Конспект заняття з мовленнєвого розвитку для групи компенсуючого типу

Про матеріал
Конспект заняття з мовленнєвого розвитку проведеного в групі компенсуючого типу ТЕМА : «ЧАРІВНА ГАЛЯВИНА»
Перегляд файлу

  

 

 

 

Конспект заняття з мовленнєвого розвитку

проведеного в групі компенсую чого типу

 

ТЕМА :    «ЧАРІВНА   ГАЛЯВИНА»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            ПАШИНСЬКА  Н.І.

                                                          Вихователь групи компенсуючого

                                                   типу

 

 

 

 

 

МЕТА:  

 ЗВ’ЯЗНЕ   МОВЛЕННЯ: познайомити  дітей з медитативною казкою,

вчити складати творчі розповіді – закінчувати казку за поданим початком,  оцінювати дії героїв.

ГРАМАТИКА: учити використовувати в реченнях порівняння, прислів’я про дружбу.

ЗВУКОВА КУЛЬТУРА: вправляти у вимові та артикуляції звука  ш , розвивати мовний апарат та мовне дихання; виховувати почуття колективізму, товаришування.

 

КОРЕКЦІЙНА  МЕТА: розвивати дотикове сприймання, образну пам’ять та мовлення, словесно-логічну уяву.

МАТЕРІАЛ: хустинка, посуд з водою, клаптик натурального хутра, щітка, предметні малюнки: вітру, дощу, зайчика, лисички, білочки, їжачка, осіннє листя, декорації «чарівної галявини», аудіо запис спокійної мелодії, паперові листочки на ниточках закріплені до пластикових трубочок, прислів’я про дружбу, магнітна дошка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доріжка з осіннього листя приводить дітей до зали.

ВИХОВАТЕЛЬ      «Знайдемо ліс ми чарівний, де чудес, казок багато.

                                Буде цікаво всім мандрувати!

                                Разом до лісу ми підемо й галявину чарівну знайдемо».

А допоможуть знайти нам цю галявину ось ці «чарівні листочки».

(Діти йдуть по осінньому листі до « чарівної галявини» на якій розміщене  осіннє дерево)

ВИХОВАТЕЛЬ  «Сідайте ж у коло, отут біля мене.

                            Не шуміть та не пустуйте,

                            Уважно слухайте мене

                            І казка чарівна до нас прийде…»

(Звучить в записі легка мелодія)

ВИХОВАТЕЛЬ  «За високими лісами, за глибокими морями – росте Чарівний ліс, окрасою якого є Чарівна галявина. На галявині росте велике і міцне Дерево. Мешканці лісу – друзі, вони допомагають одне одному, завжди піклуються про кожного і ладні прийти всім на допомогу.

І наше Дерево, як і всі в цьому лісі, теж любить дружити і допомагати всім хто цього потребує.

У Дерева є друг -  а хто ви дізнаєтесь, коли закриєте оченята та прислухаєтесь… (торкнутися мокрими  пальцями долонь дітей). Ви впізнали його?  Хто це?

ДІТИ          Це -  Дощик (виставляється предметна картинка).

ВИХОВАТЕЛЬ  Так. Дощик завжди приносить на галявину найкращі крапельки води для свого друга.

(  Д/ГРА   «Дощик  який?»    (теплий, рясний, осінній…))

ВИХОВАТЕЛЬ   У Дерева є ще друг, який полюбляє з ним гратися в різні ігри. Закрийте оченята, впізнайте його (обмахнути хустинкою дітей, щоб вони відчули струмінь повітря).

ДІТИ    Це -  Вітерець (виставляється предметна картинка).

ВИХОВАТЕЛЬ   Так. Вітерець лагідно погойдує гілки з боку на бік. Давайте це покажемо  (хитання дітьми голівками з боку на бік). Зриває жовті листочки та кружляє їх. А листочки від цього радіють та співають свою пісеньку.

                              АРТИКУЛЯЦІЯ  ЗВУКА   Ш

       Ша-ша-ша   -  осінь золота,

       Шо-шо-шо  -  літечко пройшло,

       Ше-ше-ше  -  дощик іде,

       Ши-ши-ши -  підем по гриби,

       Шу-шу-шу -  осінь я люблю.

ВИХОВАТЕЛЬ    А ще листочки хочуть з вами погратися.

ВПРАВА  НА МОВНЕ ДИХАННЯ (легкий вітерець хитає листя, сильніший, сильний вітер)

(Діти за вказівкою дмухають на паперові листочки, які закріплені до ниточки; вихователь звертає увагу на дихання дітей).

ВИХОВАТЕЛЬ     Є у Деревця ще один друг, який щовечора лоскоче його своїм м’яким, пухнастим хвостиком. Впізнайте, хто це?

(легке поглажування рук клаптиком хутра)

ДІТИ     Це -  Білочка (виставляється предметна картинка).

ВИХОВАТЕЛЬ   Діти хвостик у Білочки пухнастий немов…..що? ( вата, сніжок,пір’їнка……)

ВИХОВАТЕЛЬ     Кожен день збиралися друзі, веселилися. Та одного разу, коли Вітерець поспішав на галявину, він помітив хитру Лисичку, яка  жила в іншому лісі. Вона наздоганяла….а кого відгадайте?   (доторкнутися до рук щіточкою).

ДІТИ     Їжачка  (виставляється предметна картинка).

ВИХОВАТЕЛЬ    Так.  Це -  Їжачок і йому потрібна допомога. Як ви гадаєте, що може трапитися далі?    (міркування дітей)

**** Вітерець сильно подуне на листочки і вони вкриють Їжачка. Лисичка не зможе його відшукати і повернеться додому. А всі друзі зберуться на Чарівній галявині і будуть веселитися.

**** Білочка покличе Дощик, який рясно піде на Чарівний ліс. Лисичка злякається його і повернеться додому у свою нору. А друзі зберуться на галявині і будуть розповідати, як всі разом перемогли Лисичку.

****  Всі жителі Чарівного лісу зберуться разом і Лисичка їх злякається. Вона не буде чіпати Їжачка, а повернеться до свого лісу і більше ніколи не з’явиться  у Чарівному лісі. А всі й далі будуть дружно жити -поживати.

ВИХОВАТЕЛЬ    Мешканці Чарівного лісу живуть щасливо, бо впевнені, що у світі завжди панує дружба, любов, турбота і що так було раніше і так буде завжди. Діти, давайте з вами пригадаємо приказки про дружбу. 

**** «Друга шукай, а знайдеш – тримай».

**** «Друзі пізнаються в біді».

**** «Вірний друг – то найбільший скарб».

ВИХОВАТЕЛЬ  Діти, візьміть свою ліву долоньку, адже вона ближче до серденька і покладіть на ній ті знання, добро і любов, що у вас є.    А тепер візьміть праву долоньку і покладіть на ній ті знання, і все нове про що ви дізналися на цій Чарівній галявині. З’єднайте ваші  долоньки   і покладіть до своєї душі, до свого сердечка. Пам’ятайте: завжди перемагають добро, краса, дружба і любов. Залишайтесь добрими, ніжними, лагідними до самих себе і до своїх рідних, близьких та друзів. А нам час повертатися до  дитячого садочку.  Ця «чарівна доріжка» із осіннього листя допоможе нам (діти виходять із зали).

 

doc
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку