спокійної мелодії, паперові листочки на ниточках закріплені до пластикових трубочок, прислів’я про дружбу, магнітна дошка.
Доріжка з осіннього листя приводить дітей до зали.
ВИХОВАТЕЛЬ «Знайдемо ліс ми чарівний, де чудес, казок багато.
Буде цікаво всім мандрувати!
Разом до лісу ми підемо й галявину чарівну знайдемо».
А допоможуть знайти нам цю галявину ось ці «чарівні листочки».
(Діти йдуть по осінньому листі до « чарівної галявини» на якій розміщене осіннє дерево)
ВИХОВАТЕЛЬ «Сідайте ж у коло, отут біля мене.
Не шуміть та не пустуйте,
Уважно слухайте мене
І казка чарівна до нас прийде…»
(Звучить в записі легка мелодія)
ВИХОВАТЕЛЬ «За високими лісами, за глибокими морями – росте Чарівний ліс, окрасою якого є Чарівна галявина. На галявині росте велике і міцне Дерево. Мешканці лісу – друзі, вони допомагають одне одному, завжди піклуються про кожного і ладні прийти всім на допомогу.
І наше Дерево, як і всі в цьому лісі, теж любить дружити і допомагати всім хто цього потребує.
У Дерева є друг - а хто ви дізнаєтесь, коли закриєте оченята та прислухаєтесь… (торкнутися мокрими пальцями долонь дітей). Ви впізнали його? Хто це?
ДІТИ Це - Дощик (виставляється предметна картинка).
ВИХОВАТЕЛЬ Так. Дощик завжди приносить на галявину найкращі крапельки води для свого друга.
( Д/ГРА «Дощик який?» (теплий, рясний, осінній…))
ВИХОВАТЕЛЬ У Дерева є ще друг, який полюбляє з ним гратися в різні ігри. Закрийте оченята, впізнайте його (обмахнути хустинкою дітей, щоб вони відчули струмінь повітря).
ДІТИ Це - Вітерець (виставляється предметна картинка).
ВИХОВАТЕЛЬ Так. Вітерець лагідно погойдує гілки з боку на бік. Давайте це покажемо (хитання дітьми голівками з боку на бік). Зриває жовті листочки та кружляє їх. А листочки від цього радіють та співають свою пісеньку.
АРТИКУЛЯЦІЯ ЗВУКА Ш
Ша-ша-ша - осінь золота,
Шо-шо-шо - літечко пройшло,
Ше-ше-ше - дощик іде,
Ши-ши-ши - підем по гриби,
Шу-шу-шу - осінь я люблю.
ВИХОВАТЕЛЬ А ще листочки хочуть з вами погратися.
ВПРАВА НА МОВНЕ ДИХАННЯ (легкий вітерець хитає листя, сильніший, сильний вітер)
(Діти за вказівкою дмухають на паперові листочки, які закріплені до ниточки; вихователь звертає увагу на дихання дітей).
ВИХОВАТЕЛЬ Є у Деревця ще один друг, який щовечора лоскоче його своїм м’яким, пухнастим хвостиком. Впізнайте, хто це?
(легке поглажування рук клаптиком хутра)
ДІТИ Це - Білочка (виставляється предметна картинка).
ВИХОВАТЕЛЬ Діти хвостик у Білочки пухнастий немов…..що? ( вата, сніжок,пір’їнка……)
ВИХОВАТЕЛЬ Кожен день збиралися друзі, веселилися. Та одного разу, коли Вітерець поспішав на галявину, він помітив хитру Лисичку, яка жила в іншому лісі. Вона наздоганяла….а кого відгадайте? (доторкнутися до рук щіточкою).
ДІТИ Їжачка (виставляється предметна картинка).
ВИХОВАТЕЛЬ Так. Це - Їжачок і йому потрібна допомога. Як ви гадаєте, що може трапитися далі? (міркування дітей)
**** Вітерець сильно подуне на листочки і вони вкриють Їжачка. Лисичка не зможе його відшукати і повернеться додому. А всі друзі зберуться на Чарівній галявині і будуть веселитися.
**** Білочка покличе Дощик, який рясно піде на Чарівний ліс. Лисичка злякається його і повернеться додому у свою нору. А друзі зберуться на галявині і будуть розповідати, як всі разом перемогли Лисичку.
**** Всі жителі Чарівного лісу зберуться разом і Лисичка їх злякається. Вона не буде чіпати Їжачка, а повернеться до свого лісу і більше ніколи не з’явиться у Чарівному лісі. А всі й далі будуть дружно жити -поживати.
ВИХОВАТЕЛЬ Мешканці Чарівного лісу живуть щасливо, бо впевнені, що у світі завжди панує дружба, любов, турбота і що так було раніше і так буде завжди. Діти, давайте з вами пригадаємо приказки про дружбу.
**** «Друга шукай, а знайдеш – тримай».
**** «Друзі пізнаються в біді».
**** «Вірний друг – то найбільший скарб».
ВИХОВАТЕЛЬ Діти, візьміть свою ліву долоньку, адже вона ближче до серденька і покладіть на ній ті знання, добро і любов, що у вас є. А тепер візьміть праву долоньку і покладіть на ній ті знання, і все нове про що ви дізналися на цій Чарівній галявині. З’єднайте ваші долоньки і покладіть до своєї душі, до свого сердечка. Пам’ятайте: завжди перемагають добро, краса, дружба і любов. Залишайтесь добрими, ніжними, лагідними до самих себе і до своїх рідних, близьких та друзів. А нам час повертатися до дитячого садочку. Ця «чарівна доріжка» із осіннього листя допоможе нам (діти виходять із зали).